AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Vi skal i mekling om ett par dager og jeg frykter far ikke dukker opp. Han er veldig vrang for tiden og gjør alt for å motarbeide at jeg vil skilles. Vi får ikke meklingsattest om han ikke dukker opp og jeg trenger den for å søke utvidet barnetrygd. Hva skjer om far ikke dukker opp egentlig, blir det til at jeg kan snakke med megler eller blir møtet bare avlyst? Anonymkode: 29374...410
Ulrikke Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Du får attest selv om far ikke møter. Far får ikke da, logisk nok. Og nei, det blir ikke avlyst, dere snakker litt sammen allikevel. https://barnerettsbloggen.no/nar-han-eller-hun-ikke-møter-til-mekling/ 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Mulig du får attest noen steder, men ikke alle. I en sak jeg var nær relasjon klarte far trenere attesten i ett år før mor fikk innvilget via NAV likevel, de måtte sende en mengde brev til han som han fikk annledning til å klage på osv så han var i stand til å trenere støtten hele denne tiden mens hun og barna fikk hjelp fra familie, venner, sosialstøtte osv.. Men møt opp og start prosessen uansett! Til slutt ble mannen i den saken jeg kjenner til krevd etterbetaling av NAV.. Anonymkode: c1d3f...c2b
Million Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Les linken i innlegg nr to i tråden. Der skriver advokaten: "Da konsekvensen er at meklingsattest ikke utstedes går det som regel bare ut over den parten som ønsker attest dersom han eller hun ikke møter. Sagt på en annen måte, dersom du har behov for en meklingsattest for å ta saken videre etter barneloven vil du få det selv om motparten ikke møter hvis du er den som innkaller til mekling."
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Du får attest, ikke han. Bestill ny time når du er det, så ser du om han dukker opp neste gang. Du viser samarbeid når du møter, ikke han. Anonymkode: bbcbe...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå