Gå til innhold

Når mor vender barna mot stemor og far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er en veldig vanskelig situasjon som jeg håper flere hjelper meg med. Jeg har tidligere skrevet om min bror og hans eks, som også er min vennine. Etter at barna har fortalt henne at faren skulle gifte seg har hun endret seg en del. Jeg ante ikke at hun tidligere vendte barna mot faren og hans nye kjæreste. Nå enda mer. Føles som at jeg egentlig ikke kjenner venninna mi. Men må er det slik at et av barna har et veldig godt forhold til far og hans kjæreste. Mens det andre barnet har tatt morens side og nekter samvær med far hvis stemor er der.

Sist nå hadde far bursdag og det eldste barnet nektet å komme hvor mor ikke fikk komme. Mor ble invitert men ville ikke komme. Istedenfor å si at hun ikke ville komme fortalte hun barnet at hun føler at "Kari" gjør det ubehagelig for henne. Kari skal gifte seg med broren min. 

Hvordan forholde seg til dette? Dette er venninnen min jeg omgås mye. Aldri ville jeg tenkt at hun brukte barna for å ta igjen på pappaen. Eldste barnet skriver mye stygt til Kari også. At hun ødelegger familien. At hun ikke er en del av familien deres osv. Dette var meldinger vi alle fikk se under bursdagen siden både Kari og broren min ble opprørte. Dette er en ny side av venninnen min jeg ikke ante fantes. 

Anonymkode: 1df3c...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du virkelig overrasket?

Husker den tråden du opprettet om giftemålet. Gir deg det samme svaret nå som jeg ga deg da. 

Hold deg unna. Du lager mer trøbbel med å involvere deg. 

Anonymkode: 48a68...e8c

• Liker 5
Skrevet

Aner ikke hva jeg hadde gjort, men du er tanten til disse barna? Da hadde jeg forsøkt å prate med de alene, kanskje passet de, invitert de ut på noe sånn at man fikk prate sammen. Hvor gammel er barna?

Anonymkode: e2876...d62

• Liker 1
Skrevet

En dag kan det hende barnet oppdager dette selv og velger ut fra det. 

De burde ta dette på fvk, det finnes ingen løsninger utenom. Ingen av dere kan endre mor. 

Jeg er selv oppi dette bare motsatt. Far jobber for å bli bedre likt, kjøper barnet og sier stygge ting om meg og stefar. 

Anonymkode: 6e5de...9ea

• Liker 5
Skrevet

Da må du sette din venninne ned og si at dette er psykisk mishandling av barna. At du er villig til å vitne mot henne om og når dette kommer opp i retten. Og så gir du henne 6 dager på å legge seg flat og endre adferd. Ellers kutter du all kontakt med henne og er åpen om at årsaken er at hun velger å være en så dårlig mor at du ikke kan omgås henne.

Bruk den makten du har: Sosial kontroll. 

Anonymkode: e945f...2ba

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du virkelig overrasket?

Husker den tråden du opprettet om giftemålet. Gir deg det samme svaret nå som jeg ga deg da. 

Hold deg unna. Du lager mer trøbbel med å involvere deg. 

Jeg kan ikke holde meg unna. Far bor i en del av huset mitt og vi omgås mye. 

• Liker 1
Skrevet

Var bruddet vanskelig/uryddig siden det er slik stemning?

Anonymkode: 0773f...aae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En dag kan det hende barnet oppdager dette selv og velger ut fra det. 

De burde ta dette på fvk, det finnes ingen løsninger utenom. Ingen av dere kan endre mor. 

Jeg er selv oppi dette bare motsatt. Far jobber for å bli bedre likt, kjøper barnet og sier stygge ting om meg og stefar. 

Barna er i barneskolealder og har stor tillit til sin mor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var bruddet vanskelig/uryddig siden det er slik stemning?

Ja, dessverre. Far forlot mor for nye kjæresten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du sette din venninne ned og si at dette er psykisk mishandling av barna. At du er villig til å vitne mot henne om og når dette kommer opp i retten. Og så gir du henne 6 dager på å legge seg flat og endre adferd. Ellers kutter du all kontakt med henne og er åpen om at årsaken er at hun velger å være en så dårlig mor at du ikke kan omgås henne.

Bruk den makten du har: Sosial kontroll. 

Anonymkode: e945f...2ba

Dette. Hun må forstå at de hun skader aller mest her er BARNA, ikke far og nye dama.

• Liker 4
Skrevet

Barna er i barneskolealder og har stor tillit til sin mor. 

Ja, men det kan endre seg når de blir tenåringer, når de forstår mer selv. 

Skrevet

Dette. Hun må forstå at de hun skader aller mest her er BARNA, ikke far og nye dama.

Hun skader jo også far og nye dama siden konflikten mellom dem øker stadig når eldste barnet utagerer . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Au. Har hun fått noen anerkjennelse av at det var bedritent gjort mot henne? Forståelse for at det er vondt å bli erstattet på den måten? Det går an å ha empati med henne samtidig som man setter krav om å oppføre seg ordentlig. 

• Liker 2
Skrevet

Hun skader jo også far og nye dama siden konflikten mellom dem øker stadig når eldste barnet utagerer . 

Ja såklart, men det driter hun nok i når de har gjort henne vondt før. Hun bryr seg formodentlig om barna sine så det er den vinklingen som kan nå igjennom.

• Liker 2
Skrevet

Min mor gjorde det samme mot fars nye kone. For å si det sånn, det er ingen av oss ungene som har kontakt med mor lenger. 

Anonymkode: 5548a...d1d

• Liker 4
Skrevet

Tragisk. Kjenner ikke et eneste tilfelle der den ene forelder setter ungene opp mot den andre forelder som ikke har begynt å slite sjukt psykisk etterhvert. Mulig mor føler hun har vunnet noe, men barna kommer til å tape hardt

Anonymkode: b364e...f6e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mor gjorde det samme mot fars nye kone. For å si det sånn, det er ingen av oss ungene som har kontakt med mor lenger. 

Anonymkode: 5548a...d1d

Kan du vær så snill å fortelle mer? Var det indirekte eller gjorde hun det åpenbart? Var det ingen som sa ifra til henne? Så trist at du måtte gjennom det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Og nettopp derfor har det barnet som føler at stemor ødela familien litt rett. Hvertfall bør de møte noe forståelse for at de ikke jubler over fars nye kone, som han forlot dem for. 

Anonymkode: 61442...0b8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja såklart, men det driter hun nok i når de har gjort henne vondt før. Hun bryr seg formodentlig om barna sine så det er den vinklingen som kan nå igjennom.

Hun bryr seg ikke om barna når hun holder på sånn. 100% om seg selv. Hadde hun brydd seg om barna så hadde hun ikke gjort sånt. Tror du hun blir mer fornøyd om far og ny dame skiller lag? Neppe, hun kommer til å holde på sånn til noen knekker helt sammen. Hva evnt annet skal få henne til å slutte? Og det er ungene som kommer til å knekke først 

Anonymkode: b364e...f6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke holde meg unna. Far bor i en del av huset mitt og vi omgås mye. 

Det er forskjell på å holde seg fysisk unna og ikke delta i verbalt og emosjonelt i en konflikt som ikke omhandler deg? 

Når det er sagt, du er brukt av din venninne - hun har tappet deg for informasjon, hun har brukt deg fra dag 1 for å få adgang til informasjon hun senere kan bruke mot din bror. Du har på godt norsk tråkket skikkelig i salaten. 

Og nå står du der og må rette opp alt det gale. 

Lykke til. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...