Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten vil ikke ha sex, hun føler seg ikke klar til det, selvom vi er godt i 20årene. Jeg vurderer å slå opp, men jeg vil egentlig være med henne, jeg er veldig glad i henne... Men jeg føler ikke at jeg kan leve i et forhold uten sex. Jeg synes det er ekstremt vanskelig å få oppmerksomhet fra jenter og gikk nesten 2 år som singel før jeg traff henne.

Anonymkode: 3805d...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun aseksuell?

Anonymkode: 0bb23...6e6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er hun aseksuell?

Anonymkode: 0bb23...6e6

religiøs

Skrevet

Enda en av de trådene ja...

Hvis sex er viktigere for deg enn hennes religion, så slå opp.

Hun skal ikke presses bare fordi du var mye single før..

Slå opp, slå deg løs og lev livet  

Anonymkode: 8cc80...1f0

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer kompis, du har funnet deg en gal dame. Jeg ville spurt meg selv om jeg vil ha barn med en såpass religiøs galning. Ting kan skje. Hun kan bli gravid og garantert nekte abort. Er du klar for det? Når du kan få deg en normal dame som går på p-piller og vil leke? Med mindre hun er ekstremt pen kan du finne deg noen bedre. 

Skrevet

Hvor lenge vil hun vente? Du er jo heldig som får ei jente du kan ha for deg selv.

Anonymkode: fa6fe...b4e

Skrevet

Over tid vet jeg dette bare blir tull hvis den ene har lyst og den andre ikke har så mye lyst. Er det problem nå blir ikke dette problemet noe mindre over tid. Desverre. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Over tid vet jeg dette bare blir tull hvis den ene har lyst og den andre ikke har så mye lyst. Er det problem nå blir ikke dette problemet noe mindre over tid. Desverre. 

Det handler jo ofte ikke om lyst med religiøse folk, men om galskap. Kanskje hun har veldig lyst innerst inne. Det vet vi ingenting om.

• Liker 1
Skrevet
Teethgrinding skrev (1 minutt siden):

Det handler jo ofte ikke om lyst med religiøse folk, men om galskap. Kanskje hun har veldig lyst innerst inne. Det vet vi ingenting om.

Du har helt rett. Når en religion står i veien for det vakreste to mennesker gjør sammen så sier vel det mye?

Ser man på verdensbildet så ser man jo at der det er religion og penger der er det også krig.

• Liker 2
Skrevet

Å vente med sex er ikke galskap, men fornuft. En unngår kjønnssykdommer og uønsket graviditet, og forholdet blir mer seriøst og holdbart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

religiøs

Ville tenkt meg godt om her. Kanskje dere ender opp med å gifte dere og det viser seg at dere er helt inkompatible seksuelt?

Det kan gå fint, men det kan også hende at hun har masse hang-ups og skam rundt seksualitet. Noen får faktisk fysiske plager av det (f.eks vaginisme). Ikke undervurder hvor mye streng religiøs seksualmoral kan fucke opp et menneskes seksualitet!

Hva sier hun selv om det å være kjæreste med en ikke-religiøs?

Anonymkode: a2056...27e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å vente med sex er ikke galskap, men fornuft. En unngår kjønnssykdommer og uønsket graviditet, og forholdet blir mer seriøst og holdbart.

Grøfter på begge sider der. Hvis man absolutt skal vente så MÅ man kunne snakke åpent om det i det minste. Hvis ikke kan man få en del ubehagelige overraskelser. 

Anonymkode: a2056...27e

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Du har helt rett. Når en religion står i veien for det vakreste to mennesker gjør sammen så sier vel det mye?

Ser man på verdensbildet så ser man jo at der det er religion og penger der er det også krig.

Helt enig med deg. Vi vet jo alle at verdens verste land er religiøse. Det er litt spørsmålet om høna og egget - er 3. verdens land dårlige fordi de er religiøse, eller religiøse fordi de er dårlige? Det er likevel en klar sammenheng mellom fokus på utdanning og ateisme og sekularisme. Opplysningsidealet i moderne vestlige demokratier står i rak motsetning til mørkemenn som vil legge lokk på kritikk. Religion er og forblir tett knyttet til makt - og maktmisbruk. Der det finnes religion finnes det en form for diktatur, enten som mangel på demokrati eller mangel på personlig frihet - og mest av alt fritanke. 

Når mennesker fra fattige religiøse land kommer til vesten drar de med seg århundrer med tradisjoner for å vike fra kunnskap, bøye av for andres vilje, nekte seg selv sin grunnleggende humanitet, og å påføre andre de lenkene de selv lider under. De viser heller liten evne til å vurdere disse normene kritisk. Når ens kulturelle fundament er tuftet på religiøs makt og kontroll er det bare naturlig at man lever et vanskelig liv, både for seg selv og i møte med andre. Dette er innvandringskomplekset fra muslimske land. Alle oppegående mennesker vet det innerst inne, men vi jatter litt rundt antirasisme og sånn mens bombene smeller på tog og fly. Det går over, tenker vi. Imens raser de religiøse krigene i verden, selv i land som har vært relativt fredelige og moderne i årtier. Men men. Den som ikke vil se verden for det den er velger det selv. 

Personlig vil jeg aldri date en religiøs person. For meg er det det samme som å date en nazist. Jeg vil ikke være deltaker i den forkvaklede gjengen, og det er et krav at min livspartner ikke er en tanke-diktator. 

Anonymkode: 1aead...70e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...