AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg liker å ta bilder og jeg deler de jeg synes er fine. Har fått mange gode tilbakemeldinger på bildene jeg liker, selv om jeg ikke får så veldig mange likes osv😂 Er veldig glad i å dele på historie på insta, eller på snap da jeg har mange venner som bor spredt i landet og familie over hele Norge😃 Men jeg tar meg stadig vekk i å føle meg helt på villspor og lite oppdatert når det kommer til sosiale medier.. Ser på profilen til andre venner av meg at det ser skikkelig ryddig, pent og bra ut, men hos meg ser det ut som en ekplosjon av ADHD hele veien.. Skal sies jeg har ADHD✌️ Jeg lever dog et veldig godt og vellykket liv med barn, karriere, veldig god økonomi og eget firma med samboer men på sosiale medier er jeg ikke helt der føler jeg. Jeg klarte ikke å lære meg det med å hashtagge før lenge, og lenge misforsto jeg samt profilen min på både Facebook og insta ser veldig rotete, kaotiske og lite oversiktlig ut😂 Nå tar jeg meg heldigvis ikke så høytidelig og det er vel derfor jeg er meg, men jeg må si at jeg framstår som helt på tryne på noen av bildene og jeg ser at jeg framstiller meg som veldig klovnete, men det er jo meg da.. Har jo lyst å være litt seriøs også men føler jeg bare failer! Har stor interesse for interiør og legger ut litt bilder fra oppussing osv, men føler det bare blir teit. Legger ut noen bilder av barna mine også, men ofte legger jeg se ut slik at alt havner i en stor historie slik at alt blir rotete og rart😂 Var veldig sent ute med å skaffe insta da jeg er litt «old fashion» men vil jo veldig gjerne legge ut litt jeg også uten å framstå som helt tilbakestående.. Nei, jeg føler meg ganske ikke bra nok selv om mange rundt mener jeg er det. Jeg legger aldri ut selfies eller noe fordi jeg er ikke så pen, men jeg liker å legge ut bilder av annet.. Mange av mine venner for mange likes, og se er så pene og fine. Jeg er liksom ikke så pen, og føler at jeg bare får 20 til 40 likes på bildene mine.. Rart at jeg tenker over slikt, men slik har det blitt😩 Er det noen som kan diskutere dette med meg. Er jeg rett og slett for dum og for lite populær for sosiale medier? Anonymkode: 9e49f...ef1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Dette var så kaotisk at jeg falt av... Anonymkode: 17d34...493 7
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Pust ut! Du må ikke være en verdensmester i alt! For å få det "mindre rotete" så kan du ha en egen interiør-konto på Insta der du kun legger ut oppussing/interiør. Ha link til den i bio'en på den andre Insta'en din. Denne andre kan du ha som en privat/"privat" Insta-konto, der du kan legge ut bilder fra familielivet ditt og lignende. Det kan kanskje også være verdt en vurdering om du skal ha en konto på Insta med mer useriøse bilder, og en med mer seriøse (foreslår der den med familiebilder, hvis du vil ha det). Personlig ville jeg nok også bare ha lagt til folk jeg hadde kjent på denne private. Og var jeg deg hadde jeg sterkt revurdert bilder av barn på Insta. Jeg har selv fått slibrige meldinger der, som voksen. De som får mange likes er gjerne de personene som er populære IRL. Det er tross alt de Facebook egentlig ble oppfunnet for, ikke for oss andre. Se filmen om hvordan Facebook ble til. I dag finnes det lignende kanaler a la det Facebook i sin tid var tiltenkt å være, der man må få en invitasjon for å kunne bli medlem, mener jeg å huske. Jeg er ikke med der, og klarer meg fint uten.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Hva mener du egentlig med at det ser rotete og uoversiktlig ut på Insta og Facebook? Og at andre har det pent, ryddig og bra? Bildeopplegget på begge disse plattformene er jo bare straight fram "legg ut" - ferdig. Min Instagram og Facebook er så klart annerledes enn andre sin, da vi ikke har tatt de samme bildene, ikke har samme utseendet, samme hobbyer, samme huset, gikk samme turen osv osv. Jeg skjønner ikke hva som kan være så rotete og uoversiktlig i forhold til andre? Bilder lagt ut er bilder lagt ut liksom. Hva er det som er så ryddig med andre sine profiler? Hvis du har interesse for interiør så legg det ut? Hvorfor skulle det være teit? Du som ikke tar deg selv høytidelig burde jo bare gi f og legge ut akkurat det du liker og vil? Høres for meg ut som du stresser alt for mye med å sammenligne deg selv med andre og henge deg opp i antall likes, så det høres ikke ut som sosiale medier er noe for deg egentlig. Tror mer det blir en byrde. Anonymkode: 5a1ca...264 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Du virker veldig sjarmerende da🤩 Gå for sjarm istedet for perfekt historie på FB og insta. Vis hvordan du er😄 Anonymkode: 4d261...5e6 1
Michaelhe Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Ingen trenger å være redde for å fremstå som dumme på sosiale medier. Lista ligger veldig lavt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Insta-feeder som ser ryddige og «pene» ut har gjerne til felles at vedkommende kan ta bilder, og holder seg til én stil. Sørg for å ha hvitbalansen i orden, skal du bruke filter bør du bruke filter som gir den samme looken, tenk på utsnitt og komposisjon, pass på bakgrunnen osv. Når det er sagt synes jeg ikke en «perfekt» feed er noe å trakte etter, såfremt du ikke har en firmakonto du vil bruke i markedsføring. Er det snakk om din private konto er det vel bare fint at den speiler deg som person? 🤗 Anonymkode: 51178...814
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Viktigste steget er å velge deg ut et par fargenyanser som ser bra ut sammen, og forsøke å holde alle bildene i samme sjanger fargemessig. Det gir et helhetlig uttrykk Ellers anbefaler jeg deg å ta bilder i portrettmodus hvis du har det på telefonen din, og prøve å ha en balansert komposisjon. Anonymkode: a23ba...2d0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Det som er dumt er å være på sosiale medier. Om 30 år kommer alle som har vært aktive på sosiale medier å bli oppfattet som idioter. Anonymkode: 3336b...ddb 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Hva er det som er kaotisk? Bildene i seg selv? Eller innholdet? Hvis du syns det er så kaos og føler bildene ikke blir så bra, så legg ut sjeldnere? Bare legg ut bilder du er fornøyd med? Du trenger jo ikke legge ut bilder du syns er "på tryne"? Jeg skjønner ikke helt hva du mener 😂 Du kan også gå på for eks youtube og lete opp videoer om how to make instagram account / how to use instagram osv. Hvis det er det tekniske du plages med. Jeg er i 30årene og er meget god på data. Bygd min egen PC, har "fartet" rundt på den vide webben siden tidlig 90tallet, hjelper mine foreldre med PC, tukler med Linux osv.... men jeg er faktisk ikke så inne på apper/sosiale medier. Jeg bruker de, og vet hvordan. Men det er mange ting jeg aldri har prøvd (være live på insta, eller lage story på insta, redigere video på snapchat, snapmap, osv) rett og slett fordi det bryr meg midt i ræva. Jeg forstår algoritmene, jeg vet målgruppene er og hvordan appen brukes, sosialt og teknisk. Men er grønn på mange av funksjonene. Tenker at kanskje det lønner seg å begrense hva du bruker appene til, og å sette seg inn i ting, se youtube-videoer osv. Se for deg at Facebook/Messenger er for å holde kontakt med folk, jobb, bedrifter og grupper. Det er egentlig ingen grunn til å være aktiv (bilder og innlegg) på facebook. Instagram er et fotoalbum. Vær kritisk med bildene, altså ikke legg ut "rubbel og bit" - men bilder du syns er fine og forseggjort. Snapchat er "in the moment"/on the go, du sender et bilde som (stort sett) forsvinner umiddelbart. Enten det er til venner eller i storyen din, det er bare ment for å være en sånn "se og glem" greie. Du viser hva du holder på med, og alt er glemt dagen etterpå. Anonymkode: 2ec68...d6e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 Sosiale medier har ingen overførbar verdi bortsett fra den kortvarige dopamin utskillelsen som belønner nevrotransmittere i hjernen for skjødesløs oppførsel. Du som visstnok har ADHD burde iaf holde deg unna slik instant gratification Anonymkode: a16af...b9a 5
SnartMammaLykke Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sosiale medier har ingen overførbar verdi bortsett fra den kortvarige dopamin utskillelsen som belønner nevrotransmittere i hjernen for skjødesløs oppførsel. Du som visstnok har ADHD burde iaf holde deg unna slik instant gratification Anonymkode: a16af...b9a En som prøver å virke smart her😂
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette var så kaotisk at jeg falt av... Anonymkode: 17d34...493 Så bra😂 Da skulle du ha sett instaen🥳🤙 Har dog klart meg veldig bra i livet uansett, så takk gud for det! Ts Anonymkode: 9e49f...ef1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå tar jeg meg heldigvis ikke så høytidelig og det er vel derfor jeg er meg, men jeg må si at jeg framstår som helt på tryne på noen av bildene og jeg ser at jeg framstiller meg som veldig klovnete, men det er jo meg da.. Har jo lyst å være litt seriøs også men føler jeg bare failer! Hva ønsker du å oppnå med din tilstedeværelse på sosiale medier? Hvorfor er du der? Anonymkode: 5ccd0...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 Mrs. Random Nick skrev (9 timer siden): Pust ut! Du må ikke være en verdensmester i alt! For å få det "mindre rotete" så kan du ha en egen interiør-konto på Insta der du kun legger ut oppussing/interiør. Ha link til den i bio'en på den andre Insta'en din. Denne andre kan du ha som en privat/"privat" Insta-konto, der du kan legge ut bilder fra familielivet ditt og lignende. Det kan kanskje også være verdt en vurdering om du skal ha en konto på Insta med mer useriøse bilder, og en med mer seriøse (foreslår der den med familiebilder, hvis du vil ha det). Personlig ville jeg nok også bare ha lagt til folk jeg hadde kjent på denne private. Og var jeg deg hadde jeg sterkt revurdert bilder av barn på Insta. Jeg har selv fått slibrige meldinger der, som voksen. De som får mange likes er gjerne de personene som er populære IRL. Det er tross alt de Facebook egentlig ble oppfunnet for, ikke for oss andre. Se filmen om hvordan Facebook ble til. I dag finnes det lignende kanaler a la det Facebook i sin tid var tiltenkt å være, der man må få en invitasjon for å kunne bli medlem, mener jeg å huske. Jeg er ikke med der, og klarer meg fint uten. Dette var veldig godt svart! Tusen takk for gode råd.. Har ikke peiling på hvordan man legger link i bio osv, da dette er for meg et fremmedspråk😂 Anonymkode: 9e49f...ef1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva ønsker du å oppnå med din tilstedeværelse på sosiale medier? Hvorfor er du der? Anonymkode: 5ccd0...0a0 Godt spørsmål, men det er vel som mange andre. Jeg ønsker å dele samt se hva andre deler. Jeg føler selv jeg har et innholdsrikt liv og jeg elsker å ta bilder samt blir jeg veldig glad når jeg får tilbakemelding på bildene😃 Men jeg får ikke mange likes da😂 Men, får være glad jeg har et stabilt og godt familieliv og alt det der. Å takk gud for at jeg ikke tar meg så høytyddlig! Hva med deg?🥴 Anonymkode: 9e49f...ef1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 SnartMammaLykke skrev (3 minutter siden): En som prøver å virke smart her😂 Hvis målet var å fremstå som mest mulig intelligent hadde jeg funnet en norsk ekvivalent for betegnelsen 'instant gratification'. Men hvis du mener sosiale medier på den måten TS beskriver det er godt for noe mer enn en midlertidig lykkerus så kan du jo komme med en redegjørelse for det Anonymkode: a16af...b9a 1
SnartMammaLykke Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis målet var å fremstå som mest mulig intelligent hadde jeg funnet en norsk ekvivalent for betegnelsen 'instant gratification'. Men hvis du mener sosiale medier på den måten TS beskriver det er godt for noe mer enn en midlertidig lykkerus så kan du jo komme med en redegjørelse for det Anonymkode: a16af...b9a Ok😂 Vurdert stand up?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Insta-feeder som ser ryddige og «pene» ut har gjerne til felles at vedkommende kan ta bilder, og holder seg til én stil. Sørg for å ha hvitbalansen i orden, skal du bruke filter bør du bruke filter som gir den samme looken, tenk på utsnitt og komposisjon, pass på bakgrunnen osv. Når det er sagt synes jeg ikke en «perfekt» feed er noe å trakte etter, såfremt du ikke har en firmakonto du vil bruke i markedsføring. Er det snakk om din private konto er det vel bare fint at den speiler deg som person? 🤗 Anonymkode: 51178...814 Du har veldig rett! Jeg personlig synes at ryddige og fine kontoer med samme stil og samme «farger» tiltrekker veldig, men ofte blir det kjedelig og veldig vanlig.. Synes også at personlighet er viktigere, men hos meg kan det bli veldig mye hvis du skjønner så prøver å tone det litt ned😅 Jeg har ryddet litt i sosiale medier osv for en stund tilbake, og jeg har slettet masse teite bilder fra fyll og tull, men noe er igjen. Resten av minnene lar jeg være! Ellers er jeg litt dårlig på å holde meg oppdatert på det som alle andre kan på insta.. Jeg kan ikke å legge inn link i bio osv, og skal jeg gjøre noe slikt så kommer jeg til å faile stort eller noe😩 Kommer sikkert til å skrive link til bio og legge til som ren tekst eller noe så jeg står over!😂 Men nå får jeg ikke så mange likes da.. Men mange sier at bildene mine er fine, og viktigst av alt liker jeg bildene mine selv best!! Min hvilke regler er det på en måte på insta? Jeg har mine regler som er at jeg legger ut lite bilder av barna, men kan legge ut noen men aldri lettkledd eller aldri nærbilder, og gjerne av barna fra lang avstand. Ellers tar jeg aldri selfies, eller kropp, og jeg legger ut mest av natur og hverdag og mitt humor🤓 Prøver å ikke legge ut noe ofte, men det blir kanskje 2-3 ganger i uken.. Anonymkode: 9e49f...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå