Gå til innhold

Stor eksplosjon i boligkompleks i Göteborg: – Man hørte bare at folk skrek

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/urix/stor-eksplosjon-i-goteborg-1.15668602

23 personer er fraktet til sykehus etter en stor eksplosjon i en boligblokk i Göteborg. Redningstjenesten utelukker at eksplosjonen har naturlige årsaker.

Aftonbladet har snakket med alarmsentralen, som melder at til sammen 23 personer er kjørt til sykehus.

Ifølge TV4 utelukker redningstjenesten at eksplosjonen har «naturlige årsaker». De opplyser at den trolig er tilsiktet.

Nødetatene har 17 enheter på plass, 12 av dem ambulanser. Beboerne har blitt evakuert til en kirke i nærheten, ifølge Aftonbladet. Ifølge SVT Väst er det snakk om et hundretalls beboere.

Ifølge SVT skal eksplosjonen ha skjedd i eller utenfor en sportsbutikk.

NRK har tidligere skrevet om hvordan kriminelle gjenger ofte bruker eksplosiver for å ramme hverandre. I 2019 ble det detonert over 200 bomber i Sverige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, svenskene har selv stemt for dette. Og jeg vedder på at ved valget om ett år vil svenskene stemme for mer av dette.

• Liker 13
Skrevet

Er ikke nos som heter svenske tilstander? Jeg har selv besøkt en tingrett i Gøteborg, der må man gjennom kroppkontroll og scanning av alt man har med, på få ganske få år har dette blitt den nye hverdagen, trusler, ingen tør å vitne osv.

Det er så trist at det er berøringsangst fra venstresiden. Med utviklingen så kommer det til å måtte tas grep, også fra venstresiden (litt for sent dessverre).  Tilsv AP i Danmark vil stoppe innvandring, AP Norge tror jeg ikke er så veldig langt etter nå. Og ja, jeg er 99,9 sikker på at dette er et gjengoppjør.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg tror også det er gjengkriminalitet. Så langt er det mest sannsynlig at det er hevnaksjon mot en politimann som bodde på adressen; Joachim XX. Han har vært vitne i rettsaken ang. gjengmordet i Gamlestaden. Fire ble dømt til fengsel på livstid.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fyra-livstidsdomda-for-gangmordet-i-gamlestaden

Enligt åklagaren och flera hörda poliser har gärningarna tydlig koppling till pågående konflikter mellan grupperingarna. Flera tidigare skjutningar, anlagda bränder och kastade granater kan enligt åklagaren kopplas till konflikten.

Fyra av männen – Atila Can, Ahmad Abdullah Alhaq, Dodou Jallow och Sebastian Jobe, har dömts till livstids fängelse.

https://www.expressen.se/gt/krim/gangtopp-mordades-historisk-dom-faller/

Endret av ops2
  • Liker 2
Skrevet

Jeg leste også om mistanken at det egentlig var bombe som skulle ramme politimannen som vitnet. Det er 1 av teoriene politiet jobber med. 

Svenske tilstander. Snart også i Norge dessverre. Man får det man stemmer for.

• Liker 8
Skrevet

Skremmende. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er skremmende med dette? Rasistene har sett dette komme i 40 oi opsann det var visst straks 45 år siden nå ja, ja tiden flyr når man har det moro. 😄

Svenskene har med viten og vilje og fullt informert valgt dette selv, gang på gang, det er begrepet man høster som man sår. Dagens nyheter fra Gøteborg viser at vann er vått også i dag, gjeeesp, next.

Det er en sann fryd å se artikler som dette, vel vitende om at Norge er estimert å ligge ca. 10 år bak Sverige. Og siden det norske folk stemte som de gjorde i valget for litt siden skal vi nok klare å produsere underholdningen selv i løpet av kort tid. Jeg gleder meg 😁

• Liker 5
Skrevet

Dette angrepet er i seg selv dypt tragisk. Det jeg finner enda mer skremmende er at 200+ bombeangrep i året virker å ha blitt den nye normalen i Sverige. Det er ganske absurd og egentlig rart at ikke skaper enda større oppsikt. 

• Liker 8
Skrevet

Det mest skremmende er hvor lite blest det er i media om dette.

"Helt normalt", liksom.

• Liker 4
Skrevet
MonicaH skrev (10 timer siden):

Vel, svenskene har selv stemt for dette. Og jeg vedder på at ved valget om ett år vil svenskene stemme for mer av dette.

Ikke sant ?  For der er det viktigere å ikke støtte SD, enn å se realitetene i øynene. DE har vært så naive, at det f... ikke er til å tro.  "Håpet" er jo at det kanskje begynner å snu nå når "svennson" ser at de ikke er trygg i sitt eget hjem lenger.

• Liker 4
Skrevet
herzeleid skrev (På 28.9.2021 den 20.02):

Dette angrepet er i seg selv dypt tragisk. Det jeg finner enda mer skremmende er at 200+ bombeangrep i året virker å ha blitt den nye normalen i Sverige. Det er ganske absurd og egentlig rart at ikke skaper enda større oppsikt. 

Står minimalt om det i media - vanligvis bare notiser. Derfor skaper det ikke mer oppsikt.

Skrevet

Ikke gjengkriminalitet ifølge svensk politi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEde09/misstankte-bombmannen-fortfarande-pa-fri-fot

Trots en intensiv jakt är den 55-årige man som misstänks för explosionen i Göteborg fortfarande på fri fot.

En granne ska ha slagit larm till fastighetsbolaget om den misstänkte bombmannen före den kraftiga explosionen.

– Jag var rädd att han hade massa kemikalier antingen i lägenheten eller i källaren. Vi kände oss otrygga att någonting kanske händer med tanke på den doften som var då, säger grannen till P4 Göteborg.

Av polisens utredare har den eftersökte mannen beskrivits som ”rättshaveristisk”, och polisen uppger att inget tyder på att gängkriminalitet är kopplad till händelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6QKqv/mannens-hat-eskalerade-under-corona-oppnat-ett-auschwitz

När den misstänkte mannens mamma placerades på ett äldreboende som införde coronarestriktioner blev han alltmer hotfull och aggressiv. Bland annat beskrev han boendet som ett av nazisternas värsta koncentrationsläger.

Skrevet

Så da er vi offisielt over på at dette var en psykotisk etnisk svensk mann.

Godt ingen hoppet til raske konklusjoner og tilegnet denne saken til innvandrere.

• Liker 15
Skrevet

Psykose eller ei, jeg skulle likt å vite hva logikken var bak å sprenge en boligblokk. Hva tenkte han at ville skje, hva ville han oppnå med å gjøre det? 

Skrevet
Sitat

Utleier skal ifølge Aftonbladet ha ønsket å kaste ham ut fra leiligheten - og dette skulle angivelig skje bare timer etter at eksplosjonen fant sted. Også Expressen skriver at utkastelsen var planlagt samme dag som eksplosjonen.

• Liker 2
Skrevet

Ok, jeg tok litt feil mht gjengoppgjør (det er som oftest det., jf statistikk). Han var syk og hvordan redde en slik person? Kanskje ikke mulig, men får han vekk fra gaten en stund med ev fengselstraff. Kan være farlig med ensomme ulver også..

Skrevet
Druid skrev (3 timer siden):

Så da er vi offisielt over på at dette var en psykotisk etnisk svensk mann.

Godt ingen hoppet til raske konklusjoner og tilegnet denne saken til innvandrere.

Ja folk er så flinke til å vente....

Vi husker jo 22.juli.

• Liker 5
Skrevet
Ubiquiti skrev (På 28.9.2021 den 16.49):

Hva er skremmende med dette? Rasistene har sett dette komme i 40 oi opsann det var visst straks 45 år siden nå ja, ja tiden flyr når man har det moro. 😄

Svenskene har med viten og vilje og fullt informert valgt dette selv, gang på gang, det er begrepet man høster som man sår. Dagens nyheter fra Gøteborg viser at vann er vått også i dag, gjeeesp, next.

Det er en sann fryd å se artikler som dette, vel vitende om at Norge er estimert å ligge ca. 10 år bak Sverige. Og siden det norske folk stemte som de gjorde i valget for litt siden skal vi nok klare å produsere underholdningen selv i løpet av kort tid. Jeg gleder meg 😁

10 år bak Sverige med tanke på psykisk sykdom? Skjønte ikke, kan du utdype?

• Liker 2
Skrevet
Blitz21 skrev (På 28.9.2021 den 20.26):

Svensker har nok blitt immune mot slikt

Immune mot seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...