AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg skal bytte bank fra DnB til en annen lokal bank. Jeg har aldri byttet bank før. Noen som har erfaringer med dette ? Anonymkode: 6b545...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 28. september 2021 #2 Del Skrevet 28. september 2021 Ja. Hva lurer du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 28. september 2021 #3 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg har byttet fra en bank til DnB. Det gikk greit. Bare husk å overføre avtaler om betaling og slikt. Netflix, Vipps osv krever at du manuelt legger inn kortinformasjon. Det var både uvant og rart i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Del Skrevet 28. september 2021 Den banken du bytter til hjelper deg med alt. Anonymkode: 5b641...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Del Skrevet 28. september 2021 Jessic_a skrev (3 minutter siden): Jeg har byttet fra en bank til DnB. Det gikk greit. Bare husk å overføre avtaler om betaling og slikt. Netflix, Vipps osv krever at du manuelt legger inn kortinformasjon. Det var både uvant og rart i starten. Jeg også. Veldig enkelt og greit. Vet ikke hvorfor du bytter TS, når det gjelder renteøkning kommer nok alle de andre banken etter, men uansett er det vel bare å kontakte den nye banken du ønsker å bruke, så hjelper de deg. Anonymkode: 0275b...f07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Del Skrevet 28. september 2021 Jessic_a skrev (4 minutter siden): Jeg har byttet fra en bank til DnB. Det gikk greit. Bare husk å overføre avtaler om betaling og slikt. Netflix, Vipps osv krever at du manuelt legger inn kortinformasjon. Det var både uvant og rart i starten. Takk🙂 det hadde jeg faktisk ikke tenkt på 🙈 Anonymkode: 6b545...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg også. Veldig enkelt og greit. Vet ikke hvorfor du bytter TS, når det gjelder renteøkning kommer nok alle de andre banken etter, men uansett er det vel bare å kontakte den nye banken du ønsker å bruke, så hjelper de deg. Anonymkode: 0275b...f07 Bytter pga lån og fordi dnb er forholdsvis dyr og jeg opplever ofte dårlig kundebehandling. De er lite tilgjengelige når du trenger dem. Anonymkode: 6b545...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 28. september 2021 #8 Del Skrevet 28. september 2021 Ha og i bakhodet at du ikke nødvendigvis må bytte bank. Du kan fint beholde den gamle banken og de gamle kontoene mens du tar i bruk den nye banken Men om du absolutt skal gå all inn og bytte så vil jeg anbefale deg å beholde kontoene i en del måneder til du ser at lønn kommer inn på rett konto og at de nye kortene fungerer som normalt. En del butikker kjører nå reversering av transaksjoner dersom du hever kjøp innen kort tid eller leverer tilbake på åpent kjøp. De pengene kommer da tilbake på kontoen tilhørende kortet du brukte når du betalte. Nok en grunn til å ikke slette kort/kontoer før det har gått ei stund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Del Skrevet 28. september 2021 nomore82 skrev (6 minutter siden): Ha og i bakhodet at du ikke nødvendigvis må bytte bank. Du kan fint beholde den gamle banken og de gamle kontoene mens du tar i bruk den nye banken Men om du absolutt skal gå all inn og bytte så vil jeg anbefale deg å beholde kontoene i en del måneder til du ser at lønn kommer inn på rett konto og at de nye kortene fungerer som normalt. En del butikker kjører nå reversering av transaksjoner dersom du hever kjøp innen kort tid eller leverer tilbake på åpent kjøp. De pengene kommer da tilbake på kontoen tilhørende kortet du brukte når du betalte. Nok en grunn til å ikke slette kort/kontoer før det har gått ei stund. Takk for tips 🙂 vil nok beholde dnb ut året mens jeg blir fortrolig med den nye banken. Skal jo være så lett å bytte bank , men likevel så tungvint og mye å huske på 🙈 Anonymkode: 6b545...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 28. september 2021 #10 Del Skrevet 28. september 2021 Men det er gratis å beholde kontoer. Så hvorfor slette de i det hele tatt? Jeg oppdaget nylig at både Skatteetaten og NAV hadde feil konto registrert på meg. Og jeg fikk meg ny konto for 13 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 28. september 2021 #11 Del Skrevet 28. september 2021 nomore82 skrev (Akkurat nå): Men det er gratis å beholde kontoer. Så hvorfor slette de i det hele tatt? Jeg oppdaget nylig at både Skatteetaten og NAV hadde feil konto registrert på meg. Og jeg fikk meg ny konto for 13 år siden. ikke helt gratis. Det koster noen hundre i året. Unødvendig utgift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 28. september 2021 #12 Del Skrevet 28. september 2021 Jessic_a skrev (7 minutter siden): ikke helt gratis. Det koster noen hundre i året. Unødvendig utgift Nei, det er for betalingskortet. Ikke for kontoen. Kontoen er gratis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Del Skrevet 28. september 2021 nomore82 skrev (36 minutter siden): Nei, det er for betalingskortet. Ikke for kontoen. Kontoen er gratis. Korrekt! Anonymkode: 5e0d3...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Del Skrevet 28. september 2021 Jessic_a skrev (1 time siden): ikke helt gratis. Det koster noen hundre i året. Unødvendig utgift Aldri hørt om en eneste bank som tar betalt for konto. Anonymkode: 2ec62...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Del Skrevet 28. september 2021 1 hour ago, Jessic_a said: ikke helt gratis. Det koster noen hundre i året. Unødvendig utgift Bare avbestill/gi beskjed om at du ikke skal ha kort på kontoen lengre, er dette som koster. Byttet akkurat til DNB pga boliglån selv, og da avsluttet jeg kort i min gamle bank men beholder kontoen en god stund til. Anonymkode: 94cee...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå