Gå til innhold

Erfaringer med bankbytte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte bank fra DnB til en annen lokal bank. Jeg har aldri byttet bank før. Noen som har erfaringer med dette ? 

Anonymkode: 6b545...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har byttet fra en bank til DnB. Det gikk greit. Bare husk å overføre avtaler om betaling og slikt. Netflix, Vipps osv krever at du manuelt legger inn kortinformasjon. Det var både uvant og rart i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (3 minutter siden):

Jeg har byttet fra en bank til DnB. Det gikk greit. Bare husk å overføre avtaler om betaling og slikt. Netflix, Vipps osv krever at du manuelt legger inn kortinformasjon. Det var både uvant og rart i starten. 

Jeg også. Veldig enkelt og greit.

Vet ikke hvorfor du bytter TS, når det gjelder renteøkning kommer nok alle de andre banken etter, men uansett er det vel bare å kontakte den nye banken du ønsker å bruke, så hjelper de deg.

Anonymkode: 0275b...f07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (4 minutter siden):

Takk🙂 det hadde jeg faktisk ikke tenkt på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også. Veldig enkelt og greit.

Vet ikke hvorfor du bytter TS, når det gjelder renteøkning kommer nok alle de andre banken etter, men uansett er det vel bare å kontakte den nye banken du ønsker å bruke, så hjelper de deg.

Anonymkode: 0275b...f07

Bytter pga lån og fordi dnb er forholdsvis dyr og jeg opplever ofte dårlig kundebehandling. De er lite tilgjengelige når du trenger dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha og i bakhodet at du ikke nødvendigvis må bytte bank. Du kan fint beholde den gamle banken og de gamle kontoene mens du tar i bruk den nye banken :)

Men om du absolutt skal gå all inn og bytte så vil jeg anbefale deg å beholde kontoene i en del måneder til du ser at lønn kommer inn på rett konto og at de nye kortene fungerer som normalt.

En del butikker kjører nå reversering av transaksjoner dersom du hever kjøp innen kort tid eller leverer tilbake på åpent kjøp. De pengene kommer da tilbake på kontoen tilhørende kortet du brukte når du betalte. Nok en grunn til å ikke slette kort/kontoer før det har gått ei stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (6 minutter siden):

Ha og i bakhodet at du ikke nødvendigvis må bytte bank. Du kan fint beholde den gamle banken og de gamle kontoene mens du tar i bruk den nye banken :)

Men om du absolutt skal gå all inn og bytte så vil jeg anbefale deg å beholde kontoene i en del måneder til du ser at lønn kommer inn på rett konto og at de nye kortene fungerer som normalt.

En del butikker kjører nå reversering av transaksjoner dersom du hever kjøp innen kort tid eller leverer tilbake på åpent kjøp. De pengene kommer da tilbake på kontoen tilhørende kortet du brukte når du betalte. Nok en grunn til å ikke slette kort/kontoer før det har gått ei stund.

Takk for tips 🙂 vil nok beholde dnb ut året mens jeg blir fortrolig med den nye banken. Skal jo være så lett å bytte bank , men likevel så tungvint og mye å huske på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er gratis å beholde kontoer. Så hvorfor slette de i det hele tatt?

Jeg oppdaget nylig at både Skatteetaten og NAV hadde feil konto registrert på meg. Og jeg fikk meg ny konto for 13 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Men det er gratis å beholde kontoer. Så hvorfor slette de i det hele tatt?

Jeg oppdaget nylig at både Skatteetaten og NAV hadde feil konto registrert på meg. Og jeg fikk meg ny konto for 13 år siden. 

ikke helt gratis. Det koster noen hundre i året. Unødvendig utgift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (7 minutter siden):

Nei, det er for betalingskortet. Ikke for kontoen. Kontoen er gratis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (36 minutter siden):

Nei, det er for betalingskortet. Ikke for kontoen. Kontoen er gratis.

Korrekt! 

Anonymkode: 5e0d3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessic_a skrev (1 time siden):

Aldri hørt om en eneste bank som tar betalt for konto.

Anonymkode: 2ec62...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jessic_a said:

Bare avbestill/gi beskjed om at du ikke skal ha kort på kontoen lengre, er dette som koster. Byttet akkurat til DNB pga boliglån selv, og da avsluttet jeg kort i min gamle bank men beholder kontoen en god stund til.

Anonymkode: 94cee...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...