Gå til innhold

hva er motivasjonen deres for å fikse dere tidlig på morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker aldri lengre å fikse meg.  Det nærmeste jeg kommer å fikse meg så langt er å fikse håret mitt, og da retter jeg det bare. Før pleide jeg å stå opp kl 06.30 for å rette håret mitt, og sminke meg. Nå fikser jeg meg hvis jeg skal i bursdager osv. men jeg vil tilbake til å begynne å fikse meg litt, men aner ikke hvordan jeg skal klare det. Har egentlig falt helt etter at jeg kom inn i forhold. Som singel var jeg alltid stelt bra 

Anonymkode: 72cd8...521

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Celina holmkold
Skrevet

jeg kler meg alltid bra. det skal sies.. men ikke alltid jeg retter håret, og enda sjeldnere gidder jeg å sminke meg

Skrevet

Føler meg rett og slett mer klar for dagen og spesielt for jobb når jeg sminker meg, fordi jeg da ser mer opplagt ut (får bort blå ringer under øynene osv). Tar meg bare 10 min ekstra om morgenen, så føler det er helt overkommelig sånn sett. 

Anonymkode: 86f2f...726

• Liker 2
Skrevet

Fikser meg stort sett hver dag, selv om jeg har hjemmekontor og bare skal ut noen ærend. Men jeg står ikke opp 6.30 slik jeg gjorde da jeg var tenåring. 

Sminke tar meg bare 5-10 minutter ettersom jeg har en rutine. Det er håret som tar tid (langt og tykt). Som et minimum bare grer og vipper jeg tuppene etter vask, noen ganger står jeg en halvtime med kaffen og radio og ordner det.

Føler meg så mye bedre :)

(Vasker annenhver eller hver tredje dag, frisyren holder seg ganske bra).

Anonymkode: 219da...525

Skrevet

Da hadde jeg bare prioritert å stå opp litt tidligere og satt av tid til å stelle seg slik du ønsker på morningen. 
For min del så går dagene mye bedre når jeg føler meg fresh og fin, de dagene jeg forsover meg og ikke har tid  så føler jeg meg som en tafatt dame og det påvirker dagen negativt. Og hvis du er i forhold, så vil nok partneren din også sette pris på det lille ekstra :) 

Anonymkode: 6ae0e...2f2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg orker aldri lengre å fikse meg.  Det nærmeste jeg kommer å fikse meg så langt er å fikse håret mitt, og da retter jeg det bare. Før pleide jeg å stå opp kl 06.30 for å rette håret mitt, og sminke meg. Nå fikser jeg meg hvis jeg skal i bursdager osv. men jeg vil tilbake til å begynne å fikse meg litt, men aner ikke hvordan jeg skal klare det. Har egentlig falt helt etter at jeg kom inn i forhold. Som singel var jeg alltid stelt bra 

Aldri skjønt hvorfor mange damer slutter å pynte seg når de er i forhold. Er det ikke viktig å se bra ut for kjæresten da? Jeg elsker i hvertfall når kona pynter seg litt ekstra. Skjønner at det kan være litt stress å kjøre full sminke hver dag, men hvis man har gjort det før man fikk kjæreste, så er det ingen grunn for å slutte når man får seg det.

Anonymkode: 7b4ae...29d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri skjønt hvorfor mange damer slutter å pynte seg når de er i forhold. Er det ikke viktig å se bra ut for kjæresten da? Jeg elsker i hvertfall når kona pynter seg litt ekstra. Skjønner at det kan være litt stress å kjøre full sminke hver dag, men hvis man har gjort det før man fikk kjæreste, så er det ingen grunn for å slutte når man får seg det.

Anonymkode: 7b4ae...29d

Det samme gjelder dere menn. Partneren min eier ikke noe annet enn joggebukse nesten, og han fikser seg i hvert fall aldri.  Ikke at det var det innlegget handlet om, men det der gjelder menn like mye som det gjelder kvinner. 

• Liker 6
Skrevet

Er over femti, så bruker 10 min på sminke før jobb for ikke å se dø ut 😅

Det med å rette håret har jeg aldri skjønt hvorfor ungdommen driver med. Som ung var håret mitt helt glatt, og det var ukledelig på meg. Det gjorde ikke saken noe bedre at helt slett hår var særs umoderne i min ungdom. 
Så jeg setter pris på bølgene jeg fikk etter at jeg fikk barn. 

Det er svært få mennesker som kler helt rett hår, særlig markerte ansiktstrekk har en tendens til å bli mer fremtredende da. Så det hadde jeg spart meg.

• Liker 6
Skrevet
Bacteria skrev (6 minutter siden):

Er over femti, så bruker 10 min på sminke før jobb for ikke å se dø ut 😅

Det med å rette håret har jeg aldri skjønt hvorfor ungdommen driver med. Som ung var håret mitt helt glatt, og det var ukledelig på meg. Det gjorde ikke saken noe bedre at helt slett hår var særs umoderne i min ungdom. 
Så jeg setter pris på bølgene jeg fikk etter at jeg fikk barn. 

Det er svært få mennesker som kler helt rett hår, særlig markerte ansiktstrekk har en tendens til å bli mer fremtredende da. Så det hadde jeg spart meg.

Jeg har hele mitt liv fått høre at jeg er finere med rett hår, selv om jeg naturlig har bølgete hår. Problemet er at håret mitt ikke er så langt, og da ser det så fluffy ut.

• Liker 1
Skrevet

Retter aldri håret! Elsker krøllene mine😍 Sminket meg sjeldent, men er fin i klærne. 

Anonymkode: 34148...e70

Skrevet

Jeg har rosacea og føler meg helt jævlig uten sminke. Må alltid (ALLTID) ha sminke på meg når jeg går ut døra. Skulle ønske jeg også hadde fin hud. Håret er jeg heldigvis heldig med, så det bruker jeg aldri tid på.

Anonymkode: 98175...2a4

• Liker 1
Skrevet

Minimum sminke for å levere i bhg: jevne ut øyenbryn og mascara. 
Minimum sminke for jobb: overnevnte pluss concealer ved behov, og farge i kinnene. 
Håret fønes rett (straight)  ved hårvask og settes opp i en hestehale. 

Holder det enkelt men klassisk.

Anonymkode: 7d194...8a4

Skrevet

Jeg synes det er litt overkill å stå opp 6.30 (med mindre man våkner naturlig opp da) for å sminke seg hvis man bare skal være hjemme. Man må ikke sminke seg heller for å fikse seg og å være stelt. Jeg liker godt å sminke meg selv, så jeg synes ikke det er noe i veien med det, men jeg synes ikke man skal føle at man må føle at man skal være sminket i sitt eget hjem. 

Jeg går gjennom trinnene i koreansk hudpleie. Hvis jeg skal være hjemme, men vil føle meg litt stelt, avslutter jeg med BB-cream og litt blush i kinnene. Jeg tar aldri frem eyeliner eller maskara om jeg kun skal være hjemme. Jeg bruker også litt tid på å lære meg å flette håret, og det tar jo tid, men det ser jo fint ut til slutt. 

Jeg tenker at det er kjekt å finne en middelvei. Det er vanskelig å opprettholde en full sminkerutine som om man skal gå ut, om man kun skal være hjemme, fordi da blir komfort og lette løsninger mer aktuelt. 

Anonymkode: 7bca7...381

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn som aldri «fikser» meg før jeg skal ut i hverdagen, og det har jeg heller aldri gjort (regner med at folk tenker sminke, krølling/glatting av hår osv når de sier fikse seg) Dvs jeg pusser tenner og grer håret og har på meg rent tøy, så er jeg klar. Ingen sminke. Fornøyd sånn jeg, men tenker at skulle jeg fikset noe så hadde det vært enkelt for meg å legge inn 10-15min i morgenrutinen til det. K32

Anonymkode: 51c95...db6

• Liker 1
Skrevet

Har sluttet å bruke sminke og vasker håret hver 4.-5. dag. Erfaring er at både hår og hud har blitt mye finere og jeg ser sunnere ut. Så morgenstellet går veldig fort; skyller ansikt med kaldt vann, tar på linser og greier hår. Tar av og til en tørrskrubb med hampvott, dusjer kroppen og smører meg med mandelolje. 

Anonymkode: fc0c5...6cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier bare å ordne håret, pusse tennene, deo og vaske meg om morgenen. Bruker kun sminke til noe spesielle anledninger. Med eller uten forhold så ser jeg ikke behovet for å sminke meg hver dag. 

Anonymkode: 6079c...142

Skrevet

Motivasjonen er at jeg selv føler meg bedre da. Uten å ha ordnet meg blir jeg nesten deprimert hver gang jeg er på do eller passerer et speil hjemme. Fikser jeg meg, så kan jeg smile til meg selv og forsøke med litt gode ord som en peptalk. 

Synes også det er lettere med spontane butikkturer/turer ut om jeg allerede har sminke og håret i orden. Ellers blir det fort et ork. 

Ps. Jeg studerer hjemmefra, så mange dager jeg ikke ser noen andre. 

Anonymkode: cefde...591

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler meg bra, det er min viktigste motivasjon. Føler jeg meg bra, blir jeg inspirert og får lyst til å gjøre ting. Dusjer og steller meg hver morgen.

Anonymkode: 1b500...72b

• Liker 1
Skrevet

Tja, motivasjonen er vel at jeg føler meg bedre?

Har bare alltid hatt interesse for sminke/hudpleie, men ikke voldsom.

Har bare blitt en standard rutine som jeg varierer litt 🤷‍♀️

Hår blir vasket og fønet, men mer varmebehandling/styling sparer jeg til anledninger. Bare for å skåne det litt. 

Det å gå uten noe sminke er bare ikke meg

Føler meg alltid finere om jeg tar noe på, og da stiger humøret litt. Har mottoet «trenger ikke se jævlig ut selv om en har det jævlig» 😅

Og om jeg skulle i et viktig jobbmøte ble litt leppestift eller lipgloss litt sånn «antrekk» som jeg peptalket meg litt opp med. Kall det en rutine. 

Ellers gjør jeg diverse hårfjerning og lakker negler innimellom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...