AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #101 Skrevet 9. november 2021 VillAnna skrev (5 minutter siden): Mennesker med denne type personlighetsforstyrrelse trenger andre mennesker for å føle seg levende. Og med levende så mener jeg at de må føle elsket/hatet/hva som helst -bare det er en annen person som tilfører dem en følelse. De har et stort hull i seg som de prøver å fylle, men hullet er som en sil.. de vil aldri lykkes.. derfor går de rundt i ring med samme oppførsel. Ofte vil du se at de ikke takler å være alene med seg selv, helst ikke 15 minutter engang før de trenger påfyll fra noen. Og siden de ikke egentlig har egne følelser så har de heller ikke empati fordi de ikke forstår følelser. De forstår bare hva andre kan tilføre dem. De ser mennesker som objekter. Så for å skade en sånn så må du ha null kontakt/null reaksjon. De vil uansett finne seg nye ofre -det må de for å overleve, men da er det ikke deg. Se på dem som vampyrer. De suger deg tørr også er de over på neste.. noen ganger kommer de tilbake for å se om det tilfeldigvis er noe blod igjen i deg .. men så forsvinner de igjen. Best å holde seg laaaaaangt unna. Well said. Har dessverre dyrekjøpt erfaring fra en som dette, han har ødelagt meg. Det som har reddet meg er å se hvor patetisk han er: han sjekket opp damer OVERALT (type legger til som venn på fb fordi ei likte et innlegg han skrev på en gruppe eller fordi man drev med samme hobby). Ett fett hvem og hva man er, dum ingen hindring. Det tok meg en stund før jeg innså hvem han er, men siden da har jeg nektet å møte fyren, han må bare tro jeg er avhengig av han men det er jo motsatt. Når man har innsett tingenes tilstand føler jeg nesten bare empati: for et totalt bortkastet liv, et liv som kunne vært ganske så fint. Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #102 Skrevet 9. november 2021 Ett godt tips om du ikke klarer å kutte kontakt: skriv ned all form for kontakt og opphold (silent treatment). Noter ned innholdet i tlf samtalene. Det gjorde jeg, det fornøyelige var at du ikke tenkte over det der og da, men når du noterer det ned ser du nok at 1) han spør ikke hvordan det går med deg og hva du gjør, null interesse for ditt liv. 2) bruker mesteparten av tiden på seg selv. 3) den minste form for kritikk (ikke i din bok) fører til straff/silent treatment Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #103 Skrevet 9. november 2021 Det kan man ikke på andre måter enn å bryte kontakten med de for godt. For godt! Anonymkode: 58cd9...eb4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #104 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Well said. Har dessverre dyrekjøpt erfaring fra en som dette, han har ødelagt meg. Det som har reddet meg er å se hvor patetisk han er: han sjekket opp damer OVERALT (type legger til som venn på fb fordi ei likte et innlegg han skrev på en gruppe eller fordi man drev med samme hobby). Ett fett hvem og hva man er, dum ingen hindring. Det tok meg en stund før jeg innså hvem han er, men siden da har jeg nektet å møte fyren, han må bare tro jeg er avhengig av han men det er jo motsatt. Når man har innsett tingenes tilstand føler jeg nesten bare empati: for et totalt bortkastet liv, et liv som kunne vært ganske så fint. Anonymkode: 03930...255 Gikk litt kaldt nedover ryggen på meg når jeg leste dette. Begynner denne personens navn på T? Anonymkode: cc89f...b2b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #105 Skrevet 9. november 2021 Og for guds skyld: nevn aldri noen svakheter om deg selv. Ikke prat om jobb, venner, menn du treffer.. Soleklart beste tipset er å kutte strengen og all form for kontakt og aldri se seg tilbake. Jeg har blokkert han i absolutt alle kanaler Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #106 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gikk litt kaldt nedover ryggen på meg når jeg leste dette. Begynner denne personens navn på T? Anonymkode: cc89f...b2b Jeg tenker O fra S. 😅 Anonymkode: f56e2...b52
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #107 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 8.13): TS, det er endel sosiopater og narsissister på Tiktok som er åpne om sin tilstand etter mange år i terapi, for å hjelpe andre til å unngå folk som dem. Anbefaler deg å sjekke disse ut på det sterkeste. Felles for dem alle sammen, er at de sier den verste formen for hevn du kan ta på dem, er å kutte dem fra livet ditt og leve et godt liv uten dem. Ingen hat, ingen tårer (de fóres av det), men bare kutte dem ut og gå videre med livet. Det betyr at de mister kontroll og det er det verste som skjer dem. Anonymkode: 54f25...155 Kanskje også det beste om det gjør at de oppsøker hjelp. Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #108 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gikk litt kaldt nedover ryggen på meg når jeg leste dette. Begynner denne personens navn på T? Anonymkode: cc89f...b2b Nei, det sørgelige er jo at de ikke er alene. Leser garantert her da, følger til og med støttegrupper for ofre av narsissister. Skulle ikke forundre meg om de får inspirasjon der. Forum, fb og nettdating er perfekt for psykoer. Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #109 Skrevet 9. november 2021 Moren er minst like psyko da, så definitivt arv og miljø. Anonymkode: 03930...255
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #110 Skrevet 9. november 2021 Min eks kvalifiserer antagelig til diagnosen covert narsissist. Etter år med krig fra han er det endelig blitt ro. Flere runder med både det ene og det andre systemet. Det tok meg år å få hjelpeapparat og folk til å skjønne hva han var. Det som funker er å gå, ikke vis at han treffer med NOE av det han gjør, gråsteinsmetoden, holde ut i i helvete selv om det er for jævlig (du må samle deg opp et støtteapparat, folk som tror deg og som vil gå i krigen med deg), se han for den han er (han liker ikke de som vet akkurat hvem han er og som ikke lar seg skremme til taushet). Lurt om du planlegger exiten din, TS, som andre her har skrevet. Til deg som har tatt kona sin psykopat-eks: Kudos til deg! Anonymkode: 45b9a...45a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #111 Skrevet 9. november 2021 En annen ting som hjelper: vær udelikat. Vær forberedt på å få stygge tilbakemeldinger, men målet er at han skal minske sitt fokus på deg. Møt han i joggeklær eller turklær (om du MÅ møtes), se så jævlig ut du bare kan. "Tilfeldigvis" slå på kamera og se ut som et takras. På lang sikt vil dette hjelpe. Du kan ha det ganske moro med dette, jeg har iallfall følt at han tror jeg er en dåre og naiv idiot, men så er det egentlig jeg som begynner å få kontroll igjen. Det er herlig å kjenne at du kan gå ut med rak rygg og snart vil du innse at normale menn er ikke som dette. Anonymkode: 03930...255 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #112 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 7.54): Jeg knakk xen til kona som er psykopat, ødela jobben hans, ødela forholdene, gjorde så både politi og barnevern har han under oppsyn. han aner fortsatt ingenting om at jeg står bak, å det kommer han aldri til å få vite. han sitter helt alene i huset sitt uten noen form for sosial omgang. null kontakt er det beste, eller bruke samme middel som dem gjør, men det kan være skummelt. Anonymkode: c3de6...3b9 Men dette får jo deg også til å høres litt sosiopat ut. Anonymkode: 49ffe...611
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #113 Skrevet 9. november 2021 Null kontakt, man bør aldri ta opp kampen med en ekte psykopat. Sjansen vil være stor for at du selv sitter igjen og blir framstilt som den som er gal i forholdet. Anonymkode: e7d20...57b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #114 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dette får jo deg også til å høres litt sosiopat ut. Anonymkode: 49ffe...611 Men er ikke det bare bra da? Det er jo bare fint at det finnes mennesker som har kalde og kyniske egenskapene som de kan bruke til noe godt. Kirurger også, er jo mennesker som typisk er mye mer kalde og tøffe enn folk flest, det må de være for å sette kniven inn, sage ben, fjerne øyne og slike ting. Uten de hadde mange av oss lidd mye mer eller dødd en tidlig død. Anonymkode: 396a6...d37 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #115 Skrevet 9. november 2021 De vil, med mindre de velger å oppsøke hjelp, aldri klare å være en partner eller god forelder. De er kroniske løgnere og utro som dagen er lang. De feeder på all mulig slags oppmerksomhet og sender selfies og lettkledde bilder til x-antall mennesker. Det kunne jo vært underholdende å sette "i et forhold med xxx" (narsissisten) på fb og se hvor mange forsmådde kvinner som plutselig begynte å ta kontakt. La han tro du er veldig naiv og blir såret hele tiden, og ha en exit-plan. Min er å være kjedelig (forteller aldri om det jeg gjør i livet), udelikat og snakker ikke om meg. Når han var nedsettende og drev med emosjonelt misbruk (og jeg var klar over det) ringte jeg alltid en normal fyr etterpå eller møtte han. Både som hevn og terapi. Og han vet selvfølgelig ikke dette. Patetiske små menn, det er det de er. Anonymkode: 03930...255 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #116 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 17.26): Men dette får jo deg også til å høres litt sosiopat ut. Anonymkode: 49ffe...611 Øye for øye! Jeg er nok ikke sosiopat, om jeg har hatt følelser så har jeg blitt fornærma no! men fra spøk til alvor, jeg er glad jeg gjorde det, å har kommet til å gjort igjen. Anonymkode: c3de6...3b9
Eloise12345 Skrevet 11. november 2021 #117 Skrevet 11. november 2021 On 9/28/2021 at 4:02 AM, AnonymBruker said: Hva er deres svakheter? De er jo ikke guder, hvordan knuser man dem uten at de klarer å få noe på deg? Er vel noen her som har klart å sette en psykopat helt ut av spill? Hvordan psyke dem ned? Anonymkode: 765f2...41f Jeg er vel litt rar. Tror det fins både godt og vondt i alle mennesker. Og at de som ikke oppfører seg bra er syke. Men hvorfor skal du psyke en psykopat ned? Beste er vel å unngå kontakt med personen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #118 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 17.35): Men er ikke det bare bra da? Det er jo bare fint at det finnes mennesker som har kalde og kyniske egenskapene som de kan bruke til noe godt. Kirurger også, er jo mennesker som typisk er mye mer kalde og tøffe enn folk flest, det må de være for å sette kniven inn, sage ben, fjerne øyne og slike ting. Uten de hadde mange av oss lidd mye mer eller dødd en tidlig død. Anonymkode: 396a6...d37 Hehe, morsomt. Jeg er kirurg men den som gråter av dårlige romantiske komedier… det er meg. De fleste av mine kollegaer er varme mennesker. Hvorfor i alle dager skulle en kirurg være kald og tøff? Det er viktigere med empati for det mennesket du hjelper. At vi er flinke til å samarbeide og konsentrere oss om oppgaven -ja det er vi, men kalde -nei. Anonymkode: f56e2...b52 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #119 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 13.31): Jeg prøver. Men de er eksperter på å irritere. Hadde du noen teknikker for å aldri miste masken? For jeg antar du ofte hadde var nær ved i klikke, de er jo de mest irriterende og provoserende menneskene du møter på. Tar aldri selvkritikk og alt er andre sin skyld, selv når det helt opplagt er de som er synderen. Anonymkode: 765f2...41f Kill them with kindness. Vel, ikke helt. Ikke gi de kindness, haha. Gjør som i den Jordan reklamen. Bare smil. Når de tror du biter, smil og tenk inni deg hvor morsomt det er når slike folk tror du henger på kroken. Men ikke smil "med ekte følelser" altså. Bare smil for å minne deg selv på at du grey rocker de. En psykopat/sosiopat som ikke får noen til å bite på kroken, de har ingenting! Anonymkode: c18c4...b98
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #120 Skrevet 11. november 2021 Vet ikke hva det er som gjør det, men psykopater og sosiopater avskyr meg. Har ingen anelse om hvorfor - men de anledningene jeg har møtt på dem er i forbindelse med at familie og venner har begynt å date en. Og de andre i omkrets blir gjerne lurt til å tro at forholdet er bra, mannen(som det har vært hver gang i mitt tilfelle) er bra, de heier på han og de spiser opp ordene hans for god fisk. Jeg derimot har alltid endt opp med å bli hun som faller av lasset, brutt kontakt med. Sikkert et såkalt «wildcard» for de som liker å ha alt under kontroll. Jeg er ikke føyelig. Trolig derfor? Hadde vært interessant å lese en psykopat sin svakhet, fra psykopaten selv. Men det blir vel neppe en innrømmelse de vil komme med her😅 Anonymkode: a2ed2...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå