AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #81 Skrevet 29. september 2021 Neivel. Anonymkode: e6593...727
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #82 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg feis. Anonymkode: c2204...41c 👏 Anonymkode: e6593...727
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #83 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bodde sikkert ikke med noen psykopat. Jeg, eller noen andre, har ikke satt noe diagnose på han. Men alt jeg gjorde var feil. Fikk alltid kritikk. For alt. Da vi endelig flyttet fra hverandre så kunne han bli sint for at alt som gikk i not Han var min feil. Enda jeg ikke lengre var i livet hans. Tilslutt klarte jeg å ikke bli sint/leimeg av kritikken. Jeg overså det. Og nå har det stoppet. Det er så deilig. Endelig har jeg sluppet å få hodepine, søvnproblemer, mageproblemer, høy puls. Livet er herlig uten en som alltid skal påpeke hva dom er galt med deg (uansett om det er sant eller ei). Får man kjeft for noe nok ganger så begynner man å hate seg selv fordi man tror man faktisk er så ille. Det beste er å ikke ha en sånn person fysisk i livet. Anbefales Anonymkode: 42fe8...baa Og det værste med det var at han var sosial og visste hvordan man skulle få folk til å smile og le. Han var verdens beste person utad og så sjarmerende, morsom og snill. Så man tørr jo ikke si til andre heller hvordan ting er hjemme for man tenker at ingen vil tro på det, siden han er verdens største sjarmtroll med verdens største hjerte. Så man sitter helt alene med det og man tror det er seg selv det er noe galt med. Så beste rådet er å få mannen bort fra livet. Du vil få det bedre Anonymkode: 42fe8...baa
Gjest Sirisiri10 Skrevet 29. september 2021 #84 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er alltid underholdende, på en trist måte, å lese slike tråder på KG. Så mange exer som er psykopater, men som ingen andre forstår at er det, når man vet at psykopater heldigvis er ganske sjeldne individ. Veldig mange psykopat-exer er egentlig det man kaller normalt kaller drittsekker. En psykopat vil ikke ha skrupler med å brenne ned huset ditt om hen mener det er noe å tjene på det mens du ligger på kjøkkenet med to brukne ben, man finner ikke mange slike... Anonymkode: 908c2...649 Dette har du så rett i. Det er en ufattelig stor forskjell på en drittsekk av en x og en virkelig psykopat. De er også langt i fra en narsissist selv om de har likhetstrekk. Psykopater er livsfarlige. Det er de som voldtar, dreper, bruker vold uten en eneste tanke om at dette var feil eller sympati for offeret. Det er deres rett. For å i det heletatt komme meg vekk fra eksen som jeg mistenker er i den kategorien måtte jeg ha hemmelig nummer, hemmelig adresse, de nærmeste fikk ikke lov å fortelle eller vite hvor jeg var. Han holdt på å drepe meg flere ganger. Han låste meg inne. Banket meg opp. Lo når han gjorde det. Tok hull på dekkene mine. Brøyt seg inn i leiligheten min. Knuste ruta mi. Prøvde å drepe husdyret mitt og gjorde alt for å bryte meg ned og kontrollere meg. Hva jeg hadde på meg skulle godkjennes av han før jeg gikk ut. Jeg fikk ikke lov å ha venner. Han fortalte meg hele tiden hvor stygg jeg var og feil med kroppen min. Så jeg på en annen mann sånn i forbifarten på butikken, i trafikken eller lignende fikk jeg bank. List goes on. Han var virkelig en farlig mann. Slike spiller man ikke spill med. Man kommer seg så langt unna man bare kan for sin og de rundt seg sin skyld.
Silva Pluvialis Skrevet 29. september 2021 #85 Skrevet 29. september 2021 Sirisiri10 skrev (10 minutter siden): Dette har du så rett i. Det er en ufattelig stor forskjell på en drittsekk av en x og en virkelig psykopat. De er også langt i fra en narsissist selv om de har likhetstrekk. Psykopater er livsfarlige. Det er de som voldtar, dreper, bruker vold uten en eneste tanke om at dette var feil eller sympati for offeret. Det er deres rett. For å i det heletatt komme meg vekk fra eksen som jeg mistenker er i den kategorien måtte jeg ha hemmelig nummer, hemmelig adresse, de nærmeste fikk ikke lov å fortelle eller vite hvor jeg var. Han holdt på å drepe meg flere ganger. Han låste meg inne. Banket meg opp. Lo når han gjorde det. Tok hull på dekkene mine. Brøyt seg inn i leiligheten min. Knuste ruta mi. Prøvde å drepe husdyret mitt og gjorde alt for å bryte meg ned og kontrollere meg. Hva jeg hadde på meg skulle godkjennes av han før jeg gikk ut. Jeg fikk ikke lov å ha venner. Han fortalte meg hele tiden hvor stygg jeg var og feil med kroppen min. Så jeg på en annen mann sånn i forbifarten på butikken, i trafikken eller lignende fikk jeg bank. List goes on. Han var virkelig en farlig mann. Slike spiller man ikke spill med. Man kommer seg så langt unna man bare kan for sin og de rundt seg sin skyld. ❤️❤️ 1
miss spjåk Skrevet 29. september 2021 #86 Skrevet 29. september 2021 Poision-Ivy skrev (43 minutter siden): Jeg vet heller ikke hva de forkortelsene er. Det andre er tror jeg, en oppfatning som er satt sammen av medieverdens sammenmiksing av diverse personlighetsforstyrrelser til å bli den ultimate psychoen på film 😉 De skal da portrettere en psykopat men er egentlig bare en figur sammensatt av de mest interessante/ekstreme aspektene i flere forskjellige lidelser??? Wild guess Det er nok noe sant i det han/hun skrev. De har b.la funnet ut at fryktsenteret i hjernen til folk med antisosial p.f (altså psykopater) ikke er så aktivert som hos oss andre. De tør derfor strekke strikken lenger. Tviler derimot på at du finner flere av dem i ekstremsportmiljøer..😊 Den indre tomheten er vel heller ikke borti natta, iom at man mangler veldig mye i følelsesaspektet. Når man ikke kjenner empati eller ekte kjærlighet for andre (selv ikke sine barn),ikke føler genuin omtanke osv, da tror jeg et tomt skall er en fin metafor. Grunne følelser som kun er basert på egen vinning. Egen status, behov for kontroll av andre, aggressjon osv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #87 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 8.07): Ikke gi dem feed-back på trusler og utpressingen de svarer med. Ikke vis at det påvirker deg. Ignorer. Overse. Blokker. Dette funket på min x-mann. Etter 4 år med dette regimet kan vi nå ha kontakt rundt barna, og han følger regler satt av barnevernet. Jeg tok på en måte makten tilbake vis du skjønner? Anonymkode: 426c0...591 Bra jobba🌺 Anonymkode: d7ce1...4be 2
miss spjåk Skrevet 29. september 2021 #88 Skrevet 29. september 2021 Poision-Ivy skrev (52 minutter siden): For å ha en diagnose, altså å korrekt kunne betegnes som det ene eller det andre, må du ha fått diagnosen ja, ok... Men er ikke sikker på at alle fanges opp, da de ikke nødvendigvis har opplevelsen av å feile... Andre ser det kanskje, men det er ingen garanti for å bli diagnostisert... De fleste studiene er jo gjort i fengsel. majoriteten av de med antisosial pers. forstyrrelse fanges aldri opp. Det er familie, kollegaer osv. som opplever den skaden de påfører. Det er forresten noen som får diagnosen ifb med annen behandling, kjenner en. Veldig sjeldent antagelig. Personen er godt kjent i byen og direkte farlig. 5
Gjest Sirisiri10 Skrevet 29. september 2021 #89 Skrevet 29. september 2021 Gjenferdet skrev (10 minutter siden): ❤️❤️ ❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #90 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, psykopati er en diagnose. Anonymkode: e6593...727 I hvilket diagnosesystem? DSM eller ICD? Anonymkode: 35530...3ec
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #91 Skrevet 30. september 2021 Jeg kan bare dele min egen erfaring og skjønner tankegangen til TS. Etter å blitt herjet så mye med så er det ingenting man ønsker mer enn å se de lide. For det fortjener de og man skal aldri skamme seg over å ha slike følelser. Problemet er at man aldri vil oppnå det. De få tilfellene de blir avslørt og felt, så har de greid det selv. Men de dyktigste blir aldri avslørt og har etter langt liv flottere begravelser med flere oppmøtte enn vi andre noen gang kan forvente oss. Jeg skiller mellom to varianter psykopat. Den kriminelle som ikke kan tøyle hat og impuls. Svært farlig for de som støter på de. Men trøsten er at galskapen kan dokumenteres og du blir trodd. Jeg til tider misunner de som får dekkene skåret over og må ringe politi for å be de fjerne høylytt eks utenfor ytterdøra. Misunner ikke redselen, men misunner synligheten av volden. Den ekte psykopaten. Elsker og hyllet til sin død. Som er overlegen i det meste og aldri blir avslørt. Mange kaller eksen sin psykopat fordi bruddet er stygt og det blir utvist en syk egoisme og frekkhet for å redde seg selv og eget rykte. Men så går tiden, nye relasjoner blir etablert og noen år seinere har freden lagt seg. Dette er ikke psykopater. Du kan ALDRI forsones med en psykopat og de verste blir bare verre. Spesielt i familiære relasjoner der familiebånd eller felles barn er en kobling. Hatet stiger proporsjonalt med tiden og de skjuler det for alle. Ingen vet og ingen forstår hva som foregår. Det eneste du vet er at det skjer merkelige ting bak din rygg, og du vil i perioder lure på deg selv. Alt skal ødelegges. Økonomi, jobbmuligheter, sosiale relasjoner, bil, kjærlighetsliv, forhold til barna og ikke minst ditt rykte. Jeg har valgt gråstein, null kontakt. Dette har ikke bidratt til å la meg være i fred. Hatet er like intenst og det utvikles stadig nye metoder som skal treffe hardere. Jeg vil ikke få fred før min psykopat dør. Først da er jeg fri. Anonymkode: 28a01...054 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #92 Skrevet 30. september 2021 Hvordan sette psykopaten ut av spill? Dette er oppskriften på å ødelegge livet ditt. Du dedikerer livet ditt til psykopaten. Kjøper psykopatbøker, skal bli ekspert, melder deg inn i forumer og grupper og menger deg med ofre og snakker sammen 24/7 om hvor fæle psykopatene var med dere. Hele livet deres dreier seg om psykopaten. GLEM psykopaten! Gå til psykolog om nødvendig! Gå ut av offerrollen så fort som mulig og meng deg heller med de som har kommet seg ut av offerrollen også! GLEM psykopaten! Ta tilbake livet ditt, fritt for psykopater! DET er den beste "hevn" Anonymkode: f0048...4aa 5
L.F Skrevet 30. september 2021 #93 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 11.23): Det er nok sant, jeg hadde kjent mannen i 10 år før jeg fant ut hvem han var, når barnevernet ikke gjorde noe, så tok jeg tak, for ungene sin del som jeg også kjente. Jeg er nok ikke en sosiopat, men hevngjerrig kan jeg være når jeg vet alt han har gjort med andre. Rettferdighetsansen er inntakt, å det er ikke rettferdig at en psykopat skal få gjøre hva han vil uten konsekvenser. skal love deg at kona mi ikke får gå i samme spor som før, om jeg merker hun føyer seg av gammel vane, så snakker vi ut om det. Empati, gjensidighet å respekt for hverandre. Anonymkode: c3de6...3b9 👏👏👏
Nnilm Skrevet 30. september 2021 #94 Skrevet 30. september 2021 Ja det er nok ofte sånn, personen jeg har måttet kutte ut mener egentlig at det er meg og alle andre det er noe galt med, vi er vanskelige og umulige å ha med å gjøre. Dette mener vedkommende til og med om sitt eget barn, at barnet må være uvenner / sur på de vedkommende ikke kommer overens med. Leste en plass at psykopater ser på sine egne barn som en forlengelse av seg selv. Det er så trist å se på. Hvis jeg avslører vedkommende i en løgn, blir han rasende på de som kan ha forårsaket at løgnen ble avslørt selv om det er vedkommende som har skyld i det selv, om det er sitt eget barn spiller ingen rolle. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #95 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan sette psykopaten ut av spill? Dette er oppskriften på å ødelegge livet ditt. Du dedikerer livet ditt til psykopaten. Kjøper psykopatbøker, skal bli ekspert, melder deg inn i forumer og grupper og menger deg med ofre og snakker sammen 24/7 om hvor fæle psykopatene var med dere. Hele livet deres dreier seg om psykopaten. GLEM psykopaten! Gå til psykolog om nødvendig! Gå ut av offerrollen så fort som mulig og meng deg heller med de som har kommet seg ut av offerrollen også! GLEM psykopaten! Ta tilbake livet ditt, fritt for psykopater! DET er den beste "hevn" Anonymkode: f0048...4aa Dette er en grådig god teori. Men lettere sagt enn gjort. Jeg er litt usikker på alvorlighetsgraden på psykopaten du erfaring med. Det blir som å si til en syrisk ungdom som var vitne til at far og søsken ble blåst i fillebiter om å ta seg sammen og gå videre. Selvfølgelig fantastisk om det går, men en psykisk skade er verre å fikse enn en fysisk. Hvordan skal jeg koble helt ut å leve som normalt når alle miljø jeg vanker i blir gradvis infisert av løgner, omhyggelig plantet som det er umulig å forsvare seg mot. Prøv det den som vil og se hvordan ting sakte men sikkert rakner til tross for 100% fokus på å gå videre og se en annen vei. Anonymkode: 28a01...054 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #96 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en grådig god teori. Men lettere sagt enn gjort. Jeg er litt usikker på alvorlighetsgraden på psykopaten du erfaring med. Det blir som å si til en syrisk ungdom som var vitne til at far og søsken ble blåst i fillebiter om å ta seg sammen og gå videre. Selvfølgelig fantastisk om det går, men en psykisk skade er verre å fikse enn en fysisk. Hvordan skal jeg koble helt ut å leve som normalt når alle miljø jeg vanker i blir gradvis infisert av løgner, omhyggelig plantet som det er umulig å forsvare seg mot. Prøv det den som vil og se hvordan ting sakte men sikkert rakner til tross for 100% fokus på å gå videre og se en annen vei. Anonymkode: 28a01...054 Du har rett. Min "psykopat" er en drittsekk med narsissistiske trekk. Ville KANSKJE fått diagnosen om han hadde gått til legen og svart dønn ærlig og hatt selvinnsikt. Jeg skjønner at du tydeligvis har med en farlig psykopat å gjøre. Her har jeg ingen råd å stille opp med. Håper likevel du får profesjonell hjelp, og fokuserer på DEG SELV, og ikke på å hevne deg på psykopaten og ødelegge hans liv. Jeg tror ikke du kan ødelegge HAN og redde deg selv samtidig. Anonymkode: f0048...4aa
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #97 Skrevet 30. september 2021 Rettelse. Diagnose som narsissist, ikke psykopat (innlegget over) Anonymkode: f0048...4aa
Lorieen Skrevet 30. september 2021 #98 Skrevet 30. september 2021 Den eneste måten er kutt kopi. Blokkér, ignorer, fjern muligheter for kontakt/innsyn. Ikke svar på henvendelser som kommer (f.eks via andre) overhodet, uansett hvor provosert du egentlig blir. Vær tilsynelatende totalt likegyldig. Gi NULL respons. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #99 Skrevet 9. november 2021 Jeg også tror det gjelder å komme seg unna, holde kontakten på et minumum ellers, holde ting skriftlig eller med vitner. I en bok om psykopater (husker ikke navnet, tror det var en av de populære av Gladwell) stod det at de ofte mistrives i hverandres selskap. De er oftest ensomme ulver, det sosiale livet er for dem et spill. Så en beskyttelse kan være å spille psykopat selv eller "ta på seg" noen sånne trekk, feks overfladiskhet og ikke dele av seg selv på måter som kan utnyttes. Dumt såklart om drittsekkoppførselen må pågå en stund og også utenforstående får se og oppleve det. Anonymkode: 20713...00b
VillAnna Skrevet 9. november 2021 #100 Skrevet 9. november 2021 Mennesker med denne type personlighetsforstyrrelse trenger andre mennesker for å føle seg levende. Og med levende så mener jeg at de må føle elsket/hatet/hva som helst -bare det er en annen person som tilfører dem en følelse. De har et stort hull i seg som de prøver å fylle, men hullet er som en sil.. de vil aldri lykkes.. derfor går de rundt i ring med samme oppførsel. Ofte vil du se at de ikke takler å være alene med seg selv, helst ikke 15 minutter engang før de trenger påfyll fra noen. Og siden de ikke egentlig har egne følelser så har de heller ikke empati fordi de ikke forstår følelser. De forstår bare hva andre kan tilføre dem. De ser mennesker som objekter. Så for å skade en sånn så må du ha null kontakt/null reaksjon. De vil uansett finne seg nye ofre -det må de for å overleve, men da er det ikke deg. Se på dem som vampyrer. De suger deg tørr også er de over på neste.. noen ganger kommer de tilbake for å se om det tilfeldigvis er noe blod igjen i deg .. men så forsvinner de igjen. Best å holde seg laaaaaangt unna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå