AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Hva er deres svakheter? De er jo ikke guder, hvordan knuser man dem uten at de klarer å få noe på deg? Er vel noen her som har klart å sette en psykopat helt ut av spill? Hvordan psyke dem ned? Anonymkode: 765f2...41f 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 No contact. Grey rock. Drite i dem. Anonymkode: 35530...3ec 31
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Hold emosjonene unna. Tenk rasjonelt og lat som om du er laidback. Å få deg sint eller såret er nettopp det manipulatoren vil oppnå. Ikke bli slik han vil du skal bli. Anonymkode: 94dd3...8a6 36
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Jeg knakk xen til kona som er psykopat, ødela jobben hans, ødela forholdene, gjorde så både politi og barnevern har han under oppsyn. han aner fortsatt ingenting om at jeg står bak, å det kommer han aldri til å få vite. han sitter helt alene i huset sitt uten noen form for sosial omgang. null kontakt er det beste, eller bruke samme middel som dem gjør, men det kan være skummelt. Anonymkode: c3de6...3b9 21
Michaelhe Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg knakk xen til kona som er psykopat, ødela jobben hans, ødela forholdene, gjorde så både politi og barnevern har han under oppsyn. han aner fortsatt ingenting om at jeg står bak, å det kommer han aldri til å få vite. han sitter helt alene i huset sitt uten noen form for sosial omgang. null kontakt er det beste, eller bruke samme middel som dem gjør, men det kan være skummelt. Anonymkode: c3de6...3b9 LOL. Det var jo veldig empatisk av deg Jeg regner med at du spøker. Folk irrettesettes, sparkes, de som har gjort straffbare ting settes i fengsel, men ellers tror jeg det beste rådet er at alle selv velger hvem de vil omgås. Det er mange myter rundt de såkalte "psykopatene". Folk burde se det an og se færre hollywoodfilmer og dokumentarer på discovery channel. Folk som igangsetter kampanjer er ikke rett i hodet. Dette vet alle, sikkert du også. 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Ikke gi dem feed-back på trusler og utpressingen de svarer med. Ikke vis at det påvirker deg. Ignorer. Overse. Blokker. Dette funket på min x-mann. Etter 4 år med dette regimet kan vi nå ha kontakt rundt barna, og han følger regler satt av barnevernet. Jeg tok på en måte makten tilbake vis du skjønner? Anonymkode: 426c0...591 16
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gi dem feed-back på trusler og utpressingen de svarer med. Ikke vis at det påvirker deg. Ignorer. Overse. Blokker. Dette funket på min x-mann. Etter 4 år med dette regimet kan vi nå ha kontakt rundt barna, og han følger regler satt av barnevernet. Jeg tok på en måte makten tilbake vis du skjønner? Anonymkode: 426c0...591 Du lar en psykopat ha barna dine??? Anonymkode: 893b4...c20 5
Gjest theTitanic Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er deres svakheter? De er jo ikke guder, hvordan knuser man dem uten at de klarer å få noe på deg? Er vel noen her som har klart å sette en psykopat helt ut av spill? Hvordan psyke dem ned? Anonymkode: 765f2...41f Det bør du ikke satse på. Nå er det ikke mange som er ekte psykopater heldigvis, og har du møtt på en og gjør noe mot han så kan han vie hele livet sitt til å ødelegge ditt. Sett du tar en hevn og gnir deg i hendene. Glemmer alt og tiden går. Om 7 år begynner Uhell og forfølge deg og huset ditt brenner ned en vinternatt. Er det verd det? Så råd mot psykopater: glem det. Snu ryggen til. Ignorer. Gå din vei. Og glem hvem som "vant" der og da. Den kjepphester er det ikke verd å ri.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg knakk xen til kona som er psykopat, ødela jobben hans, ødela forholdene, gjorde så både politi og barnevern har han under oppsyn. han aner fortsatt ingenting om at jeg står bak, å det kommer han aldri til å få vite. han sitter helt alene i huset sitt uten noen form for sosial omgang. null kontakt er det beste, eller bruke samme middel som dem gjør, men det kan være skummelt. Anonymkode: c3de6...3b9 Hvis dette er sant, høres det ut som om din kone er i samme mønster enda og har funnet seg enda en sosiopat... Så jeg håper du tuller. Ingen mennesker gjør slikt hvis de har normal empati og rettferdighetssans. Anonymkode: 54f25...155 24
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 TS, det er endel sosiopater og narsissister på Tiktok som er åpne om sin tilstand etter mange år i terapi, for å hjelpe andre til å unngå folk som dem. Anbefaler deg å sjekke disse ut på det sterkeste. Felles for dem alle sammen, er at de sier den verste formen for hevn du kan ta på dem, er å kutte dem fra livet ditt og leve et godt liv uten dem. Ingen hat, ingen tårer (de fóres av det), men bare kutte dem ut og gå videre med livet. Det betyr at de mister kontroll og det er det verste som skjer dem. Anonymkode: 54f25...155 24
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er deres svakheter? De er jo ikke guder, hvordan knuser man dem uten at de klarer å få noe på deg? Er vel noen her som har klart å sette en psykopat helt ut av spill? Hvordan psyke dem ned? Anonymkode: 765f2...41f Ikke la deg bli manipulert av trusler. Evnt minn dem på hvilke negative konsekvenser det kan bli for dem selv. At de blir avslørt. Det hater de Og for all del ikke vis at du er redd. Ghosting er best. Ikke svar på noe. Anonymkode: 8dc61...ff3 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 Michaelhe skrev (13 minutter siden): LOL. Det var jo veldig empatisk av deg Jeg regner med at du spøker. Folk irrettesettes, sparkes, de som har gjort straffbare ting settes i fengsel, men ellers tror jeg det beste rådet er at alle selv velger hvem de vil omgås. Det er mange myter rundt de såkalte "psykopatene". Folk burde se det an og se færre hollywoodfilmer og dokumentarer på discovery channel. Folk som igangsetter kampanjer er ikke rett i hodet. Dette vet alle, sikkert du også. Det han gjorde kan jo kun være en brøkdel av det exen gjorde mot kona. Folk som har gjort straffbare ting straffes sjeldent, folk som gjør umoralske ting irrettesettes sjeldent. Kriminelle blir for det meste tatt på med silkehansker her i Norge. Hva mener du er myter rundt psykopater egentlig? At de null samvittighet og omtanke for andre er ingen myte. Det er en jævla skummel virkelighet spesielt med tanke på at de ofte søker maktposisjoner. Sannsynligvis så var det bare tull fra han du svarte, men hvis det var sant så synes jeg ikke nødvendigvis at han gjorde noe galt. Greit at det ikke er lov til å saken i egne hender, men i enkelte tilfeller er det veldig forståelig tenker jeg. Anonymkode: 8bc3b...aac 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Felles for dem alle sammen, er at de sier den verste formen for hevn du kan ta på dem, er å kutte dem fra livet ditt og leve et godt liv uten dem. Ingen hat, ingen tårer (de fóres av det), men bare kutte dem ut og gå videre med livet. Det betyr at de mister kontroll og det er det verste som skjer dem. Anonymkode: 54f25...155 Nettopp Anonymkode: 35530...3ec 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du lar en psykopat ha barna dine??? Anonymkode: 893b4...c20 Hva skal hun gjøre? Det er jo ofte kun barnemor som vet at han er psykopat. Det er der han tyranniserer, og for alle andre er han jo "verdens snilleste". Er jo derfor mange ikke kommer seg unna, de vet at de ikke får felt sin gale partner i rettsvesenet. Kanskje skjer det motsatte, de klarer å manipulere frem at du er den ustabile fordi de har psyket deg så ned. Da velger mange å bli, i frykt for å miste barna helt. Dessverre Anonymkode: 765f2...41f 18
~ m a u d e ~ Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg knakk xen til kona som er psykopat, ødela jobben hans, ødela forholdene, gjorde så både politi og barnevern har han under oppsyn. han aner fortsatt ingenting om at jeg står bak, å det kommer han aldri til å få vite. han sitter helt alene i huset sitt uten noen form for sosial omgang. null kontakt er det beste, eller bruke samme middel som dem gjør, men det kan være skummelt. Anonymkode: c3de6...3b9 👏🏻👏🏻👏🏻 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det han gjorde kan jo kun være en brøkdel av det exen gjorde mot kona. Folk som har gjort straffbare ting straffes sjeldent, folk som gjør umoralske ting irrettesettes sjeldent. Kriminelle blir for det meste tatt på med silkehansker her i Norge. Hva mener du er myter rundt psykopater egentlig? At de null samvittighet og omtanke for andre er ingen myte. Det er en jævla skummel virkelighet spesielt med tanke på at de ofte søker maktposisjoner. Sannsynligvis så var det bare tull fra han du svarte, men hvis det var sant så synes jeg ikke nødvendigvis at han gjorde noe galt. Greit at det ikke er lov til å saken i egne hender, men i enkelte tilfeller er det veldig forståelig tenker jeg. Anonymkode: 8bc3b...aac Du tar feil. Man har i aller høyeste grad lov å ta saken i egne hender. Det du tenker på er loven, det er loven man ikke kan ta i egne hender. Er ellers helt enig 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis dette er sant, høres det ut som om din kone er i samme mønster enda og har funnet seg enda en sosiopat... Så jeg håper du tuller. Ingen mennesker gjør slikt hvis de har normal empati og rettferdighetssans. Anonymkode: 54f25...155 Det er nok sant, jeg hadde kjent mannen i 10 år før jeg fant ut hvem han var, når barnevernet ikke gjorde noe, så tok jeg tak, for ungene sin del som jeg også kjente. Jeg er nok ikke en sosiopat, men hevngjerrig kan jeg være når jeg vet alt han har gjort med andre. Rettferdighetsansen er inntakt, å det er ikke rettferdig at en psykopat skal få gjøre hva han vil uten konsekvenser. skal love deg at kona mi ikke får gå i samme spor som før, om jeg merker hun føyer seg av gammel vane, så snakker vi ut om det. Empati, gjensidighet å respekt for hverandre. Anonymkode: c3de6...3b9 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS, det er endel sosiopater og narsissister på Tiktok som er åpne om sin tilstand etter mange år i terapi, for å hjelpe andre til å unngå folk som dem. Anbefaler deg å sjekke disse ut på det sterkeste. Felles for dem alle sammen, er at de sier den verste formen for hevn du kan ta på dem, er å kutte dem fra livet ditt og leve et godt liv uten dem. Ingen hat, ingen tårer (de fóres av det), men bare kutte dem ut og gå videre med livet. Det betyr at de mister kontroll og det er det verste som skjer dem. Anonymkode: 54f25...155 Men da lurer jeg på, for jeg har lest mye om dette og kommet frem til det du sier. Du skrev det så fint oppsummert her at jeg måtte ta screenshot av svaret ditt for å ha dette som huskeregel. Pugge det som mitt mantra. Men jeg lurte på, tror du man kan mestre å leve under samme tak som dem med denne strategien? Aldri forvente noe, ordne alt selv og dermed bli fri fra dem? Kan man kutte dem rent mentalt men bo under samme tak? Jeg mener hvis man ikke forventer noe så blir man vel heller aldri narret inn i deres lille dramaverden uansett? Kun snakke med dem om vær og vind. Tror du det kan gå? Anonymkode: 765f2...41f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Driver å knekker eks svigermor nå med absolutt null kontakt og null reaksjoner på alt hun forsøker. Dette går desverre utover andre i familien, men de kan også velge å ta avstand til henne. Anonymkode: 45c43...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du lar en psykopat ha barna dine??? Anonymkode: 893b4...c20 Barnevernet er jo inne i bildet, så jeg tviler på at han har samvær uten oppsyn... Anonymkode: 9f3d1...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Ikke vis følelser. Jeg sa «jeg er ikke redd for deg, dette gjør ikke inntrykk på meg lenger». Det og ignorering hjalp for å få min eksmann til å slutte. Anonymkode: 199d7...bd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå