AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Er det normalt i et samboerskap at samboer sier at jeg ikke får lov å sitte på i bilen hans hvis vi skal noen plass? For eksempel hvis vi skal til butikken eller treningssenteret, da har han når vi krangler eller diskuterer sagt flere ganger at jeg ikke får lov å sitte på da det er hans bil, han bestemmer hvem som skal sitte på, det er dyrt med bil og hvis jeg sitter på sitter jeg på gratis, dette er hans ord.. Jeg har sagt at vi kan betale bensinpenger annenhver gang hvis det er penger som er problemet, og eventuelt bompenger. Da har han sagt at han vil ikke ha pengene mine. Jeg skjønner ikke hva som går av han? Vi har alltid trent sammen og han vet jeg har angst for å gå å trene alene pga noen av de folkene som trener der og et par ubehagelige episoder men nå virker det som han bruker angsten min imot meg for han vet at så lenge jeg må gå alene på trening så går jeg ikke, og at jeg da må "oppføre meg fint" for da kan jeg sitte på i bilen hans og vi kan kjøre bort og trene sammen. Jeg vet ikke om han er imot treningen min og ikke vil at jeg skal nå målene mine? For det virker som han alltid har vært sjalu fordi jeg har høyere forbrenning enn det han har. Jeg ønsker å drive med fitness men han sier at det er stygt å en sånn kropp, der man er tynn med muskler. Han driver med powerlifting og sier at jenter med powerlifting ser bedre ut enn jenter som driver med fitness og stiller på scenen. Han snakker også alltid om hvor mye han løftet, hvor sterk han har blitt, at lårene og armene hans har blitt større og at han er sterkere enn han eller han og jeg må sitte å rose han for dette selv om jeg ikke får noe ros tilbake. Det virker som han alltid prøver å være bedre enn alle inkludert meg, spesielt når det kommer til trening. Når det kommer til å handle i butikken så har han sagt ved flere anledninger at hvis vi skal handle så kan jeg gå alene frem og tilbake fra butikken(imens han kjører bort). Å gå inne alene i butikken går greit, men det er det å bære posene som jeg kan ha problemer med, ihvertfall hvis jeg har flere poser og det er tungt. Jeg har prolaps i ryggen som gjør det vanskelig for meg å bære tunge poser. Jeg har fått beskjed av legen at trening skal hjelpe så det er også litt av grunnen til at jeg trener. Når jeg bodde alene og gikk til butikken så var det flere ganger jeg trigget smertene etter å ha bært på flere tunge poser når jeg kom hjem. Dette vet han om og han sa flere ganger at han kunne komme bort å kjøre meg til og fra butikken. Nå når vi bor sammen så er det plutselig et problem at jeg sitter på med han i bilen til butikken fordi det er dyrt og det er hans bil.. Han har også sagt at han har brukt så mye penger på å kjøre til meg når jeg bodde alene, men da jeg bodde alene var det ikke et problem og han tilbudte seg flere ganger å kjøre meg så jeg skjønner ikke hva som går av han? Når det kommer til kompiser så kan han fint kjøre og hente dem til og fra trening uten å få penger for det. Dette ble litt rotete men jeg forstår ikke hva som ligger bak alt dette? Hvorfor er det et problem at jeg sitter på i bilen hans, ihvertfall når vi skal samme plass og at jeg I tillegg har tilbudt å betale bensinpenger? Føler det er noe annet som ligger bak.. Hvorfor er ikke jeg "verdt" nok til å sitte på i bilen hans? Anonymkode: 458a9...0d8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Selvfølgelig ikke. Det er helt hinsides. Anonymkode: 93c44...98a 10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: a24f1...5dc 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Er dette en spøk? Anonymkode: 19c71...de9 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette en spøk? Anonymkode: 19c71...de9 Nei det er ikke det. Ts Anonymkode: 458a9...0d8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Nei, dette er IKKE normalt. Og han er heller IKKE normal! Anonymkode: 6448a...44b 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Nei ikke normalt, men hva faan er problemet? Du har garantert rare fakter du å. Anonymkode: 99fc1...976 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ikke normalt, men hva faan er problemet? Du har garantert rare fakter du å. Anonymkode: 99fc1...976 Nei jeg sier ikke jeg er perfekt, men hvorfor oppføre seg sånn mot sin egen samboer? Anonymkode: 458a9...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Han føler vel at du for lenge siden som en selvfølge skulle tilbudt deg å dele utgifter. Nå er han i furtekroken. Anonymkode: 33afa...915 2
solmåneogstjerner Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 (endret) Selvsagt er ikke dette normalt. Du kan jo heller ikke bo sammen med en som oppfører seg slik. (Det koster ikke noe mer å kjøre bilen med en passasjer. Når dere på toppen av alt er sammen så er det jo bortimot psykopatisk oppførsel å kreve at du går, mens han kjører samme strekningen.. ) Han kan jo evt ta en normal prat med deg ang å dele på utgifter. Men slik han oppfører seg så er det helt bortinatta, og du bør ikke bo sammen med en slik person. Skal du ha dette (eller lignende) resten av livet? (Svaret er nei) Endret 28. september 2021 av solmåneogstjerner 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Hadde gått ut av bilen, smelt igjen døra så hardt jeg hadde fått smelt den igjen og vist han fingeren! Tror han hadde tatt hintet ganske så fort..Jævla kødd🤦♀️ Anonymkode: f723c...ac7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 Hvorfor i all verden er du sammen med ham fortsatt? Du burde ha slått opp med ham for lenge siden! Anonymkode: 4086d...352 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 Dette er kontrollerende og manipulerende oppførsel. Røde flagg i fleng! Kom deg vekk. Han utnytter bevist ting han vet er både psykisk vondt og fysisk vondt for deg, for å trigge fysisk og psykisk smerte i deg. Du sier det jo selv også: AnonymBruker skrev (5 timer siden): men nå virker det som han bruker angsten min imot meg for han vet at så lenge jeg må gå alene på trening så går jeg ikke, og at jeg da må "oppføre meg fint" for da kan jeg sitte på i bilen hans og vi kan kjøre bort og trene sammen. Dette er mishandling, i min bok. Selv om han kanskje ikke slår deg selv. Han tvinger deg til å gå fram og tilbake til butikken, og bære tunge poser - når han VET du har ryggsmerter - mens han selv kjører. Selv uten ryggproblemene dine ville dette vært psykisk mishandling. Han vet i tillegg at du får smerter, når han nekter deg å sitte på - om du ikke oppfører deg som han ønsker. Er det din leilighet? Få han ut, før han kødder til med hodet ditt enda mer. Har du noen venninner, mor eller andre å finne støtte i? Anonymkode: 0a542...d10 3
Oslodamen Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Det handler ikke om selve bilkjøringen, men om at han er irritert eller sint på deg for noe. Enten det er at du ikke betaler på bilen, han føler seg mindreverdig eller lite elsket, savner sex, ikke er forelsket i deg lenger, er sliten av at du har angstproblemer, føler seg økonomisk utnyttet, trenger alenetid, angrer på samboerskapet, eller noe helt annet. Det er ikke sikkert han er klar over selv engang hva som er det underliggende problemet. Oppførselen hans er uansett ufyselig. Han er rett og slett passiv aggressiv og får deg til å føle deg verdiløs. Hvis du tross hans rævva oppførsel ønsker å fortsette forholdet, bør du prøve å komme litt til bunns i hva det egentlig handler om. Du kan jo feks spørre ham om han er misfornøyd med noe, hvordan han trenger å ha det for å føle seg lykkelig i livet, og om det er noe du kan gjøre for at ting skal bli bedre. Til gjengjeld må han skjerpe seg, behandle deg respektfullt og slutte med den straffende oppførselen. Hvis han later som at han ikke forstår hva du snakker om og hevder at han oppfører seg helt alminnelig, manipulerer han deg. Han vet utmerket godt hva han gjør og at det ikke er ok. Dette er ikke noe som er oppe til debatt og du må ikke godta en diskusjon omkring hvorvidt oppførselen hans er ok eller ikke, for det er den ikke. Voksne mennesker sier i fra hvis noe er vanskelig. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 Hvordan ser du for deg fremtiden med han her? Jeg skrev det nettopp i en annen tråd, utrolig nok. Tidlig i forholdet er man forelsket, raus, viser seg fra sin beste side. Er det røde flagg allerede da er det ille, virkelig ille. Han kommer ikke til å forbedre seg, det lover jeg, 100%. Du kan ta hans negative sider å gange med 10 - der har du fremtiden din. Gå, før du sitter helt fast med felles barn, hus, og alt som gjør det vanskelig å bryte. Anonymkode: 25191...071 3
Doktor Dyregod Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Du er nok i et forhold som ikke er bra for deg dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er kontrollerende og manipulerende oppførsel. Røde flagg i fleng! Kom deg vekk. Han utnytter bevist ting han vet er både psykisk vondt og fysisk vondt for deg, for å trigge fysisk og psykisk smerte i deg. Du sier det jo selv også: Dette er mishandling, i min bok. Selv om han kanskje ikke slår deg selv. Han tvinger deg til å gå fram og tilbake til butikken, og bære tunge poser - når han VET du har ryggsmerter - mens han selv kjører. Selv uten ryggproblemene dine ville dette vært psykisk mishandling. Han vet i tillegg at du får smerter, når han nekter deg å sitte på - om du ikke oppfører deg som han ønsker. Er det din leilighet? Få han ut, før han kødder til med hodet ditt enda mer. Har du noen venninner, mor eller andre å finne støtte i? Anonymkode: 0a542...d10 Alt dette. Om point!!! Les det tre ganger og ta det til deg. Så gjør du det slutt (jeg kan garantere deg at han vil prøve å nekte deg å gjøre det slutt - det viser bare nok en gang at han ikke respekterer deg) Anonymkode: f118e...adb 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det normalt i et samboerskap at samboer sier at jeg ikke får lov å sitte på i bilen hans hvis vi skal noen plass? For eksempel hvis vi skal til butikken eller treningssenteret, da har han når vi krangler eller diskuterer sagt flere ganger at jeg ikke får lov å sitte på da det er hans bil, han bestemmer hvem som skal sitte på, det er dyrt med bil og hvis jeg sitter på sitter jeg på gratis, dette er hans ord.. Jeg har sagt at vi kan betale bensinpenger annenhver gang hvis det er penger som er problemet, og eventuelt bompenger. Da har han sagt at han vil ikke ha pengene mine. Jeg skjønner ikke hva som går av han? Vi har alltid trent sammen og han vet jeg har angst for å gå å trene alene pga noen av de folkene som trener der og et par ubehagelige episoder men nå virker det som han bruker angsten min imot meg for han vet at så lenge jeg må gå alene på trening så går jeg ikke, og at jeg da må "oppføre meg fint" for da kan jeg sitte på i bilen hans og vi kan kjøre bort og trene sammen. Jeg vet ikke om han er imot treningen min og ikke vil at jeg skal nå målene mine? For det virker som han alltid har vært sjalu fordi jeg har høyere forbrenning enn det han har. Jeg ønsker å drive med fitness men han sier at det er stygt å en sånn kropp, der man er tynn med muskler. Han driver med powerlifting og sier at jenter med powerlifting ser bedre ut enn jenter som driver med fitness og stiller på scenen. Han snakker også alltid om hvor mye han løftet, hvor sterk han har blitt, at lårene og armene hans har blitt større og at han er sterkere enn han eller han og jeg må sitte å rose han for dette selv om jeg ikke får noe ros tilbake. Det virker som han alltid prøver å være bedre enn alle inkludert meg, spesielt når det kommer til trening. Når det kommer til å handle i butikken så har han sagt ved flere anledninger at hvis vi skal handle så kan jeg gå alene frem og tilbake fra butikken(imens han kjører bort). Å gå inne alene i butikken går greit, men det er det å bære posene som jeg kan ha problemer med, ihvertfall hvis jeg har flere poser og det er tungt. Jeg har prolaps i ryggen som gjør det vanskelig for meg å bære tunge poser. Jeg har fått beskjed av legen at trening skal hjelpe så det er også litt av grunnen til at jeg trener. Når jeg bodde alene og gikk til butikken så var det flere ganger jeg trigget smertene etter å ha bært på flere tunge poser når jeg kom hjem. Dette vet han om og han sa flere ganger at han kunne komme bort å kjøre meg til og fra butikken. Nå når vi bor sammen så er det plutselig et problem at jeg sitter på med han i bilen til butikken fordi det er dyrt og det er hans bil.. Han har også sagt at han har brukt så mye penger på å kjøre til meg når jeg bodde alene, men da jeg bodde alene var det ikke et problem og han tilbudte seg flere ganger å kjøre meg så jeg skjønner ikke hva som går av han? Når det kommer til kompiser så kan han fint kjøre og hente dem til og fra trening uten å få penger for det. Dette ble litt rotete men jeg forstår ikke hva som ligger bak alt dette? Hvorfor er det et problem at jeg sitter på i bilen hans, ihvertfall når vi skal samme plass og at jeg I tillegg har tilbudt å betale bensinpenger? Føler det er noe annet som ligger bak.. Hvorfor er ikke jeg "verdt" nok til å sitte på i bilen hans? Anonymkode: 458a9...0d8 Akkurat nå har han bare bilen som pressmiddel og det er ille nok, og stakkars deg når dere blir mer involvert og han får enda mer makt og kan presse deg på flere ting. Han er syk i hodet og like å ha makt over deg. Løp Anonymkode: a83b1...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Det aller beste du kan gjøre,er å kutte denne mannen ut fra livet ditt. Kom deg unna! Anonymkode: c63a2...e94 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå