AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Samboeren min sorterer ikke søppelet, han kaster alt i begge søppelbøttene, både mat, papp, papir, glass ja you name it. Dette blir til at jeg må kaste søppelposene hver dag og legge nye poser oppi søppelbøttene. Ikke faen om jeg skal ned med hendene å sortere søppelet han kaster🤢 Eneste jeg tar ut av søppelet er pappen han kaster, og legger det i en egen stor pose. I tillegg så sorterer han heller ikke søppelet i søppeldunkene og bryr seg ikke hvilken dunk han kaster søppelet i. Dette har resultert i at dunkene våre blir overfylt altfor raskt og jeg er nødt å legge alt søppel utfor døra vår fordi det ikke er plass, og det er så mye søppel nå at vi såvidt kommer oss ut av døra.. Det har alltid vært hans ansvar å gå ned med dunkene dagen før søppelbilen kommer siden jeg gjør så og si det meste av husarbeidet, men denne gangen glemte han det og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med alt som ligger utfor. Det lukter også helt jævlig🤮 Det har vært såpass mye søppel at faren min har kommet bort for å hjelpe oss å kaste alt et par ganger og tatt det med seg.. Hadde det ikke vært for han vet jeg ikke hva vi hadde gjort. Jeg kjenner jeg blir veldig irritert over samboers søppelvaner. Han sier han har alltid gjort det på den måten da han har vært nødt til å klare seg selv siden han var tenåring. Men jeg tenker hvor vanskelig er det å kaste mat i den ene søppelbøtten og resten(utenom papp) i den andre, og i tillegg kaste det i de rette søppeldunkene? Jeg må rydde nesten alt i leiligheten, jeg rydder etter både meg og han og klærne han kaster fra seg rundt forbi som jeg må plukke opp, jeg støvsuger, vasker, vasker klær, henger dem opp og legger dem sammen når de er tørre, holder kjøkkenbenken ren, tar inn og ut av oppvaskmaskinen. Han har gjort det et par ganger men da har jeg som regel bedt han om å gjøre det. Han kjøper også myye brus så jeg må også rydde alle tom flaskene etter han ellers ligger de bare å flyter rundt forbi.. Hadde det ikke vært for meg hadde det ikke sett ut i denne leiligheten. Jeg har tatt det opp med han før flere ganger, men da har han kanskje hørt på meg der og da og hjulpet til, så kommer dagen etterpå og han har glemt det. Jeg føler meg som en ei vaskedame, for det hjelper ikke å si ifra til han fordi han glemmer det uansett dagen etterpå. Hvordan få han til å hjelpe mer til? Jeg kan ikke bare slutte å rydde og holde det rent, for da kommer det til å se ut som en søppeldynge til slutt. Og i tillegg hvordan forandre søppelvanene hans? Anonymkode: d8bbe...557
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hva er det samboeren din bidrar med i hjemmet? Det virker som han knapt har boevne. Vet du at søppelsortering i Norge er sånt man lærer flyktinger som nylig har kommet direkte med fly fra et liv i en flyktningeleir i Uganda, som aldri har bodd i et hus før? De lærer det fort. Dette forteller jeg for å illustrere at du KAN sette krav til at dette er noe han mestrer Anonymkode: b58d7...41c 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Hvor mye søppel er det mulig for to stk å generere? Blir dunken full, må man bestille større. Anonymkode: aac99...19a 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Et velkjent fenomen, jeg må også "sortere" og minne min voksne samboer på hvordan man kaster søppel dessverre, slitsomt men dette er forplantet til flere områder. Han forstår ikke at han må ta plagg ut av plagg når han kaster de i vask, dette resulterer i at jeg må "plukke" boksere ut av buksen, sjekke lommer for spiker, kasterette på skjorter før jeg hiver de i vask osv. Føler meg som en tenåringsmor til tider og det er opphav til mye irritasjon.. Smuler etter brødskjæring kan kastes utover benken, gjerne ned på gulvet slik at man "kjenner" at man har tråkket hjem når man kommer inn døren... Oppvask kan stå i hauger å stinke, hadde det vært for sambo hadde han kjøpt papp slik han gjorde i ungkarsredet slik at han bare kunne kastet dette i rest etter han var ferdig med feks. frokosten... Noen lærer aldri, har forsøkt alt. Samtaleterapi, la det flyte i en mnd og 2.. Men til gjengjeld er han super i senga, mekker bil, skifter dekk, skifter takstein, tar hånd om huset, er en fantastisk far, maler, raker grus, kjører søppel, staker rør, betaler utgifter og stabler ved... Så alt i alt går det liksom opp i opp.. kunne aldri vært foruten min kjære mann ❤️ Da får jeg heller støvsuge gulvet litt ekstra og rette ut skjortene til mannen min. Det kommer vel an på hva man ønsker å ofre... Anonymkode: 54faa...375 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samboeren min sorterer ikke søppelet, han kaster alt i begge søppelbøttene, både mat, papp, papir, glass ja you name it. Dette blir til at jeg må kaste søppelposene hver dag og legge nye poser oppi søppelbøttene. Ikke faen om jeg skal ned med hendene å sortere søppelet han kaster🤢 Eneste jeg tar ut av søppelet er pappen han kaster, og legger det i en egen stor pose. I tillegg så sorterer han heller ikke søppelet i søppeldunkene og bryr seg ikke hvilken dunk han kaster søppelet i. Dette har resultert i at dunkene våre blir overfylt altfor raskt og jeg er nødt å legge alt søppel utfor døra vår fordi det ikke er plass, og det er så mye søppel nå at vi såvidt kommer oss ut av døra.. Det har alltid vært hans ansvar å gå ned med dunkene dagen før søppelbilen kommer siden jeg gjør så og si det meste av husarbeidet, men denne gangen glemte han det og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med alt som ligger utfor. Det lukter også helt jævlig🤮 Det har vært såpass mye søppel at faren min har kommet bort for å hjelpe oss å kaste alt et par ganger og tatt det med seg.. Hadde det ikke vært for han vet jeg ikke hva vi hadde gjort. Jeg kjenner jeg blir veldig irritert over samboers søppelvaner. Han sier han har alltid gjort det på den måten da han har vært nødt til å klare seg selv siden han var tenåring. Men jeg tenker hvor vanskelig er det å kaste mat i den ene søppelbøtten og resten(utenom papp) i den andre, og i tillegg kaste det i de rette søppeldunkene? Jeg må rydde nesten alt i leiligheten, jeg rydder etter både meg og han og klærne han kaster fra seg rundt forbi som jeg må plukke opp, jeg støvsuger, vasker, vasker klær, henger dem opp og legger dem sammen når de er tørre, holder kjøkkenbenken ren, tar inn og ut av oppvaskmaskinen. Han har gjort det et par ganger men da har jeg som regel bedt han om å gjøre det. Han kjøper også myye brus så jeg må også rydde alle tom flaskene etter han ellers ligger de bare å flyter rundt forbi.. Hadde det ikke vært for meg hadde det ikke sett ut i denne leiligheten. Jeg har tatt det opp med han før flere ganger, men da har han kanskje hørt på meg der og da og hjulpet til, så kommer dagen etterpå og han har glemt det. Jeg føler meg som en ei vaskedame, for det hjelper ikke å si ifra til han fordi han glemmer det uansett dagen etterpå. Hvordan få han til å hjelpe mer til? Jeg kan ikke bare slutte å rydde og holde det rent, for da kommer det til å se ut som en søppeldynge til slutt. Og i tillegg hvordan forandre søppelvanene hans? Anonymkode: d8bbe...557 Altså du e sammen med en tenåring....gjør det slutt Anonymkode: 7e6e6...8a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå