Gå til innhold

Hva er den dårligste servicen/dummeste svaret du som kunde har fått fra en bedrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten når det gjelder service, reklamasjon, generell henvendelse, eller hva som helst der du var kunden. 

Håper på noen spennende eller morsomme historier. 

Jeg kan starte. 

Da bedriften min nylig hadde kjøpt noen nye, dyre stoler med gummidetaljer på beina, og gummien morknet og falt fra hverandre etter en uke, så fikk vi beskjed om at det kom av at vi hadde vanlige lysrør og ikke ledlysrør i taklampene på det rommet. De vanlige lysrørene morkner gummi lett, sa de. Da vi poengterte at lyset var av i 15 timer i døgnet og slo seg  av når ingen bruker rommet, så sa de at vi kunne skifte lysrør, så skulle de vurdere å se på stolene. 

Anonymkode: 66a48...f63

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvesatt en bil. Sjæførsetet var komfortabelt, det var ikke de andre setene. Bilselger mente det kom av at det var mange flere som hadde prøvesittet sjåførsetet😀🥳

Anonymkode: 36837...1ea

• Liker 7
Skrevet

Da jeg ringte Get for å få hjelp til noe i forbindelse med getabonnementet i huset vi akkurat hadde kjøpt og flyttet inn i fikk jeg kun en telefonsvarer som kunne fortelle meg at jeg bodde i et område hvor Get ikke var leverandør så de kunne ikke hjelpe meg. 😳🙄😂

Get har tydeligvis en funksjon på telefonen sin som søker opp hvor den som ringer er registrert bosatt og sorterer bort alle samtaler fra mennesker som ikke er bosatt der de tilbyr tjenester. Konseptet med flytting og adresseendring som kan ta litt tid, eller at noen kanskje kunne finne på å ringe på vegne av noen andre er tydeligvis ukjent for Get.

Anonymkode: 98445...10b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøvesatt en bil. Sjæførsetet var komfortabelt, det var ikke de andre setene. Bilselger mente det kom av at det var mange flere som hadde prøvesittet sjåførsetet😀🥳

Anonymkode: 36837...1ea

Det er jo fult mulig at det er tilfelle. 

Anonymkode: 456f8...89d

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sende en mail med beskrivelse av problemet når jeg snakket med internettleverandøren på telefon. Problemet var at jeg ikke hadde internett. Dette var før smarttelefonenes inntog. 

Anonymkode: 7b08e...c22

• Liker 7
Skrevet

Jeg fikk servert feil mat på restaurant. Da jeg påpekte feilen, fikk jeg surt beskjed om at jeg hadde bestilt feil. Det var egentlig dette jeg skulle ha🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 40c14...57d

• Liker 7
Skrevet

Enter forsikring. Kontaktet dem før sommerferien for å sette opp kjørelengden på bilen min, fra 12 til 16 000. siden planen var å bruke den på en lang norgesferie. De takket for henvendelsen, og satte NED kjørelengden. Til 8000. Jeg har ennå ikke klart å få satt den opp igjen til 12...

Anonymkode: 509de...c93

• Liker 3
Skrevet

Klagde på ekstremt dårlig servise på et dekk verksted, først glemte de hele bestillingen så når jeg kom for å hente sto hengeren på samme dekk. Andre gangen hadde de satt nye dekk på feil felger, enda jeg hadde spesifisert hvilke felger de skulle bruke. Unnskyldningen var "dekka var jo veldig billige, da..." 

• Liker 3
Skrevet

Bestevenninnen min giftet seg, og til bryllupet så fikk de et gavekort på Bohus på nokså mange tusen. Det var nesten samtidig som de hadde kjøpt nytt hus så de skulle bla ha komplett spisestue.
Først fikk hun ikke lov å handle uten at mannen var med, deretter så presterte de å levere et bord der to av beina var knekt! De prøvde seg først med at hun hadde jo fått dette såpass billig at de ikke ville omlevere-for hun kunne jo bare lime!!! 🤣

• Liker 4
Skrevet

Jeg bestilte en julegave i et nettbutikk for veldig lenge siden. Jeg var tidlig ute, i november, varen var på lager og leveringstida var i god tid før jul. Ei uke eller to før jul hadde jeg fortsatt ikke fått den, så jeg sendte en e-post og spurte pent om den snart kom for det skulle være en julegave. Fikk svar tilbake, "jamen vi vet jo ik når den er på lager ..........." Ikke så dumt, kanskje, men veldig useriøst, så ut som de hadde 14-åringer til å svare på kundeservice. (Den kom i mars. De hadde ikke pakka varen inn, men klistra postlappen rett på emballasjen så jeg kunne ikke bruke den som gave.)

Jeg skulle kjøpe kontorstol og gikk på en vanlig møbelbutikk. Bohus, tror jeg. Jeg spurte han som jobba der hvor kontorstolene var, men han bare så på meg og svarte at de hadde ikke stoler for så store som meg. Ja, jeg er tjukk, men han trengte vel ikke å si det sånn :( (Jeg dro isteden på IKEA og kjøpte en helt ordinær kontorstol der. Har sittet på den mange timer om dagen i åtte år, og den har fortsatt ikke brutt sammen.)

Anonymkode: 13ef1...653

• Liker 5
Skrevet

Dårligste service er helt soleklart, uten konkurranse, Nettpris.eu. Det er ikke bare dårlig service, det er rent tyveri og utpressing. De sender ting i oppkrav, gjerne feil eller ting du faktisk ikke har bestilt, og henter du det ikke får du bot av Posten. Prøver du å snakke med dem, får du til svar at de har all kommunikasjon på Facebook fordi det er mest praktisk. Og så driter de ganske enkelt i å svare på klager. Vi nektet å gi oss og fikk hjelp av Forbrukerrådet som til slutt sa at vi måtte true med Namsmannen, og da snudde de. De har vært gjennom rettsaker før og skjønner når de kommer til å tape. Men det de tjener penger på er at folk rett og slett ikke orker å krangle lenger.

Klin umulig å få tak i kontaktinformasjonen deres, men det var litt festlig da Forbrukerrådet sendte meg kopi av noen eposter som hadde gått fram og tilbake mellom dem og Nettpris, og der sto privatnummeret til sjefen. Jeg ringte, og kona, som også jobber der, svarte. Hun sa jeg måtte ta kontakt på Facebook. Der svarer de jo ikke, sa jeg, og spurte om nummeret til kontoret. Da får jeg til svar, og jeg kødder ikke, "de har ikke telefon på kontoret" før hun skjelte meg ut.

Anonymkode: f49d5...672

• Liker 2
Skrevet

Ellers har jeg vært borti noen litt vel optimistiske selgere. Jeg var arbeidsledig og bodde litt hos en kompis og det kom en leksikonselger på døra. Dette var i år 2000 og folk flest hadde fått internett, likevel mente han at det var utrolig praktisk å ha et tolv-binds leksikon for å kunne slå opp ting. Jeg sa at jeg var arbeidsledig og egentlig bostedsløs. Da mente han at jeg kunne jo bare ta opp et forbrukslån for å få råd til bøkene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ellers har jeg vært borti noen litt vel optimistiske selgere. Jeg var arbeidsledig og bodde litt hos en kompis og det kom en leksikonselger på døra. Dette var i år 2000 og folk flest hadde fått internett, likevel mente han at det var utrolig praktisk å ha et tolv-binds leksikon for å kunne slå opp ting. Jeg sa at jeg var arbeidsledig og egentlig bostedsløs. Da mente han at jeg kunne jo bare ta opp et forbrukslån for å få råd til bøkene.

😂Unnskyld at jeg ler, men den leksikonselgeren kan ikke ha hatt et lett liv og en enkel jobb på den tiden! 😄 Selge tolv tjukke bøker når folk har internett å slå opp på...!

Forbrukslån for å kjøpe leksikon....:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Mannen min og jeg gikk inn i en lampebutikk for å kjøpe taklampe. Spurte om hjelp til å velge ut en, og endte opp med en leksjon i at fagpersonale måtte installere den. (Vi ga aldri uttrykk for noe annet. Fikk ikke se på lampene heller, så vi endte med å gå igjen.) 

Anonymkode: fd082...0e1

Skrevet

Sønnen min hadde DS for mange år siden, og hadde kjøpt Pokémon Black Version- spill på Cdon. Likte det godt, og brukte bursdagspenger for å bestille White Version. Sidemenyen på Cdon anbefalte også White (De som har kjøpt x har også kjøpt og likt y..). Da spillet kom, var det identisk med det forrige. Jeg mailet, men fikk til svar at "Det sto jo ikke på siden deres at spillene skulle være forskjellige, så vi kunne nok ikke få igjen pengene". Jeg ga meg ikke, og skrev at det tok vi jo for gitt, all den tid at både cover og navn var forskjellige! Tvert imot ville det nok lokke folk til å kjøpe begge! Truet med Forbrukerrådet. Fikk igjen pengene, gitt, så det kan nytte å stå på sitt..😉

Anonymkode: efcab...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...