Gå til innhold

Limrester fra klistremerker på varer man kjøper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en fin skjærefjøl i tre. Det var plast rundt, og det så ut som det store klistremerket med strekkode og diverse var klistret utenpå plasten. Det burde det jo ha vært! Men neida, klistremerket var plassert rett på fjøla, og nå har jeg skrubbet og kavet for å få det bort, bl.a med litt matolje og en skrubbesvamp, men klisteret sitter fast.. åh det irriterer meg såå!! Hvorfor festes klisteret rett på produkter?? Dette har irritert meg en million ganger tidligere også. Spørsmålet er, har dere noen gode tips til å fjerne dette helt, uten å ødelegge treverket i fjøla??

Anonymkode: b9574...152

Skrevet

Ingen? Er det ingen som har irritert seg over dette, og har et smart tips på lager? 

Skrevet

Her er tipset du trenger. Fungerer på ALL lim og klister. Sånn limløser til plaster som man kjøper på apoteket. Brukte en sånn flaske på å fjerne limrester etter ting på vegger i et hus. Det løser opp alt. 

Anonymkode: 963b1...7b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er tipset du trenger. Fungerer på ALL lim og klister. Sånn limløser til plaster som man kjøper på apoteket. Brukte en sånn flaske på å fjerne limrester etter ting på vegger i et hus. Det løser opp alt. 

Åj så bra! Og det setter ikke flekker på trefjøla (eller annet materiale?)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åj så bra! Og det setter ikke flekker på trefjøla (eller annet materiale?)

Nei, det trengs bare en liten mengde. Brukte dette på trevegger i et hus som sagt og det satte ikke merker på hverken tre eller malt tre, prøv med en qtips først 

Skrevet

3m sitrusrens. 

Vanvittig irriterende med etiketter ja. Spesielt på stekepanner og kjeler.

• Liker 2
Skrevet

Eller på sånne sneller med gavebånd, så setter de strekkoden på tvers over båndet/snella sånn at det blir kvite klistremerkemerker med ti cm mellomrom på de første to metrene av båndet. ARGH 😬

Anonymkode: 0bf93...4ff

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker ofte viskelær, har noen hvite som fungerer bra. 

Anonymkode: d4548...da3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 14.06):

100% dette! Den stinker litt, men forsvinner fort.

Anonymkode: 1fae5...995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...