AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Og hva kan være greit å ha? Kom gjerne med produktanbefalinger om dere har god erfaring med noe til babyen, enten det er en brystpumpe eller et klesplagg! Og på en annen side: hva er det man IKKE trenger? Anonymkode: 2fa67...ecd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Man trenger ikke stort, og man finner ut etterhvert hva man syntes funker best for seg Det finnes mange lister på nett, men mange av de er nok skrevet mest for å selge mest mulig. Kjøper man for lite før man ser behovet er det mye som ikke blir brukt. Butikkene er jo åpne etter fødselen også, som man sier. Men noen bodyer og bukser/strømpebukser i str 56 og noen klær som du kan amme i er lurt å ha i hus. En bilstol til baby er også greit å ha klart i god tid, hvis dere kjører. Ellers sørge for at dere har et trygt sted for baby å sove og et sted for å skifte bleier. Man blir litt sliten av å bære baby overalt, så et bæresjal/sele eller vogn er lurt. Ellers er babyklær og babyting fint å kjøpe brukt - siden babyer vokser fort blir klær og ting og sjelden slitt ut. Personlig har jeg funnet ut at jeg liker klør fra Lindex best, de er så myke, elastiske og praktiske. Bodyer med omslag og ekstra knapperad er gull, de varer lenge. Jeg synes også det er helt topp med mulighet til å sette bilstol rett på understellet til vognen. Også er jeg godt fornøyd med å bruke bedside crib (jeg har fra filikid) de første månedene. Anonymkode: a2a7a...bd4 1
tussi84 Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Vi kjøpe en del før babyen ble født, men det var fordi vi fikk kjøpt mye brukt av et vennepar av oss. De solgte pakker i alt mellom str 50 og 80, så vi handlet inn dey meste på engang. Merker spiller liten rolle for meg på Så små barn. Så lenge klærne er hele og uten tydelige flekker Så går det fint ann å kjøpe mye brukt. Men hva du trenger er i hovedsak: - bodyer (start med str 50/56). Du trenger ikke mange til å begynne med, men stort sett er baby i body innendørs (evt body og strømpebukse - ull tøy - mest til å ha på seg ute. - bukser/genser/jakke- igjen mer til utendørs bruk, med mindre det er kaldt inne. - utedress eller varmepose. Trengs til gåturer feks på litt kalde dager. - luer og votter/hansker. Hvor tykk lua er varierer etter sesong. ... Av utstyr vil jeg anbefale at følgende er på plass før babyen blir født: - et sted å sove. - barnevogn - bilstol - bæresele - et par flasker, i tilfelle ammingen blir vanskelig. Om du ikke skal amme ha gjerne flere flasker. - en pakke bleier I den minste str + våtservietter/ tørrservietter - til mor hvis du ammer: purelan for såre bryst vorter og amme innlegg..dette er det også greit å ha med på sykehuset. Og ellers vil jeg anbefale en baby call 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Vi arva masse! Baby er 5 uker nå. Det som har vært fint å ha før hun ble født: Stellematte/stellebord Ok opplegg for stell (kurver til bleier etc) Babynest Bedside crib 2x dyner og sengetøy (i tilfelle bleielekkasje) Svøpeteppe (blir mest brukt som vanlig pledd på dagtid) Bæresjal Vogn Badebalje Bilstol (Og så syntes jeg det var fint å ha termometer og nesesuger!) + litt klær Anonymkode: 1b304...827 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå