Gå til innhold

Hvor mye betalte du for at noen skulle skrive masteroppgaven for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror motsatt. Er vi nordmenn som er for late til å gjøre jobben selv. Unødvendig kommentar. Og ikke noe jeg som norsk står for å mene om noen. 

Anonymkode: c1e5f...9b4

TS skrev selv at det er vanlig i hjemlandet. Vet at det er veldig vanlig i India og andre land.

Anonymkode: 580ce...767

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Personen skriver "Skulle jeg gjort det for andre, skulle jeg hatt ca. en halv månedslønn før skatt, altså rundt 300.000."

Personen skriver ingenting om hvor lang tid hn skulle brukt på oppgaven, bare at lønn skulle vært 300k, tilsvarende en halv månedslønn. 

Anonymkode: 17543...f2f

Macro skrev (5 timer siden):

Er lov å bruke hodet...

Enig med Anonymkode: 17543...f2f. Gitt det som faktisk står skrevet er dette korrekt.

Anonymkode: 9f1e6...b8c

• Liker 3
Skrevet

Skulle jeg gjort det for noen: 

3 timer dagen x 5 dager i uken x 16 uker x 750 kr / time = 180k.

Anonymkode: b1332...e19

• Liker 1
Skrevet

Er lektor jobber på vgs aldri blitt spurt om eller brukt masteren min... skrev om noe så totalt uinteressant som ekstra talentfulle ungdom 💤😴😴😴💤💤💤

uansett skulle jeg skrevet for måtte det blir 2-300 000 som de fleste andre her

Anonymkode: 3104c...90d

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er lektor jobber på vgs aldri blitt spurt om eller brukt masteren min... skrev om noe så totalt uinteressant som ekstra talentfulle ungdom 💤😴😴😴💤💤💤

uansett skulle jeg skrevet for måtte det blir 2-300 000 som de fleste andre her

Anonymkode: 3104c...90d

Huff samme her. De eneste som har lest oppgaven i sin helhet er veileder og sensorer. Ingen på jobben som har spurt om den. Litt skuffende når man har brukt så mye tid.

Anonymkode: 69431...2b1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke helt hva du studerer og hvor mange stp masteroppgave det er snakk om, men det høres sinnsykt usannsynlig at du skal klare å finne noen som kan skrive om akkurat innenfor ditt felt og samtidig bestå. Så jeg tror du kan gi opp dette prosjektet ditt først som sist. 

Det er ofte krav til hva masteroppgaven skal inneholde og temaet og problemstilling må godkjennes av veileder, så kreves det gjerne enten type kvalitativ eller kvantitative undersøkelser etc.,, man trenger å innhente mye litteratur som man bare har tilgang på fakultetet f.eks. eller som man får av veileder. Så skal man veiledes og få tilbakemeldinger som man må jobbe med og om det skal gå igjennom deg som tredjepart så risikerer du at veiledningen blir dårlig og oppgaven blir dårlig og at du i verste fall ikke står.  Jeg hadde iallfall møter med veileder der vi gikk gjennom utkastet jeg hadde sendt inn og der jeg kunne stille spørsmål, så jeg skjønner ikke helt hvordan du skal løse slike situasjoner som krever at du får tilbakemeldinger av veileder. 

Skal du lykkes med dette krever det nesten at det er en person som har erfaring med å skrive master fra før, og kan ikkje skjønne at noen med mastergrad vil synke så lavt.

Jeg hadde også muntlig forsvar av oppgaven, og der jeg ble spurt spesifikt om setningene på en spesifikk side i oppgaven, så dersom du skulle ha i nærheten av samme løp som meg så kommer du garantert til å bli avslørt. 

Vil tro iallfall de fleste masteroppgaver har noenlunde samme opplegg, og bra er det for det skal ikke gå an å jukse seg til en mastergrad. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 17.46):

TS skrev selv at det er vanlig i hjemlandet. Vet at det er veldig vanlig i India og andre land.

Anonymkode: 580ce...767

Å jukse seg til en mastergrad? 

Skrevet

Hva i all verden skal du diskutere med veileder på de obligatoriske veiledningstimene? Hen kommer jo til å gjennomskue deg når du ikke har innsikt i stoffet du angivelig skriver om. 

Anonymkode: 1aded...4cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva i all verden skal du diskutere med veileder på de obligatoriske veiledningstimene? Hen kommer jo til å gjennomskue deg når du ikke har innsikt i stoffet du angivelig skriver om. 

Det er jo ikke obligatorisk med veiledning? 

Anonymkode: 1b8d5...cf4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har ti timer obligatorisk veiledning, pluss en rekke fremlegg. Uansett- veileder vil vel stusse hvis en student ikke ønsker veiledning overhodet, selv om det ikke er obligatorisk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke sikkert det, men altså. Vil vel lure bittelitt. 

Skrevet
2 hours ago, missmcbeal said:

Nå vet jeg ikke helt hva du studerer og hvor mange stp masteroppgave det er snakk om, men det høres sinnsykt usannsynlig at du skal klare å finne noen som kan skrive om akkurat innenfor ditt felt og samtidig bestå. Så jeg tror du kan gi opp dette prosjektet ditt først som sist. 

Det er ofte krav til hva masteroppgaven skal inneholde og temaet og problemstilling må godkjennes av veileder, så kreves det gjerne enten type kvalitativ eller kvantitative undersøkelser etc.,, man trenger å innhente mye litteratur som man bare har tilgang på fakultetet f.eks. eller som man får av veileder. Så skal man veiledes og få tilbakemeldinger som man må jobbe med og om det skal gå igjennom deg som tredjepart så risikerer du at veiledningen blir dårlig og oppgaven blir dårlig og at du i verste fall ikke står.  Jeg hadde iallfall møter med veileder der vi gikk gjennom utkastet jeg hadde sendt inn og der jeg kunne stille spørsmål, så jeg skjønner ikke helt hvordan du skal løse slike situasjoner som krever at du får tilbakemeldinger av veileder. 

Enig med deg. Siden man er i kontakt med veileder så blir det vanskelig å jukse uten å bli avslørt. 

I tillegg så er det helt unødvendig å jukse. Om  man synes det å skrive master er vanskelig så er det jo bare å velge en problemstilling det er enkelt å skrive oppgave om.  Karaktersnittet på masteroppgavene pleier også å være høyere enn karaktersnittet for eksamenskarakterer. Så om man ikke jukset på eksamen så klarer man helt sikkert masteroppgaven. Selvsagt kan man være uheldig og ende med å gjøre det dårlig, men det kan man jo også om man betaler noen for å skrive oppgaven. 

Anonymkode: edc63...326

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ti timer obligatorisk veiledning, pluss en rekke fremlegg. Uansett- veileder vil vel stusse hvis en student ikke ønsker veiledning overhodet, selv om det ikke er obligatorisk. 

Åh, vi har ingenting slikt, og man må heller ikke ha veiledning hvis man ikke vil (har aldri hørt om noen som ikke vil da). Eneste obligatoriske vi har hatt er et par forelesninger om det å skrive masteroppgave. 

Skrevet
missmcbeal skrev (6 timer siden):

Skal du lykkes med dette krever det nesten at det er en person som har erfaring med å skrive master fra før, og kan ikkje skjønne at noen med mastergrad vil synke så lavt.

Jeg hadde også muntlig forsvar av oppgaven, og der jeg ble spurt spesifikt om setningene på en spesifikk side i oppgaven, så dersom du skulle ha i nærheten av samme løp som meg så kommer du garantert til å bli avslørt. 

Vil tro iallfall de fleste masteroppgaver har noenlunde samme opplegg, og bra er det for det skal ikke gå an å jukse seg til en mastergrad. 

Det du skriver stemmer, men jeg vil tilføye at muntlig forsvar ikke er universelt. Vi hadde ikke det da jeg skrev min oppgave. Videre er veiledning en av universitetets plikter og studentens rettigheter. Studiestedet plikter derfor å tilrettelegge for veiledning, men man kan som student velge å avstå fra dette tilbudet. Likevel er jeg helt enig med deg. Det er svært usannsynlig å finne noen med rett kompetanse innenfor feltet man skriver om. Særlig blir dette utfordrende når man attpåtil skal forhøre seg om de er villige til å besudle sin akademiske integritet. Lykkes man med A vil man trolig få seg en overraskelse i møte med punkt B. 

Det ligger også en reell og latent fare i at personen man spør melder ifra til fakultetet. Oversendelse av e-post korrespondanse vil da kunne medføre utestengelse fra akademia i opptil et år. For ikke å nevne skammen og vanæren man opplever. 

Grøss og gru for en skam jeg hadde følt på dersom det gjaldt meg... 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å jukse seg til en mastergrad? 

Jepp. Er dessverre relativt vanlig i land med mye korrupsjon at man betaler andre for å skrive oppgaver. Det finnes også plasser hvor det er butikker hvor man kan kjøpe ferdig skrevne masteroppgaver.

Endret av Madah
Annonse
Skrevet
Madah skrev (1 time siden):

Jepp. Er dessverre relativt vanlig i land med mye korrupsjon at man betaler andre for å skrive oppgaver. Det finnes også plasser hvor det er butikker hvor man kan kjøpe ferdig skrevne masteroppgaver.

Det er ikke så rart kanskje nei. Jaja. 

Skrevet

Og mange mener det er rasistisk når norske arbeidsgivere er skeptiske til CV til nye innflyttere eller nordmenn som har dratt i utlandet for å ta en grad

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...