Gå til innhold

Navn - oppkalle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 😃

Jeg er i tenkeboksen om dagen. Min samboer og jeg venter ei jente på nyåret. Han har låst seg helt på å videreføre mitt mellomnavn til vår kommende datter. Jeg heter Victoria til mellomnavn, og liker navnet i og for seg, men klarer ikke helt å bestemme meg for om dette blir litt vel «too much». Hva tenker dere om å videreføre eget mellomnavn til barnet? Er bare litt nysgjerrig på hva dere tenker. 🧐 Jeg ønsker gjerne dobbelt navn på barnet, men har ikke funnet et annet alternativ jeg føler for heller.. 

Anonymkode: 5c943...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er utrolig fin tanke fra din samboer. Og et veldig fint navn 😊

Personlig syns jeg man skal gå enda en generasjon bakover... Barnets besteforeldre og oldeforeldre er liksom en ting, men vi syns det har vært litt rart med de som har gitt barna egne navn her. Ble litt juniorgreie over det... 

Anonymkode: 30efd...865

• Liker 2
Skrevet

Ts 

Ja, det er dette som gjør meg så usikker. Fornavn kunne aldri falt meg inn, og barnet får et helt eget fornavn som ingen i familien har, men mellomnavn.. kjenner jeg er veldig i tvil 😅 Takk for innspill 🥰

Anonymkode: 5c943...f9a

Skrevet

Jeg misliker sterkt oppkalling. Hadde ikke godtatt å f.eks. bli pålagt av svigerfamilien at barna mine skal hete ditt og datt. Men i din situasjon er det du og samboer som velger. Jeg vet om noen som har valgt mors mellomnavn på egen datter, men jeg hadde nok funnet et annet navn. 

Anonymkode: edfdc...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...