AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hva tenker dere mann/samboer som ikke er engasjert i dine venner og familie? Jeg må si det ble betydelig bedre etter at vi fikk vårt første barn når det gjelder min familie, men han tar ikke akkurat initiativ eller viser kjempe interesse for familien min, er mere at han må. Å få han med på par middag med vennene mine kan jeg nærmest drømme om. Vi har vært sammen i 10 år, og det har alltid vært sånn. Jeg er mere frempå og viser interesse for hans familie. Vi har det helt topp ellers. Flere som har det slikt? Er han bare asosial? Han hadde masse venner, festet masse før vi ble sammen. Nå holder kontakt med en venn han har hatt gjennom livet og med kollegaer, thats it. Er ellers bare med familie. Jeg blir bare litt misunnelig på venninnene mine som har par middager uten problem. Ellers møter jeg vennene mine alene. Man kan vel ikke få alt her i verden🙈 Anonymkode: fb38f...64d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Akkurat når det gjelder familie så er vel de færreste overbegeistret over svigerfamilien. Man kan være kjempeheldig, selvfølgelig, men for de fleste er det vel et slags pliktløp. Min erfaring er at jenter er mer bevisst at dette er noe man må, og anstrenger seg mer. De vet at de må være hyggelig mot svigermor. Noen menn er ikke oppdratt av sin egen mor til at kvinnens mor er like viktig. Med venner er det vel litt det samme, men det er mindre press og prestasjon, så det er større sjanse for at man finner noen det klikker med. Er dere fra ulike miljø eller ulik alder? Har han truffet kompisene til dine venninner? Jeg er ganske heldig med min mann der - jeg har ikke veldig mange nære venninner i voksen alder, men mannen min er i det minste positiv til å være med familien min, treffe venner og er blitt kompis med svogeren min. Jeg tror det delvis handler om hans oppdragelse - han er oppdratt til at slike ting er viktig og at man må anstrenge seg for å ta del i partnerens liv. Det andre handler om alder, og at han er eldre enn meg og rett og slett blitt mer moden. Anonymkode: 372bc...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat når det gjelder familie så er vel de færreste overbegeistret over svigerfamilien. Man kan være kjempeheldig, selvfølgelig, men for de fleste er det vel et slags pliktløp. Min erfaring er at jenter er mer bevisst at dette er noe man må, og anstrenger seg mer. De vet at de må være hyggelig mot svigermor. Noen menn er ikke oppdratt av sin egen mor til at kvinnens mor er like viktig. Med venner er det vel litt det samme, men det er mindre press og prestasjon, så det er større sjanse for at man finner noen det klikker med. Er dere fra ulike miljø eller ulik alder? Har han truffet kompisene til dine venninner? Jeg er ganske heldig med min mann der - jeg har ikke veldig mange nære venninner i voksen alder, men mannen min er i det minste positiv til å være med familien min, treffe venner og er blitt kompis med svogeren min. Jeg tror det delvis handler om hans oppdragelse - han er oppdratt til at slike ting er viktig og at man må anstrenge seg for å ta del i partnerens liv. Det andre handler om alder, og at han er eldre enn meg og rett og slett blitt mer moden. Anonymkode: 372bc...c4d Jeg tror han har fått dårlig inntrykk av noen av vennene mine, og opplever de annerledes enn meg. Men han gjør heller ingen innsats for å prøve å bli kjent. Stemmer sikkert det du sier om oppdragelse. Han er veldig snill mot meg, sin egen familie, fantastisk far men bryr seg veldig lite om alt annet🙄🙈 Anonymkode: fb38f...64d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå