AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Skal kjøpe bolig i Oslo, men vet ikke hvor enda. Har sett på det meste som ligger i randsonen til marka. Er Østmarka eller Nordmarka best? For friluftsliv, fiske, skigåing. Anonymkode: 80467...411
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Østmarka billigere selvsagt. Nordmarka dyrere, og mer villere friluftsliv. Er selv oppvokst nær østmarka og likte meg veldig godt der. Men ønsker du litt mer boltreplass er nok nordmarka best. Anonymkode: 66fe3...bf8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Foretrekker Østmarka. Anonymkode: 746be...df6 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Synes nordmarka er mer spektakulær, men veldig travelt på hovedstiene og de mest populære stedene. Østmarka er roligere, synes jeg. ☺️ Men spørs jo veldig på hvor du bor/ved hvilken utfart. Ved Ellingsrud-området har du skisporet for deg selv hele tiden. Mellom Oppsal og Ulsrud er det nok travlere, særlig i helgene. Anonymkode: 476be...488
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Nordmarka. Sørkedalen er et rolig fint sted å bo. Anonymkode: 68786...f37 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Om ikke du har spesielle preferanser på grunn av nettverk eller reisevei til jobb, ville jeg valgt Østmarka, fordi det er billigere der, og begge steder er veldig fine. Personlig, så har jeg både familie og kortere reisevei til jobb fra områder ved Nordmarka, så her sliter vi med å finne noe stort nok som vi har råd til. Anonymkode: d9d7f...47e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Jeg har ikke peiling. Syns det er fint begge plasser. Mente jeg hørte at det er mer snø i Nordmarka enn Østmarka, så om ski er viktig for deg velg Nordmarka? Anonymkode: a5098...b51
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 21.36): Østmarka billigere selvsagt. Nordmarka dyrere, og mer villere friluftsliv. Er selv oppvokst nær østmarka og likte meg veldig godt der. Men ønsker du litt mer boltreplass er nok nordmarka best. Anonymkode: 66fe3...bf8 Boltreplass? Nordmarka er jo mye mer befolket enn Østmarka. Det er jo ganske køgåing der på populære strekninger på godværssøndager. jeg slår et slag for Sørmarka! Anonymkode: d229b...ebf 3
Gjest padawan Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Det er mer kupert terreng i Østmarka men det er fint begge steder.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 Poenget om snø står seg, det har vært lite snø vest for nøklevann de siste årene i noen perioder. Men det kan hende det har vært det ved Sognsvann også, det vet jeg ikke så mye om. Kommer du opp nord for Holmenkollen er det vinter mye lengre enn i byen - det er kanskje også verdt å tenke på. Østmarka er veldig kupert, mens Nordmarka er flat. Og så er det mye mer folk i Nordmarka! I skiløypa fra Sognsvann til ullevålseter er det omtrent som på Karl johan på fine vinterdager. Fordelen med Østmarka er at t-banen til byen går veldig fort. Anonymkode: 1bd20...509
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 Vet ikke selv om jeg har bodd begge steder. Nordmarka er jo stor, strekker den ikke fra Bærum og flere mil både til nord og øst? Det jeg liker med østmarka er at det er ulv der, enn så lenge. Det er utbygd der jeg bodde. Priser varierer utfra område, ingen av delene er dyrere, alt kommer an på hvor. Anonymkode: 23149...1b7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Jeg bor midt imellom, og bruker mye både østmarka og nordmarka. Foretrekker østmarka, der er det roligere og mer avslappa synes jeg. Anonymkode: 53615...088 1
Majer Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 Østmarka har mer naturlig skog og mer varierte fiskevann, men jeg er oppvokst ved nordmarka og elsker løypenettet der om vinteren. Vil litt forenklet si Nordmarka om du ønsker lange turer og Østmarka om du ønsker å komme til mer urørte steder.
Gjest padawan Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nordmarka er jo stor, strekker den ikke fra Bærum og flere mil både til nord og øst? På denne siden ser du navnet på de forskjellige delene av marka utenfor Oslo.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 Østmarka har mer furuskog og er litt mer åpent. Nordmarka kan være litt mer mørk pg dystert. Jeg liker begge deler. Men Østmarka var den skogen jeg brukte som barn og ungdom siden jeg vokste opp på Nordstrand. Nøklevannet og Ulsrudvann har en spesiell plass i hjertet mitt. Anonymkode: 1eec3...a81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå