Gå til innhold

Er det slemt å skremme duer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De får jo være i fred alle andre steder enn på bakken. De velger jo selv å oppholde seg der. 

ts

Anonymkode: 25369...f34

Skal ikke fugler få oppholde seg på bakken fordi foreldre ikke gidder oppdra ungene sine? 

Herlighet, majoriteten er helt uenige med deg av en grunn her. Ta deg sammen og lær barnet ditt å være snill mot dyr. 

Anonymkode: 785f6...634

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, nei, jeg gjør ikke det. Nettopp av hensyn til dyrene.

Anonymkode: 70f54...156

Venter på at fler skal svare 🤓 nå er det vel plutselig ingen som gjør det 🤣

Anonymkode: d5427...1cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men TS, når SÅ mange er uenig med deg og enig med damen som sa ifra, så må du jo se at du tenker feil?

Anonymkode: 27526...58a

Nei, det hadde jo vært noe alvorlig galt med meg om jeg tok oppdragelsestips fra fremmede på Internett for sidestiller mygg og duer med barn. DA tror jeg virkelig st dere alle skulle få ringt barnevernet på meg🤣

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi hadde med 4 åringen vår til byen i helgen. Er ikke så ofte vi gjør det, så han var ganske gira. Vi var i en park og han løp rundt og blant annet inn i en flokk med duer, han lekte og koste seg, og så kommer en dame bort å kjefter på meg og samboeren min for at vi lar han «skremme duene.» jeg ble helt paff og fikk ikke sagt noe før hun gikk videre. Altså det er duer som bor i byen, de må jo hele tiden passe seg for alt mulig rart, hvis de blir paykisk skadet av er 4 åring som løper i en park, så tror jeg ikke de hadde overlevd. 

Nettopp fordi at de må passe seg hele tiden gjør det ekstra ille at dere jager dem for morroskyld i tillegg!!!

Dyreplageri er det dere driver med. Jeg skriver dere, fordi du har ansvaret her selv om det er ditt barn som aktivt jager de stakkars dyrene.

Fy faen så dumme og slemme vi mennesker er!

Hadde du likt å bli enda mer skremt hvis du var skremt fra før? Ser du hvor lite logisk tankegangen din er?

Det er et uttrykk som heter at du ikke skal sparke noen som ligger nede. Uttrykket er ikke at man kan sparke folk som ligger nede fordi de ligger nede uansett.

Skrevet

Har ikke så mye empati mot en due dessverre. 

WHAT!? Kan du se forskjell på duer og mennesker altså? Og behandle dem forskjellig :sarkasme:

altså jeg hadde ikke ønsket behandling av en sykepleier som sidestilte mitt liv med en due.

ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke telt over. Men er fortsatt mange som er enig med hun også... håper ikke du havner i noe diskusjon noen gang med den holdningen. 

Hva slags holdning?

Ja tipper en due som holder til i Oslo eller en stor by blir stressa av at en 4 åring løper mot den.. 🤣 en due som er vandt med ganske mye drøyt. Ta og slapp av er sykepleier så joda har gått skole :) 

Sykepleier og slike holdninger? Skulle tro du kjente til bla stress da? Eller utviklingen til barn? Eller ha omtanke for andre levende vesener? Jeg håper ikke du er min kollega. 

Anonymkode: c5e88...ae2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hunden ble skutt fordi den jagde rein, rein som driver å flytte seg fra sommerbeite til vinterbeitet og som i disse tider også er i brunst. At eieren lar hunden løpe fritt, på et sted som er velkjent at reinen er (alle her oppe vet hvor reinen er), må gå på eierens regning.

Reineierne har faktisk gjort det de skal, beskytte dyrene sine mot rovdyr.

Anonymkode: 6fe30...1f5

Nettopp! Hvorfor er det ok å jage duer da? Skal ikke de beskyttes? Nå er ikke barn rovdyr men de kan være ganske slemme mot spesielt fugler. Har lest masse saker om unger som steiner fugler og ungene til døde. Like greit å lære de å være snille med en gang. Fugler får også unger engang.

Anonymkode: 189e2...aa8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

WHAT!? Kan du se forskjell på duer og mennesker altså? Og behandle dem forskjellig :sarkasme:

altså jeg hadde ikke ønsket behandling av en sykepleier som sidestilte mitt liv med en due.

ts

Absolutt :) 

• Liker 2
Skrevet
Pås skrev (1 time siden):

Det har ts svart på, grensen går mellom due og katt... 😉 Den grensen setter nemlig ts!

I mens du har ingen grense. ABSOLUTT ALT er like mye verd i din verden. En prestekrage eller et barn, spiller ingen rolle, alt liv har samme verdi og skal behandles helt likt🙄

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I mens du har ingen grense. ABSOLUTT ALT er like mye verd i din verden. En prestekrage eller et barn, spiller ingen rolle, alt liv har samme verdi og skal behandles helt likt🙄

ts

Er det så vanskelig å ikke skremme levende vesener for "moroskyld"? Blir du så provosert over at andre faktisk prøver verne om dyr? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags holdning?

Sykepleier og slike holdninger? Skulle tro du kjente til bla stress da? Eller utviklingen til barn? Eller ha omtanke for andre levende vesener? Jeg håper ikke du er min kollega. 

Jeg som sykepleier har ikke så mye empati for duer, rotter, mus og insekter. Jeg utdannet meg ikke som sykepleier for og ha stort empati for sånne skade dyr. Håper heller ikke du er min kollega :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg gjorde dette da jeg var ca 5 - 8 år. Jeg ble aldri korrigert på det, jeg ser jo i dag som voksen at jeg kanskje ikke burde gjort det, men det var ikke for å være slem, jeg husker at jeg ville leke med dem. Jeg tenkte ikke så langt at de kunne blitt skremt.

Anonymkode: 69e2e...a9e

Nei, man kan ikke forvente at et barn skal skjønne det, det er derfor man har voksne som skal lære barna bla slike ting. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Håper ikke noen av dere skyter opp raketter på nyttårsaften.. tenk på alle dem  dyrene her i lands.. 🤦🏻‍♀️

Jeg er helt for et forbud mot raketter pga dyr, så nei, ingen raketter her.

Skrevet
Honey Dew skrev (30 minutter siden):

Jeg liker ikke katter. Er det da greit at jeg løper etter dem, sparker dem? De er jo tross alt bare dyr og er vant med å bli skremt av folk. :ironi:

Katter er ikke vandt til å vasse i folk nei, og hvem i all verden har snakket om sparking? Hadde barnet mitt skadet et dyr hadde jeg selvsagt grepet inn, men det ville han aldri gjort.

ts

Skrevet

Akkurat ja, det var sikkert derfor du laget en tråd om det og spurte fremmed mennesker hva de tenker. Tror du ble litt paff når du så at flertallet er helt uenige med deg😂😂😂😂

Anonymkode: 2d2c7...b0a

Nei, det var faktisk forventet. Har lest tråder her på kg der folk på ramme alvor sier at hvis huset brenner redder de hunden før barna, og at det å miste katten sin er nøyaktig det samme som å miste et barn. Folk er er virkelig  gale her inne. Men jeg forventet temperatur da, og det fikk jeg😅

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det hadde jo vært noe alvorlig galt med meg om jeg tok oppdragelsestips fra fremmede på Internett for sidestiller mygg og duer med barn. DA tror jeg virkelig st dere alle skulle få ringt barnevernet på meg🤣

ts

Så du klarer ikke å lese essensen i svarene? Du hopper rett på slike ting? Nei, da er det vel ikke mye håp. Så selv om majoriteten her er uenig med deg, velger du å latterliggjøre svarene i din egen tråd.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg som sykepleier har ikke så mye empati for duer, rotter, mus og insekter. Jeg utdannet meg ikke som sykepleier for og ha stort empati for sånne skade dyr. Håper heller ikke du er min kollega :) 

*skadedyr* 

Skrevet

Skal ikke fugler få oppholde seg på bakken fordi foreldre ikke gidder oppdra ungene sine? 

Herlighet, majoriteten er helt uenige med deg av en grunn her. Ta deg sammen og lær barnet ditt å være snill mot dyr. 

Jo det får de og det gjør de, de lærer også å flytte seg for ting som er større. Det er en del av byduelivet. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du klarer ikke å lese essensen i svarene? Du hopper rett på slike ting? Nei, da er det vel ikke mye håp. Så selv om majoriteten her er uenig med deg, velger du å latterliggjøre svarene i din egen tråd.

*skadedyr* 

Se der ja. Endelig kom du som retter på det som blir skrevet her inne. :) har ventet på deg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja det er slemt å løpe etter å skremme duer med vilje. Noe annet hvis det ikke er med vilje. Voksne skal ikke lære barna at sånt er greit. Skal lære barna å la dyra få være i fred og ikke løpe etter de og skremme de fordi det er gøy. Det er tross alt liv det også. Kan tenke hvordan det er å bli skremt fordi andre synes det er moro. Jeg synes ikke det er moro i alle fall. Var sånn jeg gjorde i tenåra for å være kul. Nå blir jeg kvalm av å tenke på hvordan jeg oppførte meg. 

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det var faktisk forventet. Har lest tråder her på kg der folk på ramme alvor sier at hvis huset brenner redder de hunden før barna, og at det å miste katten sin er nøyaktig det samme som å miste et barn. Folk er er virkelig  gale her inne. Men jeg forventet temperatur da, og det fikk jeg😅

ts

Særlig at du var ute etter å provosere. Dette blir latterlig lett å gjennomskue. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det får de og det gjør de, de lærer også å flytte seg for ting som er større. Det er en del av byduelivet. 

ts

En del av byduelivet.. 😂😂 som om du har peiling på dyreliv og biologi.

Pass på å oppdra sønnen din du, og ikke bli fornærma når samfunnet rundt overtar oppgaven din. Du er tydeligvis fullstendig uegnet. 

Er ikke ofte jeg blir sjokkert, men å sitte og forsvare dyreplageri... er det mulig 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei jeg mener ikke duene lever i stress uansett, les hva jeg skrev. 

ts

"Da må de jo være ekstremt stresset hele livet og en 4 åring til eller fra spiller vel liten rolle." Var dette jeg siktet til. Det spiller ingen rolle om barnet ditt stresser duene om de uansett lever et stressende liv? 

Det sier seg selv at det er en sjanse for at duene opplever stress av å bli jaget rundt av mennesker. Hverken du eller jeg vet dette med sikkerhet, men om det er en sjanse for det, hvorfor risikere det? Selv om du ikke liker duer så er de fortsatt levende vesner med følelser, og det er viktig for barn å utvikle empati for både mennesker og dyr. 

Husk også at det er fryktelig mange mennesker som behandler fugler dårlig, så det er absolutt ikke bare "en 4 åring til eller fra". Din 4 åring er bare én av mange som daglig plager duer for moroskyld. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...