AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #241 Skrevet 28. september 2021 Dere som mener at det er greit å jage og skremme fugler, var det ok å skyte den hunden som var på jakt i Finnmark? Den hadde harelos men forvillet seg inn i en reinflokk ifølge en reineier. Om hundeeier var der, skulle han bare latt den jage? Anonymkode: 189e2...aa8 1
Miranda Bailey Skrevet 28. september 2021 #242 Skrevet 28. september 2021 Hvor vanskelig er det å lære barna sine at dyr er levende vesner og ikke leker? 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #243 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er TS sine støttespillere i denne tråden: en torpedo som skal banke folk som sier ifra og Anonymkode: 3edb6...ed5 som kjemper for menneskets rett til å plage duene 😂 Anonymkode: 2d2c7...b0a Jeg kjemper ikke for menneskets rett til å plage duer, jeg sier bare at kidden blir ikke psykopat og folk må ta seg en bolle. Men ikke gi bolle til duene da Anonymkode: 3edb6...ed5 4
Tanuki Skrevet 28. september 2021 #244 Skrevet 28. september 2021 Jesus Christ så mange hysteriske svar! - for barnet er det lek, - duene er vant til mennesker - har vi alle, som barn, jagd duet en eller annen gang, helt sikkert - Bør man oppmuntre eller stå passivt mens ungen jager duer? Nei, helt klart ikke. - Blir ungen psykopat fordi han jagde duer? Nei, og dere som sier noe annent er ikke en døyt bedre enn TS. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #245 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som mener at det er greit å jage og skremme fugler, var det ok å skyte den hunden som var på jakt i Finnmark? Den hadde harelos men forvillet seg inn i en reinflokk ifølge en reineier. Om hundeeier var der, skulle han bare latt den jage? Anonymkode: 189e2...aa8 Du kan dra den sammenligningen når det kommer en tråd om en kid som faktisk drepte en due Anonymkode: 3edb6...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #246 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ingen dyreplager, men jeg kunne løpe etter duer som liten jeg også. Duer har rett til å leve livet 🤣🤣🤣 pidgeon lives matter 🤣 Hva bruker du tiden din på da? Vi begge sitter på KG, det sier vell nok om oss Anonymkode: 3edb6...ed5 Dine kommentarer i denne tråden snakker for seg selv. Du, TS og en torpedo har ganske lik syn på hvordan man oppfører seg og behandler andre. Du har satt deg selv i en bås, som de fleste med litt vett hadde skammet seg å være i 😂 Anonymkode: 2d2c7...b0a 2
Miranda Bailey Skrevet 28. september 2021 #247 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor tror du de blir stresset? Da må de jo være ekstremt stresset hele livet og en 4 åring til eller fra spiller vel liten rolle. ts Anonymkode: 25369...f34 "Duene opplever stress uansett, så det gjør ikke noe om vi forverrer situasjonen." - det bekymrer meg at mennesker med en slik simpel tankegang skal oppdra mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #248 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan dra den sammenligningen når det kommer en tråd om en kid som faktisk drepte en due Anonymkode: 3edb6...ed5 Hunden som jagde drepte ingen. Anonymkode: 189e2...aa8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #249 Skrevet 28. september 2021 Jeg blir kraftig irritert når jeg ser unger som får lov til å skremme fugler på den måten, og det er to årsaker til det. Det ene er at vi må lære barna våre at andre levende vesener også har en verdi. Vi skal ikke plage andre dyr, bare fordi det morer oss. Den holdningen om at "vi mennesker skal få gjøre som vi vil, naturen får bare innrette seg" er grunnen til at klimaet endres og livsgrunnlaget vårt snart er borte. Følg med i timen! Den andre årsaken er at vi mennesker har det godt. Vi har hus, vi har varme, mat og trygghet. Fuglene (og mange andre ville dyr) har ikke det. De er alltid sultne, har det ofte vondt. Og må derfor spare på energien. Når de er nødt til å fly i ring fordi et barn løper etter dem, så betyr det kanskje i neste instans at de ikke har energi til å skaffe seg mat. Har det falt deg inn? Anonymkode: e6f9c...7a7 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #250 Skrevet 28. september 2021 Ja stakkars de fredelige duene. Skal respektere dyr og ikke plage og gjøre dem stresset bare fordi noen liker å se de flytte seg og fly. Anonymkode: b9eb2...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #251 Skrevet 28. september 2021 Jeg har en sønn som er veldig skvetten. Skal bare et litte hopp frem mot han for at han spretter opp. Han hverken dør eller blir skadet av dette, fortsetter faktisk livet som før få sekunder senere. Men han hater det, virkelig hater det. Så av respekt for han dropper vi å løpe mot han, selv om det faktisk er gøy å få andre til å skvette. Egen moro er ikke alltid det viktigste. Anonymkode: e6d2f...487 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #252 Skrevet 28. september 2021 Miranda Bailey skrev (19 minutter siden): Hvor vanskelig er det å lære barna sine at dyr er levende vesner og ikke leker? Like vanskelig som det er og lære voksne mennesker hvordan man oppfører seg over nettet... Anonymkode: d5427...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #253 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dine kommentarer i denne tråden snakker for seg selv. Du, TS og en torpedo har ganske lik syn på hvordan man oppfører seg og behandler andre. Du har satt deg selv i en bås, som de fleste med litt vett hadde skammet seg å være i 😂 Anonymkode: 2d2c7...b0a Jeg har lært at livet er litt for kort til å drive å skamme seg etter hvordan folk på anonyme forum tolker meg, etter å kun vite en av mine meninger 😊 men at du er såpass dømmende sier litt om deg! Og at du skriver om skam. Men er det ikke fint at folk er forskjellige Anonymkode: 3edb6...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #254 Skrevet 28. september 2021 Miranda Bailey skrev (25 minutter siden): "Duene opplever stress uansett, så det gjør ikke noe om vi forverrer situasjonen." - det bekymrer meg at mennesker med en slik simpel tankegang skal oppdra mennesker. Spiser du kjøtt? Slår du mygg? Har du bil? Drikker du enten melk eller plantedrkk? Hva med kaffe? Kjøper du plast? Bruker du såpe? Anonymkode: 3edb6...ed5 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #255 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hunden som jagde drepte ingen. Anonymkode: 189e2...aa8 Omg. NEI. Men sammenligningen er en som drepte en hund og et barn som jager duer Om du tror sammenligningen her var at hunden ikke drepte, HVOR står det at vi snakker om hvilken skade duene gjør? Det har vi ALDRI påstått 😂 Anonymkode: 3edb6...ed5 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #256 Skrevet 28. september 2021 Tror det handler mer enn om duer. De tåler sikkert å fly avgårde, men det er så himla unødvendig. De tilfellene jeg har sett av foreldre som lar ungene sine løpe rundt etter duer har uten unntak vært "livets harde skole" type folk. Ungene oppfører seg som om de er på sukkerkick 24/7 og aldri har fått oppdragelse, noe jeg mistenker er sant når foreldrene tenker at det ikke er nødvendig å lære dem om grunnleggende ting som empati/respekt for dyr. Og når jeg leser 201 og "torpedo" så gjetter jeg på at TS er av akkurat samme ulla. Det er nok derfor folk blir så provoserte også. Håper bare ikke ungen finner ut at han skal løpe etter og skremme hunder og andre dyr også, for det kommer ikke til å ende opp like bra. Bare synd at mange barn må lære på den harde måten når de aldri har lært seg å respektere dyr og være forsiktige med dem hjemmefra. Anonymkode: 916b2...2b7 5
Miranda Bailey Skrevet 28. september 2021 #257 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser du kjøtt? Slår du mygg? Har du bil? Drikker du enten melk eller plantedrkk? Hva med kaffe? Kjøper du plast? Bruker du såpe? Anonymkode: 3edb6...ed5 Whataboutism at its finest. 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #258 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lært at livet er litt for kort til å drive å skamme seg etter hvordan folk på anonyme forum tolker meg, etter å kun vite en av mine meninger 😊 men at du er såpass dømmende sier litt om deg! Og at du skriver om skam. Men er det ikke fint at folk er forskjellige Anonymkode: 3edb6...ed5 Klarer man ikke å leve livet og kose seg uten å måtte plage andre individer, så mangler man empati. Å ha dårlige holdninger og lite empati, blir vanskelig å feie under et teppe, selv på et anonymt forum. At du, TS og en torpedo ikke skammer dere er åpenbart. De fleste ville ha gjort det. Anonymkode: 2d2c7...b0a 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #259 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det handler mer enn om duer. De tåler sikkert å fly avgårde, men det er så himla unødvendig. De tilfellene jeg har sett av foreldre som lar ungene sine løpe rundt etter duer har uten unntak vært "livets harde skole" type folk. Ungene oppfører seg som om de er på sukkerkick 24/7 og aldri har fått oppdragelse, noe jeg mistenker er sant når foreldrene tenker at det ikke er nødvendig å lære dem om grunnleggende ting som empati/respekt for dyr. Og når jeg leser 201 og "torpedo" så gjetter jeg på at TS er av akkurat samme ulla. Det er nok derfor folk blir så provoserte også. Håper bare ikke ungen finner ut at han skal løpe etter og skremme hunder og andre dyr også, for det kommer ikke til å ende opp like bra. Bare synd at mange barn må lære på den harde måten når de aldri har lært seg å respektere dyr og være forsiktige med dem hjemmefra. Anonymkode: 916b2...2b7 Det er helt vilt hvordan folk skal generalisere noen, kun fordi en unge løper etter duer!!!! 🤣🤣 Anonymkode: 3edb6...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #260 Skrevet 28. september 2021 Miranda Bailey skrev (Akkurat nå): Whataboutism at its finest. Ja, seff 😂 Anonymkode: 3edb6...ed5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå