Gå til innhold

Er det slemt å skremme duer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, overskriften på tråden er: "Er det slemt å skremme duer?" 
Og på det spørsmålet har veldig mange svar "ja" 

Du må gjerne argumentere alt du vil, TS, om at det at sønnen din løp inn i dueflokken ikke skremte duene. At duene er vant til dette, og derfor ikke blir skremt, eller hva nå du vil argumentere med. 
Men du startet det hele med spørsmålet, "Er det slemt å skremme duer?" Og dermed diskuteres det med utgangspunkt i at duene ble skremt. 

Om dere lot 4-åringen løpe bevisst inn i en flokk duer, fordi det var gøy å "skremme dem" og se dem fly opp. Og kanskje gjøre dette flere ganger mens dere var der også, så burde dere korrigert, og sagt at dette ikke var OK, og at duene ble skremt. 
Om barnet tilfeldigvis løp på et sted, der det også var duer, og disse flyttet seg rolig unna, og det bare skjedde en gang, hadde jeg nok latt det passere. 

Men her har dere jo tydeligvis vært en stund, siden noen mente det var på sin plass å si ifra til dere. Så da høres det ut til at en av de tingene 4-åringen gjorde mens denne lekte og koste seg, var å løpe etter duene. 

Anonymkode: 5dc97...b96

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Duene blir ikke plaget av en 4 åring i 7 kmh🤣 de møter busser, biler, trikker og syklister i rasende fart hver dag. 

ts

Anonymkode: 25369...f34

Hvor mange busser, trikker og biler var det i denne parken? Et sted må de jo få være i fred! Hva  år de har unger som ikke er flyvedyktig?

Anonymkode: 189e2...aa8

• Liker 5
Skrevet
Pås skrev (7 minutter siden):

Greit å jage duer men ikke katter, I rest my case!

Jepp. Enig.

Akkurat som det er greit å slå mygg, men ikke barn eller hunder f.eks.

Anonymkode: cbcd3...483

• Liker 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, det gjør du. Og et tips: Det er ikke sånn at det er de mest bråkete, bøllete, "selvhevdende" barna som får det greiest i oppveksten.

Anonymkode: 2b54c...8e4

Har de fleste her inne som er så imot due jaging blitt mobbet selv på barneskolen? Siden dere har en såpass stor sammenligning mellom at barn som jager duer blir bøller? Og det er et sårt tema?

Anonymkode: 3edb6...ed5

• Liker 4
Skrevet

Det er i tråder som dette jeg tenker at vi trenger en større pandemi enn Covid.

Menneskeheten og dens egoisme trenger virkelig å renskes opp i.

Anonymkode: 70f54...156

• Liker 4
Skrevet
Kenelz skrev (11 minutter siden):

Hvor går grensen? 

Alt er sammenlignbart og selv at det er satt på spissen så er jo dette nettopp det du mener. 

«Duene gjør det mot seg selv og da er det greit at vi andre gjør det». 

Jeg sier ikke at duene gjør det mot seg selv, men de velger faktisk selv å leve der de gjør. Hvorfor? Fordi de ikke er plaget. Skal jeg dra det inn i ditt argument, så sier jo du at jeg mener at de som opplever vold i nære relasjoner, ikke blir fysisk mishandlet. Og tror du virkelig jeg mener det? Nei. Vi har bare forskjellige meninger, og derfor kan det ikke sammenlignes med dine ekstreme eksempler.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke at duene gjør det mot seg selv, men de velger faktisk selv å leve der de gjør. Hvorfor? Fordi de ikke er plaget. Skal jeg dra det inn i ditt argument, så sier jo du at jeg mener at de som opplever vold i nære relasjoner, ikke blir fysisk mishandlet. Og tror du virkelig jeg mener det? Nei. Vi har bare forskjellige meninger, og derfor kan det ikke sammenlignes med dine ekstreme eksempler.

Nå ja. Det er en sannhet med modifikasjoner. De velger å leve der på grunn av tilgangen til mat, ikke fordi de syns storbyene er så jævla kule å leve i, liksom. Mat trumfer alt, også det å leve i en plagsom tilværelse.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange busser, trikker og biler var det i denne parken? Et sted må de jo få være i fred! Hva  år de har unger som ikke er flyvedyktig?

Anonymkode: 189e2...aa8

……. 🤦🏼‍♀️

Du får lage et fredet fuglereservat på Grunerløkka da vettu

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er i tråder som dette jeg tenker at vi trenger en større pandemi enn Covid.

Menneskeheten og dens egoisme trenger virkelig å renskes opp i.

Hoh herregud 😂😂 tenk at dette var et SÅ følsomt tema

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Han løp inn i en fokk med duer ja, men ikke for å plage  de, han løp generelt rundt i parken.

Jeg lærer absolutt barnet mitt respekt for dyr, men jeg lærer han også at det er forskjell på dyr og mennesker. Det som er plagsomt for dyr er ikke nødvendigvis plagsomt for mennesker og omvendt. Jeg prosjekterer ikke mine menneskelige følelser over på dyr og likestiller enhver behandling av barn/mennesker og dyr. 

ts

Projisere.

Synes det er rart du ikke gjør deg noen tanker, når de fleste synes det absolutt ikke er greit med sånn oppførsel. Bortsett fra en som har jobb som pengeinnkrever da.

Anonymkode: 26561...247

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå ja. Det er en sannhet med modifikasjoner. De velger å leve der på grunn av tilgangen til mat, ikke fordi de syns storbyene er så jævla kule å leve i, liksom. Mat trumfer alt, også det å leve i en plagsom tilværelse.

Dette.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hoh herregud 😂😂 tenk at dette var et SÅ følsomt tema

Ikke SÅ følsomt, men at den er beskrivende for hvilken retning menneskeheten tar? Jepp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde du fått en salve tilbake🤬 nå er jeg mer forberedt enn sist gang. 

ts

Ja, bring it on!

• Liker 2
Skrevet

Projisere.

Synes det er rart du ikke gjør deg noen tanker, når de fleste synes det absolutt ikke er greit med sånn oppførsel. Bortsett fra en som har jobb som pengeinnkrever da.

Man har problemer om man setter sine egne meninger og omtaler etter majoriteten på kvinneguiden 

• Liker 5
Skrevet

Man har problemer om man setter sine egne meninger og omtaler etter majoriteten på kvinneguiden 

Stod det at man skulle endre meninger? Jeg skrev «gjøre seg noen tanker». Hun virker ganske fastlåst i eget tankemønster. 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke SÅ følsomt, men at den er beskrivende for hvilken retning menneskeheten tar? Jepp.

Litt spennende at du tror det er en økende trend med dyremishandling i verden  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gleder meg til noen sier ifra til meg for dette. Det blir nok trivelig affære.

Synd det aldri kommer til å skje da jeg er 201 og har jobbet som "pengeinnkrever".

Ja, for i din verden er det helt naturlig å implisitt true med vold når man blir tilsnakket av andre mennesker. Støtter du deg fortsatt på knokene når du går, Herr Neandertaler?

Anonymkode: 7d1a3...117

• Liker 4
Skrevet

Stod det at man skulle endre meninger? Jeg skrev «gjøre seg noen tanker». Hun virker ganske fastlåst i eget tankemønster. 😊

Gjøre seg noen tanker - revurdere sine egne meninger etter kvinneguiden? Neh. Tomato potato

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt spennende at du tror det er en økende trend med dyremishandling i verden  

Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at flere og flere utvikler seg til å bli egoister og at det er egne behov og meninger som skal telle, heller enn fellesskapet. Denne tråden, blant mange andre her på KG (og handlinger ute i samfunnet), bekrefter dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, for i din verden er det helt naturlig å implisitt true med vold når man blir tilsnakket av andre mennesker. Støtter du deg fortsatt på knokene når du går, Herr Neandertaler?

Anonymkode: 7d1a3...117

Har ikke truet noen vold. Les nøye. Jeg trenger nemlig ikke true noen når jeg har det utseendet jeg har. Det gjør seg helt selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...