AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #181 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du sett duene på Oslo S? Veldig merkelig at de hopper ned i spor og vandrer rundt der i rushen, om de får psykiske problemer av det. Opp og ned fra sporet etter hvert eneste tog. Huffamei Anonymkode: 3edb6...ed5 Ja, det skulle vært bra mange psykisk skadede duer i Oslo om de blir vettskremt av en 4 åring. De møter daglig mye større, bråere og kjappere farer enn det🤣 ts Anonymkode: 25369...f34 3
Pås Skrevet 28. september 2021 #182 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg mener fremdeles at det ikke var noe galt i det. Det har ingenting med «selvkritikk» å gjøre, jeg er bare uenig med deg. Skal du ta selvkritikk fordi du er uenig med meg? jeg har ingenting i mot om det gjentar seg. Jeg har kjæledyr ja. En snill katt som lever sitt beste liv☺️ ts Anonymkode: 25369...f34 Hadde du syntes det var greit om tenåringene i gaten skremte katten din da? Selv om katter må passe seg for biler og sykler hadde du vel blitt passe irritert og sagt i fra hvis noen med vilje prøvde å skremme den? 4
norw Skrevet 28. september 2021 #183 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo ikke å plage dyr å løpe i en park der det tilfeldigvis er duer som må flytte seg. Skal man lære barn å flytte seg for duer!? Gjør du det? Går du rundt duer for å gi de plass? ts Anonymkode: 25369...f34 Hæ? Han løp jo rundt for å jage duene. Muligens en trolletråd, men likevel. 2
Honey Dew Skrevet 28. september 2021 #184 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enstemmig? Da leser du rimelig selektivt. Jeg lærer ikke barnet mitt at det er greit å skremme dyr. ts Anonymkode: 25369...f34 Hvorfor gjør du det da? Du motsier deg selv.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #185 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har helt klart tenkt å la sønnen din få fortsette og skremme disse uskyldige fredelige duene, fordi du skriver du vil si fra tilbake dersom du går tilsnakk neste gang! Jeg håper det flyr en måke over hode på deg og slipper en stor bæsj midt i øyet på deg. 😁 Anonymkode: 4cf1e...529 Jeg håper en due rapper pomfrien din Anonymkode: 3edb6...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #186 Skrevet 28. september 2021 Kenelz skrev (5 minutter siden): Hva de påfører seg selv er en ting, men å lære et barn a det er greit å plage dyr er en helt annen sak. Litt som «Hun er jo i et voldelig forhold og hun skader jo uansett seg selv. Greit at jeg skader hun da det ikke utgjør en forskjell» type mentalitet. Duene blir ikke plaget av en 4 åring i 7 kmh🤣 de møter busser, biler, trikker og syklister i rasende fart hver dag. ts Anonymkode: 25369...f34 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #187 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dessverre. Synes du skal følge den enstemmige tonen i tråden: du gjør barnet ditt en stor tjeneste dersom du lærer ham at det ikke er greit å skremme dyr. Anonymkode: 2b54c...8e4 Tenk om alle skulle oppdratt barna sine etter kvinneguidens meninger 🤣🤣 herrejesus Anonymkode: 3edb6...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #188 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har tydeligvis vanskelig for å gjøre akkurat det: å oppdra barnet ditt 😂 Du må først skaffe deg grunnleggende empati selv, så prøve å lære det bort til sønnen din, før det blir for sent. Er redd han ende opp som torpedoen som kommenterte i tråden din, som truet med å banke alle som sa i fra til ham. Han har sikkert heller ikke lært empati for dyr fra sin far og mor og har endt opp som det han har blitt. Du har laget en tråd her, i håp om å sanke sympati. Når du ser at brukere flest gremmes av at du som foreldre ikke en gang makter å lære sønnen din å ikke plage dyr, så kverulerer du med alle. Anonymkode: 2d2c7...b0a Det at jeg har en annen oppdragelsesform enn deg må du nesten bare tåle. Vi bryter ingen lover. Hvorfor skulle jeg ha behov for sympati? Jeg har det helt fint. ts Anonymkode: 25369...f34 2
Kenelz Skrevet 28. september 2021 #189 Skrevet 28. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Duene blir ikke plaget av en 4 åring i 7 kmh🤣 de møter busser, biler, trikker og syklister i rasende fart hver dag. ts Anonymkode: 25369...f34 Så klart blir dem plaget når de blir jaget. Det er en god grunn til at de flyr vekk fra din 4 åring som ikke har blitt oppdratt bedre. Skal noen løpe etter katten din da? Med din mentalitet så blir jo den ikke plaget da den er vandt med mennesker og at den har nødt til å flytte på seg? 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #190 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enstemmig? Da leser du rimelig selektivt. Jeg lærer ikke barnet mitt at det er greit å skremme dyr. ts Anonymkode: 25369...f34 Jo, det gjør du. Og et tips: Det er ikke sånn at det er de mest bråkete, bøllete, "selvhevdende" barna som får det greiest i oppveksten. Anonymkode: 2b54c...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #191 Skrevet 28. september 2021 Kenelz skrev (12 minutter siden): Hva de påfører seg selv er en ting, men å lære et barn a det er greit å plage dyr er en helt annen sak. Litt som «Hun er jo i et voldelig forhold og hun skader jo uansett seg selv. Greit at jeg skader hun da det ikke utgjør en forskjell» type mentalitet. Så du sammenligner duer på en lekeplass med en dame i et voldelig forhold? Flere eksempler du vil dra frem?😂 Anonymkode: 3edb6...ed5 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #192 Skrevet 28. september 2021 Pås skrev (6 minutter siden): Hadde du syntes det var greit om tenåringene i gaten skremte katten din da? Selv om katter må passe seg for biler og sykler hadde du vel blitt passe irritert og sagt i fra hvis noen med vilje prøvde å skremme den? Forskjell på duer og katter da. Det er vel den store forskjellen på meg og mobben her inne. Jeg likestiller ikke alle Guds skapninger. Det er ikke det samme å klappe til en mygg, som å drepe et barn, ikkedet samme å løpe så duer må flytte seg, som å gjøre det med katter. ts Anonymkode: 25369...f34 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #193 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har tydeligvis vanskelig for å gjøre akkurat det: å oppdra barnet ditt 😂 Du må først skaffe deg grunnleggende empati selv, så prøve å lære det bort til sønnen din, før det blir for sent. Er redd han ende opp som torpedoen som kommenterte i tråden din, som truet med å banke alle som sa i fra til ham. Han har sikkert heller ikke lært empati for dyr fra sin far og mor og har endt opp som det han har blitt. Du har laget en tråd her, i håp om å sanke sympati. Når du ser at brukere flest gremmes av at du som foreldre ikke en gang makter å lære sønnen din å ikke plage dyr, så kverulerer du med alle. Anonymkode: 2d2c7...b0a Tror du har misforstått konseptet diskusjonsforum med rask psykisk helse hjelp Anonymkode: 3edb6...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #194 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Koster meg ingenting, koster meg vel omentrent det samme som det koster duene å marginalt passe seg for en 4 åring. ts Anonymkode: 25369...f34 Bra svart!!! 🤣🤣🤣 Anonymkode: 3edb6...ed5 4
Kenelz Skrevet 28. september 2021 #195 Skrevet 28. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Så du sammenligner duer på en lekeplass med en dame i et voldelig forhold? Flere eksempler du vil dra frem?😂 Anonymkode: 3edb6...ed5 Hvor går grensen? Alt er sammenlignbart og selv at det er satt på spissen så er jo dette nettopp det du mener. «Duene gjør det mot seg selv og da er det greit at vi andre gjør det».
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #196 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det at jeg har en annen oppdragelsesform enn deg må du nesten bare tåle. Vi bryter ingen lover. Hvorfor skulle jeg ha behov for sympati? Jeg har det helt fint. ts Anonymkode: 25369...f34 Du har behov for sympati fordi du tydeligvis ikke skjønner at det ikke bare handler om at DU og DIN sønn skal ha det fint. Du må lære å ta hensyn til andre i denne verden. Du spør om det er slemt å skremme duer. De fleste skjønner det, uten å møtte spørre om det. Men nå som du spør: Ja, det er slemt og tyder på mangel på empati. Det har du fått som svar fra stort sett de fleste brukere her. Anonymkode: 2d2c7...b0a 2
Pås Skrevet 28. september 2021 #197 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forskjell på duer og katter da. Det er vel den store forskjellen på meg og mobben her inne. Jeg likestiller ikke alle Guds skapninger. Det er ikke det samme å klappe til en mygg, som å drepe et barn, ikkedet samme å løpe så duer må flytte seg, som å gjøre det med katter. ts Anonymkode: 25369...f34 Greit å jage duer men ikke katter, I rest my case! 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #198 Skrevet 28. september 2021 Pås skrev (Akkurat nå): Greit å jage duer men ikke katter, I rest my case! 😂 Anonymkode: 2d2c7...b0a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #199 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskjell på duer og katter da. ts Anonymkode: 25369...f34 Ja, så enkelt kan det forklares dersom man er litt enkel (og har katt). Du sier selv at dere ikke er ofte på bytur, ts, det tror jeg så gjerne på. Anbefaler at dere kommer dere ut blant folk (og duer) litt oftere. Anonymkode: 2b54c...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #200 Skrevet 28. september 2021 Honey Dew skrev (10 minutter siden): Hvorfor gjør du det da? Du motsier deg selv. Barnet til ts har hvertfall en mor som tørr å stå opp mot masse folk og stå på sin mening, og DET er vell ganske viktig å lære seg det også? Og det er slike mennesker vi trenger i fremtiden, om vi skal klare avvikle alt det grusomme som skjer i matindustrien og annen dyretortur, som faktisk er tortur. Ikke bare attpådiltere som følger alt det andre mener. Jeg jagde duer da jeg var liten. Den dag i dag så tar jeg inn skadede katter fra organisasjoner og gir de så mulig godt liv de kan ❤️ Anonymkode: 3edb6...ed5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå