AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Vi hadde med 4 åringen vår til byen i helgen. Er ikke så ofte vi gjør det, så han var ganske gira. Vi var i en park og han løp rundt og blant annet inn i en flokk med duer, han lekte og koste seg, og så kommer en dame bort å kjefter på meg og samboeren min for at vi lar han «skremme duene.» jeg ble helt paff og fikk ikke sagt noe før hun gikk videre. Altså det er duer som bor i byen, de må jo hele tiden passe seg for alt mulig rart, hvis de blir paykisk skadet av er 4 åring som løper i en park, så tror jeg ikke de hadde overlevd. Anonymkode: 25369...f34 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2021 Verste jeg ser er foreldre som lar ungene løpe etter fugler 😡 Anonymkode: 91675...533 171
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Verste jeg ser er foreldre som lar ungene løpe etter fugler 😡 Anonymkode: 91675...533 Hvorfor? Duene tar jo ikke skade av det. De må jo flytte seg for folk og trafikk hele tiden. Det er jo sånn duer lever i byer. ts Anonymkode: 25369...f34 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. september 2021 Det handler ikke om hvorvidt duene er vant til å flytte på seg eller ikke, det handler om at du lærer fireåringen din at det å plage dyr er helt greit. Anonymkode: fcde8...0bd 189
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om hvorvidt duene er vant til å flytte på seg eller ikke, det handler om at du lærer fireåringen din at det å plage dyr er helt greit. Anonymkode: fcde8...0bd Det er jo ikke å plage dyr å løpe i en park der det tilfeldigvis er duer som må flytte seg. Skal man lære barn å flytte seg for duer!? Gjør du det? Går du rundt duer for å gi de plass? ts Anonymkode: 25369...f34 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Pffffh hva skal de gjøre da, ringe by due politiet?😂😂 Hadde det vært en hund hadde jeg reagert mer, for den kan jo gjøre skade. 4 åringen har jo ikke sjans mot dua I og med at 4 åringen har holdt på en stund også, så regner jeg med at duene bare fløy opp og ned igjen. Altså, de kan ikke ha vært veldig redde Anonymkode: 3edb6...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Duer er skadedyr i byer. De er intelligente og oppholder seg der og tilpasser seg mennesker på grunn av tilgangen til mat, og slipper å bygge reir. De er late. Det har vært slik siden tidenes morgen at unger løper etter dem og gamle forer dem. Sånn sett er det jo de eldre som er idioter,som øker bestanddelen (som allerede er for høy og et problem). At unger løper etter dem fordi det er spennende at de er nær og flakser og er fint å se på. Finnes det ikke noe ondt i. Hadde bare sagt "hold kjeft" og ikke brydd meg. Det er en fase, se har gjort det og duene vet at de ikke er i fare. Anonymkode: b519e...c65 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Synes folk overdriver dette. Er verre med f.eks nevøen min som av og til vil sparke hønene de har. Sparker man dyr er det selvfølgelig ikke greit, å løpe etter de er en annen ting. Anonymkode: 1db63...6c4 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pffffh hva skal de gjøre da, ringe by due politiet?😂😂 Hadde det vært en hund hadde jeg reagert mer, for den kan jo gjøre skade. 4 åringen har jo ikke sjans mot dua I og med at 4 åringen har holdt på en stund også, så regner jeg med at duene bare fløy opp og ned igjen. Altså, de kan ikke ha vært veldig redde Anonymkode: 3edb6...ed5 Ja, de flakset opp og så satt seg igjen. Det gjør jo duer i byer hele tiden. ts Anonymkode: 25369...f34 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 27. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Pffffh hva skal de gjøre da, ringe by due politiet?😂😂 Hadde det vært en hund hadde jeg reagert mer, for den kan jo gjøre skade. 4 åringen har jo ikke sjans mot dua I og med at 4 åringen har holdt på en stund også, så regner jeg med at duene bare fløy opp og ned igjen. Altså, de kan ikke ha vært veldig redde Anonymkode: 3edb6...ed5 Hvorfor påføre dem stress når det kan unngås. Det er snakk om å ha respekt for andre levende skapninger som prøver å overleve. At du ikke er mer reflektert når du skal oppdra en 4-åring lover ikke godt. Anonymkode: 4ce4d...e2a 130
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Nei, det er ikke slemt. Det å mene at det er slemt er hysterisk og latterlig. Anonymkode: d682d...813 3
Populært innlegg Ludovica- Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 27. september 2021 Jeg syns det er veldig spesielt og lære barnet sitt at det er greit å ikke ha respekt for levende individer. 119
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor påføre dem stress når det kan unngås. Det er snakk om å ha respekt for andre levende skapninger som prøver å overleve. At du ikke er mer reflektert når du skal oppdra en 4-åring lover ikke godt. Anonymkode: 4ce4d...e2a Du er sikkert en vegetarianer? Anonymkode: d682d...813 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Jeg ber 3,5 åringen min la være å løpe etter eller hoppe mot duer for at de skal fly. Og forklarer at hun skremmer dem. Men da er det snakk om at hun syns det er gøy å gjøre det for å se at duene flyr/flytter seg, ikke at hun bare løper rundt. Men jeg oppfatter ikke startinnlegget som at det var greia. Jeg reagerer ikke på at barn løper rundt på et sted med duer som må flytte seg hvis de ikke bevisst prøver å få en reaksjon fra duene. Anonymkode: 2e7ad...c55 15
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er sikkert en vegetarianer? Anonymkode: d682d...813 Jeg spiser ikke due nei. Anonymkode: 4ce4d...e2a 14
Gjest Gratinara Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Ikke lær barna dine at det er greit å påføre andre levende vesener unødig stress, dette kan smitte over på synet de har på mennesker og prege deres adferd i voksen alder i ytterste konsekvens. Ikke ok spør du meg. Husker jeg så noen som lot ungene sine pine krabber og kreps på stranden bare for morro skyld, reiv av de bein og lo.. hver så snill lær barna deres ydmykhet ovenfor det fantastiske livet vi har på planeten. Lær dem at dyr og alt levende kan føle smerte slik som oss.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 27. september 2021 Får ikke lov til det, nei. Godt dere ble snakket til. Anonymkode: 1cf1d...f87 51
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor påføre dem stress når det kan unngås. Det er snakk om å ha respekt for andre levende skapninger som prøver å overleve. At du ikke er mer reflektert når du skal oppdra en 4-åring lover ikke godt. Anonymkode: 4ce4d...e2a Åja, mhm, hva gjør du om du ser en 4 åring holde en mark i hånda da? Eller dra den opp av jorda så den deles i 2? Eller når de begynner på barneskolen og smaker på maur Dua er dessverre litt smartere enn 4 åringen 😂 Hadde de blitt dypt plaget hadde de flydd til et annet område, ikke flydd rett ned igjen og putret videre med dagen sin Anonymkode: 3edb6...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 #krenket due Anonymkode: 3edb6...ed5 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #20 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er sikkert en vegetarianer? Anonymkode: d682d...813 Jeg er helt enig med den kommentaren, og jeg har aldri hatt kjæledyr som jeg ikke har spist (høner, ender, kaniner), og spiser generelt masse kjøtt fra dyr som har levd et godt liv. Man trenger ikke være vegetarianer for å synes at å lære barn at dyremishandling er greit gjør deg til en uegnet forelder. 🙄 Det er stor forskjell på å bevege seg fra A til B så duer må flytte seg og å løpe etter de for å skremme de. 🙄 Anonymkode: 42773...ea1 57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå