AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg får AAP og har utbetalt ca. 12 000 kr i måneden. Betaler jeg på studielånet så har jeg ingen penger igjen i slutten av måneden. Derfor vurderer jeg å søke om betalingsutsettelse på studielånet for å ha ekstra penger til over hver måneden (spare til bolig bl.a.). Men hva er egentlig lurest, å søke om betalingsutsettelse eller å betale? Noen som har råd rundt dette? Anonymkode: 38ac4...323
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Søk om rentefritak. https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/arbeidsledig-aap-syk-og-lav-inntekt/soknad-om-sletting-av-renter/ Anonymkode: d57ca...fcb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg er i en lignende situasjon og velger å ikke utsette, i frykt for å bruke opp tiden man kan utsette til et tidspunkt jeg ikke kan betale. Anonymkode: 12029...45a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Søk både om betalingsutsettelse samt rentefritak. Anonymkode: 0cc72...30a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er i en lignende situasjon og velger å ikke utsette, i frykt for å bruke opp tiden man kan utsette til et tidspunkt jeg ikke kan betale. Anonymkode: 12029...45a Men om du blir ufør, kan du få slettet hele eller deler av lånet. Dumt om du da har betalt avdrag nå. Du får vurdere det ut fra din situasjon, om du er tilbake på jobb eller om det er varig. Anonymkode: 0cc72...30a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 ekstra betalingsutsettelser i perioden mars 2020 til desember 2021. Go for it, + søk sletting av renter. Ut ifra din situasjon vil du verken miste noen betalingsutsettelser eller få noe høyere lån pga renter. Har selv utsatt betaling hele denne perioden, selv om jeg har jobbet 100-120% hver måned. Bedre med mere EK til førstegangsboligen enn mindre studielån. Anonymkode: 16a3e...bef
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Nå som renta er så lav, så vil lånet synke i verdi av seg selv pga inflasjon så er bare å søke om betalingsutsettelse. Anonymkode: cab65...cec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå