Gå til innhold

Hvor mye må jeg handle til 14 pers. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ha kylling/skinke og pasta salat-lunsj til 14 pers. Må handle i løpet av kvelden.

Tenker to/tre store salatboller med mat totalt

Hvor mye kjøtt? Holder en økonomipakke fra prior med kylling og to bokser med skinke?

Hvor mye pasta penne? Holder to pakker?

Hvor mye rucola salat? Kommer vel i pakker, trenger jeg to?

Hvor mye cherry tomater? To eller tre bokser?

Holder en rødløk og en stor boks mais?

Hva annet kan jeg ha i?

Det er ikke aktuelt å ha i paprika, ananas eller soltørkede tomater

Skal ha både grove og fine rundstykker ved siden av da.

Endret av liv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du kjøper 3 pk Prior salatkjøtt av kylling i stedenfor å måtte steke kyllingen...evt renske et par ferdig grillede kyllinger.

To bokser skinke holder.

2 pakker pasta penne vil jeg tro er nok, selvsagt avhengig av hvor store pakkene er...

Ta to ruccolasalater.

Tror jeg ville holdt meg til ca 2-3 cherrytomater per pers. Da er i alle fall jeg forsynt med tomat, og jeg mener jeg har et normalt behov for tomater... Hvor mange er det i pakken?

Rødløk liker jeg ikke, så skal ikke uttale meg der. Mais er kjempegodt. Men tror nok folk er forskjellige, så vet ikke om mitt råd er holdbart, men jeg ville nok tatt 2-3 store bokser mais. 1 er for lite synes jeg uansett...

I tillegg kan du jo ha i purre/vårløk, agurk, pesto... Søker du her så finner du vel mange gode oppskrifter på pastasalat. Plukk litt fra hver...?

Men nå er jo klokka 12 på kvelden, så du har kanskje allerede handlet og muligens til og med laget salaten, så jeg sier bare lykke til! Håper det smaker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...