Gå til innhold

Kjøpe for små sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som meg, som "nekter" å kjøpe større sko enn det er? Jeg er en 37 og da kjøper jeg ikke 38 selv om de er små🙈 Da kjøper jeg de i 37 vil ikke ha større bein😅 Men andre veien går fint, har kjøpt 36 i noen par hvis 37 var tomt og jeg virkelig ville ha de

Anonymkode: 4abdf...3c7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare teit å kjøpe sko som ikke passer. Jeg kjøper de skoene som sitter godt på foten, enten jeg må en størrelse opp eller en størrelse ned. I vintersko går jeg ofte to størrelser opp slik at jeg har plass til tjukke ullsokker. 

Anonymkode: fdb59...a0f

• Liker 7
Skrevet

Nei, så dum er jeg virkelig ikke. Sko må passe. Hva i alle dager skal jeg med sko jeg ikke klarer å gå i fordi de er for små? 😳

Anonymkode: d578f...f1b

• Liker 12
Skrevet

Nei, jeg kjøper sko etter mine føtter. Har 39. Noen ganger 38 eller 40.

Du ber om å ødelegge beina dine. Høres bare idiotisk ut.

Anonymkode: 34b65...150

• Liker 6
Skrevet

Jeg gjorde det samme før (kjøpte 39 istedenfor 40) men etter å ha slitt med vonde bein i mange år + begynte å jobbe i skobutikk og forsto viktigheten av gode, passelige sko, har jeg sluttet med det. Nå kjøper jeg sko som passer, enten det er 39 eller 40. Aldri mer gnagsår!

Anonymkode: a358b...c63

• Liker 5
Skrevet

Du vet at størrelser varierer....?🙈

Hvorfor kjøper du ikke sko som passer, hvem kikker inni skoene dine når du har de på?

Anonymkode: f58db...288

• Liker 13
Skrevet

Vet du hva? Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt! 

Jeg vil ha det behagelig, og hvem i all verden er det som legger merke til om skoene du har på deg har størrelse 37 eller 38 da?

• Liker 5
Skrevet

Haha, høres ut som mora mi. Hun nektet å kjøpe riktig skostørrelse til meg fordi jeg hadde store føtter. "Det ser ut som om du har klovneføtter" sa hun. Sparte penger selv og kjøpte riktig skostørrelse. Det var en helt annen verden. 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke bra for holdningen, gangfunksjon og ryggen å gå med for små sko. Da spenner man musklene i beina som gir feilbelastning.

Anonymkode: ebe03...02e

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg kjøper selvfølgelig de skoene som sitter best på foten.

Anonymkode: 51254...30d

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til at du får vondt i føttene, så sliter du ut skoene mye fortere… Jeg holdt på slik selv i flere år, «nektet» å kjøpe større enn 38. Etter at jeg sluttet med det er det mye mer behagelig å gå, og jeg kan ha skoene mer enn én sesong. 

Anonymkode: 6d404...856

• Liker 4
Skrevet

Dette er like teit, om ikke teitere enn de småguttene på fotballaget jeg trente. De kjøpte sko som gjerne var 4-5 nr for store. Det var visst status å ha store føtter... De snublet i egne føtter og fremsto som klovner. 

Anonymkode: f9ed0...9a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare teit å kjøpe sko som ikke passer. Jeg kjøper de skoene som sitter godt på foten, enten jeg må en størrelse opp eller en størrelse ned. I vintersko går jeg ofte to størrelser opp slik at jeg har plass til tjukke ullsokker. 

Anonymkode: fdb59...a0f

To størrelser? Snubler du ikke når du går?

Anonymkode: fc2ff...cbc

Skrevet

Før jeg ble gravid brukte jeg str 37. Etter graviditeten hadde jeg gått opp en størrelse, men innså det ikke/ville ikke innse det. Endte med inngrodd tånegl og masse smerter. Aldri mer for trange sko!

Anonymkode: 65424...2e8

• Liker 5
Skrevet

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 5904c...7dd

• Liker 1
Skrevet

Haha JEG GJØR DET!! 😂😂

Bruker str 36, men blir lykkelig om de også kommer i str 35. Da får jeg veldig feminine små føtter 😂 ser veldig bra ut med høye heler 🙈 Men jeg står ikke så mye på dansegulvet da, sitter som regel eller står i baren 😎 Men gjør det med joggesko også. Små føtter og hender er jeg stolt av 🤣

Anonymkode: 5abbb...0b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

To størrelser? Snubler du ikke når du går?

Jeg bruker 38-39til vanlig, men går opp til 40 i feks skisko. De blir for små i mindre str, selv om jeg ofte bruker kun ulvangsokk feks... 🤔 

Anonymkode: aa4ba...fc0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker 38-39til vanlig, men går opp til 40 i feks skisko. De blir for små i mindre str, selv om jeg ofte bruker kun ulvangsokk feks... 🤔 

Anonymkode: aa4ba...fc0

Ski er jo annerledes da. Men tenkte f.eks. vintersko blir jo for store selv om man har tykke sokker. Altså man kjenner at det blir skikkelig tungt å gå i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...