Gå til innhold

Verdifull autograf i vaskemaskin!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte min store helt i sommer og fikk autografen hans på ryggen på dongerijakka mi 🤩 nå har jeg sølt øl på jakka, og kvir meg for å vaske den i frykt for at autografen skal forsvinne. Den er skrevet med sprittusj. Har dere KG-damer tips til hvordan jeg vasker den?

Anonymkode: bd074...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask den delen som er sølt på for hånd hvis. Hadde aldri slengt den i vaskemaskinen 

Anonymkode: d0581...243

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å forsegle det området av jakka (både på inn- og utsiden) med et middel som beskytter autografen slik at det ikke forsvinner i vask?

En type gjennomsiktig lakk kanskje? MEN i så fall må det være en type lakk som ikke løser opp sprittusjen og det må være en lakk som ikke forsvinner i vask og ikke sprekker opp i vask.

Kanskje slikt som er laget av acryl man stryker på klær (bilder og tekster), hvis det finnes gjennomsiktig?

Hør med en fotobutikk om man får kjøpt noe slikt som er gjennomsiktig?

Anonymkode: 3c12c...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks kan brukes til forsegling, men voks vaskes vekk etter hvert så man bør gjenta prosessen etter noen vask. Voks brukes for å gjøre klær vannavstøtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Voks kan brukes til forsegling, men voks vaskes vekk etter hvert så man bør gjenta prosessen etter noen vask. Voks brukes for å gjøre klær vannavstøtende.

Denne jeg tenker på:

https://www.fjellsport.no/fjallraven-greenland-wax.html?q=Fjällräven Greenland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

MEN jeg vet ikke hvordan sprittusjen vil oppføre seg under vokseprosessen (man skal visstnok bruke varme for å få voksen inn i tøyet). Prøv voksingen på en tøybit med sprittusj på, før du eksprimenterer med jakkeautografen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noe vannfast tekstiltusj som du kan bruke til å skrive over? Altså bare følge sen skriften som er der, hvis du skjønner? 

Anonymkode: abffc...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg frem på en hullete sokk eller noe annet tøystykke først med tekstiltusjen. Tror de har det på Lindex blant annet 

Anonymkode: abffc...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...