Gå til innhold

Y: The Last Man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den nye TV-serien som man kan se på Disney+. Den handler om at alle menn (unntatt 1) dør. Samfunnet kollapser (eller iallfall i USA) pga mangel på mat, kullkraft osv...

Jeg har bare sett de tre første episodene, men jeg synes at det er litt for drøyt at samfunnet kollapser dersom menn dør. Jeg vet ikke hvordan kjønnsbalansen er i USA, men i Norge ville det kanskje ha vært mer stabilt ettersom vi er mer "likestilt". Eller hva tror dere? Hadde vi i Norge kollapset uten menn?

Anonymkode: 8968e...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tror samfunnet kollapser veldig snart uansett om kvinner eller menn dør ut

Anonymkode: 7003b...fd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett serien, men hvis halvparten av befolkningen plutselig dør er det jo ikke utenkelig at samfunnet kollapser.

Anonymkode: d9da9...1f6

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tror nok de fleste land hadde kollapset uavhengig av hvilket kjønn som dør. Halvparten av befolkningen forsvinner jo. Det er sykt mye kompetanse, kunnskap og ressurser som brått bare sier takk for seg.

I teorien har strengt tatt menneskerasen en mulighet for å "overleve" hvis det er menn som forsvinner. Under forutsetning at man har tilgang til sædbanker selvsagt, men det har sine naturlige begrensninger hvor lenge det holder også.

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig mange mannsdominerte yrker vi er avhengig av. Det er jo det som er problemet i serien. I USA er det jo også mer vanlig med hjemmeværende kvinner enn her. 

Jeg synes plottet er kult. Men jeg sliter med at alle menn dør på samme tid i hele verden, bortsett fra han ene og apa hans. I tillegg hater jeg aper og himler med øynene hver gang den stikker av for han. 
Jeg sliter med å tro på at noe sånt kunne skjedd da. Det virker mer fjernt enn en zombieapocalypse

Anonymkode: ae481...4d3

• Liker 2
Skrevet
Emmelise skrev (16 timer siden):

Ja, jeg tror nok de fleste land hadde kollapset uavhengig av hvilket kjønn som dør. Halvparten av befolkningen forsvinner jo.

I Afghanistan hadde de klart seg. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

I Afghanistan hadde de klart seg. 

Ikke så veldig lenge

Anonymkode: 7003b...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...