AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei. Vi har en nabo som har erkjent at h*n har fotografert meg og familien min på vår private eiendom, fra hans vindu på hans eiendom. Dette synes vi er ubehagelig og ekkelt, og lurer rett og slett på om dette er lovlig? Det er jo overvåkning? Jeg vet at det ikke er lov å legge ut bilder av noen uten deres samtykke på nettet, men hvordan er det utenom? Anonymkode: 8eb6c...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hvorfor har han tatt bilder? Hva skal han med dem? Anonymkode: d04d9...730
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Hvorfor har han plutselig fortalt dere dette? Anonymkode: fa196...ced
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Det er kanskje ulovlig, det beste er å konferere med advokat. Om du tenker at han har krenket privatlivets fred, er det straffeloven 390a. Ellers er der som du sier ikke lov å publisere bilder av andre, men å ta bilder av andre blir jo noe annet. Anonymkode: e28b6...7be
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har han tatt bilder? Hva skal han med dem? Anonymkode: d04d9...730 Jeg ønsker ikke å gå ut med så mye info om det ikke er nødvendig, men dette mennesket er psykisk syk. Anonymkode: 8eb6c...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje ulovlig, det beste er å konferere med advokat. Om du tenker at han har krenket privatlivets fred, er det straffeloven 390a. Ellers er der som du sier ikke lov å publisere bilder av andre, men å ta bilder av andre blir jo noe annet. Anonymkode: e28b6...7be Takk for svar! Anonymkode: 8eb6c...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Jeg tror ikke du kommer noe vei med dette med mindre han har publisert. Hvis du truer med advokat eller politi vil han bare nekte, og ingen vil begjære PCer og slikt inndratt før det er klare indisier på at noe ulovlig har forekommet. Anonymkode: 44df8...04f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror ikke du kommer noe vei med dette med mindre han har publisert. Hvis du truer med advokat eller politi vil han bare nekte, og ingen vil begjære PCer og slikt inndratt før det er klare indisier på at noe ulovlig har forekommet. Anonymkode: 44df8...04f Det er det jeg er redd for. Takk for svar. Anonymkode: 8eb6c...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tror ikke du kommer noe vei med dette med mindre han har publisert. Hvis du truer med advokat eller politi vil han bare nekte, og ingen vil begjære PCer og slikt inndratt før det er klare indisier på at noe ulovlig har forekommet. Anonymkode: 44df8...04f Enig at det neppe skjer noe, men om du likevel opplyser politiet eller anmelder det, så blir det dokumentert. Så dersom atferden hans skulle forverre seg så vil du ha litt mer å vise til at atferden forverres. Jeg ville også tatt en telefon til kommunen med en bekymringsmelding for voksne om han er psykisk syk og driver å overvåker naboer. Anonymkode: 54903...f7e 2
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 (endret) Det er ikkje ulovleg å fotografere folk på privat eigedom, men ulovleg å publisere utan samtykke. Oppholder de seg utenfor privat eigedom / offentlig sted så kan ein fritt publisere bilder.og fult lovleg å fotografere private eigedomer sålenge ein ikkje går innpå privat eigedom Endret 27. september 2021 av Skybe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå