Gå til innhold

Avslutte dating pga høyden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en mann ila de siste månedene som er et veldig godt match på mange måter. Utfordringen er at jeg er 180cm og han 172. Har brukt en liten stund til å tenke etter, men er kommet fram til at det er en showstopper for meg å være sammen med en mann som ikke er minst 185cm. Er jeg for kresen?? Er jeg kjip? Fordi han er en ordentlig bra fyr…

Anonymkode: 73691...a4d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du seriøs? Det er snakk om ÅTTE cm. Du er for kresen, ja. Og overfladisk.

Anonymkode: eb0d4...dcf

• Liker 48
Skrevet

Færre å velge i. Opp til deg.

Anonymkode: b3238...315

• Liker 14
Skrevet

Du vil ha en liten andel menn, og en liten andel menn vil ha deg.

Høres rimelig ut. 

Anonymkode: 5475f...499

• Liker 11
Skrevet

Hehe "mann" under 180. Morsomt 😅 Skjønner deg godt!

Anonymkode: a1249...10c

• Liker 8
Skrevet

Du liker det du liker, har ikke så mye å si hva andre mener, men det er vel ikke alt som betyr noe heller så man må jo veie opp hele pakka på en måte. 

Anonymkode: 18b21...d49

• Liker 6
Skrevet

Deg om det. Jeg hadde ikke gitt opp en skikkelig bra mann pga en liten høydeforskjell. En venninne av meg er omtrent så høy som deg, mannen hennes litt lavere. De er godt gift og har det bra sammen, altså. Det går an.

• Liker 22
Skrevet

En venninne av meg er et halvt hode høyere enn mannen i sitt liv. De har vært sammen siden 1991, og still going strong. Elsker hverandre dypt og inderlig, uansett høydeforskjell.

Hun forelsket seg i han fordi han var, og er, et sjarmtroll de aller fleste liker. Personligheten vant over høyden.... slik den bør gjøre. 

• Liker 22
Skrevet

Skjønner deg ganske godt. Til og med jeg på 160 vil ikke ha en mann på 172, det blir altfor lavt. Man må få lov til å ha preferanser, og du er tross alt heldig som bor i Norge; det er svært mange menn over 180. Ganske mange er over 190 cm også.

Anonymkode: 99f63...b36

• Liker 6
Skrevet

Det høres jo ut som at du allerede har bestemt deg..,, jeg synes du bør gi han en sjanse! 

Anonymkode: 5fcd5...324

• Liker 3
Skrevet

Neh, synes ikke en preferanse på i hvert fall 5 cm er så ille altså, verre med de som må ha 20 cm forskjell. 

Men, hvordan er han ellers? Er det kun høyden som er "problemet"? Synd det kun skal stå på høyden, selv om det er viktig å være fysisk tiltrukket så klart. 

Skrevet

Skjønner virkelig ikke kvinner som er så opptatt av høyde. Jeg føler meg ikke mindre maskulin om dama er høyere enn meg. 

Anonymkode: e6448...d11

• Liker 17
Skrevet

Du skal lete lenge hvis du ser etter en mann som dekker alle kravene dine. Men det går jo bare ut over deg selv, det er du som ender opp med å være singel lenge fordi du ikke klarer å senke kravene dine. For min del er personlighet 90%. Men du må jo bestemme selv hva du synes er viktig. 

Anonymkode: 54802...775

• Liker 8
Skrevet

Du skal ha kudos for å i det hele tatt ha vurdert det:)

Jeg er 173 og lever med en mann på 180. Selv den satt LANGT inne…! 

Anonymkode: 0735b...884

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet er hva som er din reelle preferanse. Er det faktisk viktig at han er over 185? Kan du få en fyr over 185 som er like bra som han her på andre måter?

Mange kvinner som inbiller seg at en haug med ting er viktige når de egentlig ikke er det, men dersom dette faktisk er viktig og at du faktisk vil ha problemer med å være tilstrekkelig tiltrukket av ham, så er det bedre å droppe det nå. Det finnes kvinner som er knøttsmå og som syns 172 er høyt nok for dem, så om du er helt sikker på at det er en dealbreaker så er det fair det.

• Liker 6
Skrevet

Det er helt opp til deg, TS. Jeg synes personlig at dersom du velger bort en potensielt god partner på grunn av noe så overfladisk og uforanderlig som høyde så er det til syvende og sist ditt tap.

Forøvrig tror jeg du har mistforstått begrepet "showstopper" :fnise: Showstopper er en svært populær sang i en musikal, som gjør at forestillingen "stopper" pga forlenget applaus fra publikum, som er ansett som en positiv ting i den teatersjangeren. Det har absolutt ingen sammenheng med problemstillingen din.

Anonymkode: 743b9...8d9

• Liker 13
Skrevet
Kipling skrev (15 minutter siden):

Spørsmålet er hva som er din reelle preferanse. Er det faktisk viktig at han er over 185? Kan du få en fyr over 185 som er like bra som han her på andre måter?

Mange kvinner som inbiller seg at en haug med ting er viktige når de egentlig ikke er det, men dersom dette faktisk er viktig og at du faktisk vil ha problemer med å være tilstrekkelig tiltrukket av ham, så er det bedre å droppe det nå. Det finnes kvinner som er knøttsmå og som syns 172 er høyt nok for dem, så om du er helt sikker på at det er en dealbreaker så er det fair det.

Nope. Jo lavere en kvinne er, jo høyere mann vil hun ha. En mann på 172 bør derfor gå etter kvinner på 170 og oppover. En minidame på 160 vil ikke ta i en mann på 172 med ildtang.

Anonymkode: b1912...7a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skjønner deg ganske godt. Til og med jeg på 160 vil ikke ha en mann på 172, det blir altfor lavt. Man må få lov til å ha preferanser, og du er tross alt heldig som bor i Norge; det er svært mange menn over 180. Ganske mange er over 190 cm også.

Anonymkode: 99f63...b36

Flaut. Du er ikke større enn en tolv-trettenåring selv, og kaller folk som er 12 cm høyere enn deg for lave?

Anonymkode: b1912...7a1

• Liker 17
Skrevet

Jeg er en sånn minidame på 160 som gjerne vil ha høye menn – men i sommer datet jeg verdens fineste mann på 172. Var absolutt ikke høyden som gjorde at det ikke ble noe mer. Men; jeg forstår deg godt uansett, TS - uansett hvor politisk ukorrekt det er å si det høyt, så tror jeg at jeg hadde slitt veldig med en som er lavere enn meg…

Anonymkode: 917e1...4f4

Skrevet

Da handler det kanskje om at du føler han ikke er maskulin nok?  Og dermed tenner mindre på ham? En mann på 172 kan godt være veldig maskulin, men det krever litt mer når han ikke har høyden i sin favør. 

Personlig hadde jeg aldri droppet en mann pga høyden, men jeg er ikke så opptatt av at han skal være maskulin, heller.

Anonymkode: 8487f...add

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...