Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har vært på Tinder noen uker og fått en del matcher. Jeg trodde det var vanlig at den som matcher sist skriver først, er det ikke sånn det er? Matcher jeg sist skriver jeg en hyggelig melding med en gang og får som regel raskt svar. Dersom kvinnen matcher sist så skjer det som regel ingen ting, de skriver sjelden først selv om de matchet sist… Jeg har ikke vansker med å skrive først, jeg skjønner bare ikke hvorfor disse kvinnene ikke viser vanlig høflighet. For å ha sagt det: jeg skriver i profilen at jeg ønsker noe seriøst og liker kun kvinner som gjør det samme. Så hvis de søker noe seriøst og vi matcher, hvorfor tar de ikke kontakt? 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Fluefisker1 skrev (Akkurat nå): Jeg har vært på Tinder noen uker og fått en del matcher. Jeg trodde det var vanlig at den som matcher sist skriver først, er det ikke sånn det er? Matcher jeg sist skriver jeg en hyggelig melding med en gang og får som regel raskt svar. Dersom kvinnen matcher sist så skjer det som regel ingen ting, de skriver sjelden først selv om de matchet sist… Jeg har ikke vansker med å skrive først, jeg skjønner bare ikke hvorfor disse kvinnene ikke viser vanlig høflighet. For å ha sagt det: jeg skriver i profilen at jeg ønsker noe seriøst og liker kun kvinner som gjør det samme. Så hvis de søker noe seriøst og vi matcher, hvorfor tar de ikke kontakt? Tror det ligger ganske dypt i datingkulturen at kvinnene forventer at mannen tar første initiativ. Dette kommer nok ikke til å endre seg med det første desverre. Anonymkode: b03f1...556 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Feil. Det forventes at den med kuk skriver først. Kvinnene skal lene seg tilbake som alltid. Anonymkode: ee839...48f 2
Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror det ligger ganske dypt i datingkulturen at kvinnene forventer at mannen tar første initiativ. Dette kommer nok ikke til å endre seg med det første desverre. Anonymkode: b03f1...556 Mulig du har rett i det… Men har man først matchet så er det jo en viss interesse der fra begge, hva er da så farlig med å ta kontakt? Hva er de redde for? Endret 27. september 2021 av Fluefisker1 Ville utdype
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 2 minutter siden, Fluefisker1 said: Mulig du har rett i det… Men har man først matchet så er det jo en viss interesse der fra begge, hva er da så farlig med å ta kontakt? Avvisning er aldri gøy, og det krever jo innsats, samtidig som kvinner stort sett får så mange matches at en del menn kommer garantert til å ta kontakt. Anonymkode: 0972c...610
Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Avvisning er aldri gøy, og det krever jo innsats, samtidig som kvinner stort sett får så mange matches at en del menn kommer garantert til å ta kontakt. Anonymkode: 0972c...610 Kreves det innsats å skrive en høflig setning? Voksne kvinner på 40+ burde klare det? Mange av dem er kanskje bare ute etter en ego boost og samler på matcher.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Fluefisker1 skrev (10 minutter siden): Mulig du har rett i det… Men har man først matchet så er det jo en viss interesse der fra begge, hva er da så farlig med å ta kontakt? Hva er de redde for? Det kan du godt spørre deg om. Kanskje avvisning, eller virke for interessert. Det er vel forventet at vi menn tar støyten isåfall. Om du ikke skriver først kan jeg nesten garantere at 90% av matchene bare vil støve ned i bunken. Anonymkode: b03f1...556
Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2021 Du har sikkert rett i at de vil støve ned. Tør de ikke si hei på Tinder en gang er de kanskje ganske tafatte i det virkelige liv også, så muligens greit at det støver ned. 1
micromaya Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Jeg (K48) har stort sett vært den som har måtte skrive først, så det er nok ingen fasit på det der ;). De eneste mannfolka som har tatt initiativ er faktisk de jeg har endt opp med å få en relasjon til senere (både dater og vennskap) – de jeg selv tok kontakt med fadet fort bort igjen. 2
Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2021 (endret) micromaya skrev (23 minutter siden): Jeg (K48) har stort sett vært den som har måtte skrive først, så det er nok ingen fasit på det der ;). De eneste mannfolka som har tatt initiativ er faktisk de jeg har endt opp med å få en relasjon til senere (både dater og vennskap) – de jeg selv tok kontakt med fadet fort bort igjen. Du har rett i at det ikke er en fasit, men det er en tydelig trend. Det er noen kvinner som har skrevet først til meg også, så det er ikke svart/hvitt. Om kvinnen matcher sist og skriver etterpå ser jeg bare på det som positivt. Jeg liker på generell basis mennesker som tar initiativ, da, på alle områder, ikke bare dating. Er sånn selv også. Flott at du tar initiativ, da, fortsett med det! Endret 27. september 2021 av Fluefisker1 . 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Kvinner får meldinger fra 100 menn. Da skal det mye til før de skriver først. Anonymkode: 5ab86...910 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Drit i de som ikke skriver først. Bruk heller tid på de som tar kontakt, de andre er stort sett ikke interessert uansett. Damer har uendelig med valgmuligheter på tinder, ikke vær fjomp nummer 1000 som prøver å få kontakt Anonymkode: 624fd...cae
Fluefisker1 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Drit i de som ikke skriver først. Bruk heller tid på de som tar kontakt, de andre er stort sett ikke interessert uansett. Damer har uendelig med valgmuligheter på tinder, ikke vær fjomp nummer 1000 som prøver å få kontakt Anonymkode: 624fd...cae Men de fleste av dem svarer og ønsker dialog når jeg tar kontakt, det som er så rart. Hvorfor tar de ikke kontakt når de egentlig ønsker å skrive og bli kjent? 1
micromaya Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, Fluefisker1 said: Men de fleste av dem svarer og ønsker dialog når jeg tar kontakt, det som er så rart. Hvorfor tar de ikke kontakt når de egentlig ønsker å skrive og bli kjent? Jeg tror det er den redselen for å bli avvist. Og mange kvinner tenker nok at mannen bør ta kontakt. Forresten enig med deg i at normen burde være at den som matcher sist skriver først ;). 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Skriver aldri først. Er kvinne. Har over 45 000 likes på tinder som betyr at jeg matcher med alle jeg liker med få unntak. Mange av mennene som liker meg har ikke tatt seg bryet med å lese hva jeg ser etter så de liker etter mitt skjønn alt som se bra ut. Dermed får HAN skrive til meg om jeg skilte meg ut fra mengden. Orker ikke kaste bort tiden min. Har han ikke skrevet til meg innen en uke unmatcher jeg. Samler ikke matcher. Anonymkode: 3aebd...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skriver aldri først. Er kvinne. Har over 45 000 likes på tinder som betyr at jeg matcher med alle jeg liker med få unntak. Mange av mennene som liker meg har ikke tatt seg bryet med å lese hva jeg ser etter så de liker etter mitt skjønn alt som se bra ut. Dermed får HAN skrive til meg om jeg skilte meg ut fra mengden. Orker ikke kaste bort tiden min. Har han ikke skrevet til meg innen en uke unmatcher jeg. Samler ikke matcher. Anonymkode: 3aebd...6bf Men blir ikke kresen, eller høy på deg selv av det eller?😅 Anonymkode: b03f1...556
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Fluefisker1 skrev (3 timer siden): For å ha sagt det: jeg skriver i profilen at jeg ønsker noe seriøst og liker kun kvinner som gjør det samme. Så hvis de søker noe seriøst og vi matcher, hvorfor tar de ikke kontakt? Nok av voksne damer som skriv dei søkjer noko seriøst som aldri skriv fyrst til meg eller svarar meg når eg sender fyrstemelding etter at vi har matcha. Ikkje fjernar dei meg som match heller. Er som dei berre samlar på matchar eller har gått i koma. Anonymkode: 424c5...e0c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men blir ikke kresen, eller høy på deg selv av det eller?😅 Anonymkode: b03f1...556 Nei, er ganske nede på jorda faktisk selv om jeg kanskje anses som over gjennomsnittet. Leter etter en mann jeg kan dele livet med, hvordan han ser ut betyr fint lite til sammenligning med hvordan kjemi/innsiden er. Må møte noen ytre kriterier, men er ikke firkanta. Han må berike livet mitt, en hot kropp og et pent ansikt gjør ikke det. Jeg er en håndfull og trenger en dominant og initiativrik mann - så da kan han vise det fra første stund. Anonymkode: 3aebd...6bf
Nev Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Skriver aldri først. Er kvinne. Har over 45 000 likes på tinder som betyr at jeg matcher med alle jeg liker med få unntak. Mange av mennene som liker meg har ikke tatt seg bryet med å lese hva jeg ser etter så de liker etter mitt skjønn alt som se bra ut. Dermed får HAN skrive til meg om jeg skilte meg ut fra mengden. Orker ikke kaste bort tiden min. Har han ikke skrevet til meg innen en uke unmatcher jeg. Samler ikke matcher. Anonymkode: 3aebd...6bf 45 000 likes du . Er du sikker på at du ikke mener 50 000?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Fluefisker1 skrev (3 timer siden): Mulig du har rett i det… Men har man først matchet så er det jo en viss interesse der fra begge, hva er da så farlig med å ta kontakt? Hva er de redde for? Det er en kjent sak at 9 av 10 menn sveiper alle damene til høyre, og så sorterer matchene etterpå. Så når kvinner får en match vet vi at det er 90% sannsynlighet for at han ikke har sett på profilen en gang. Så da venter vi til han har gått gjennom matchene sine og sendt ei melding. Så dette er en generell ukultur blant menn, som rammer mindretallet av menn som sorterer før de sveiper. Irritasjonen din bør altså rettes mot andre menn, ikke kvinnene. Anonymkode: c1b25...c40 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå