AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hvis du koker smokken så dør jo bakteriene fort.. Anonymkode: adfb0...f1d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg tenkte mer på ett sjukt barn i barnehagen får tak i smokken til ett annet. Dør bakteriene etter en stund uten å vaske smokken? Anonymkode: ee4f2...c88
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Ville ha kokt smokken hvis et sykt barn har hatt smokken i munnen. Men det dør sikkert etterhvert, uten at jeg vet det 100% men høres jo logisk ut oppe i hodet mitt hvertfall. Anonymkode: adfb0...f1d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenkte mer på ett sjukt barn i barnehagen får tak i smokken til ett annet. Dør bakteriene etter en stund uten å vaske smokken? Anonymkode: ee4f2...c88 Det varierer veldig, noen bakterier dør fort, mens andre får gode levekår av et fuktig sted som en smokk ofte er. Det finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet, da det blir for generelt. Anonymkode: 65e76...d04
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Ta virus som eksempel, siden det er noe vi er blitt veldig kjent med. Avhengig av materiale kan det leve i flere døgn. Enkelte bakterier kan overleve i årevis, i det rette omgivelsene. Anonymkode: 65e76...d04
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Jeg hadde kokt smokken hvis jeg var der. Men barnehagepersonell som nevnte at en forkjølet barn med feber i løpet av dagen hadde tatt barnet mitt sin smokk og brukt den. Mot slutten av dagen hadde hun funnet den igjen og tatt den i munnen. Var ca 7 timer mellom. Anonymkode: ee4f2...c88
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Her vaskes og steriliseres smokkene en gang i uken (i smokke-beholderen i mikroen). Men smitte kan jo skje i mellomtiden også. Anonymkode: 9b115...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå