AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har alltid trodd at jeg har eggløsning et par dager før mensen. Det slår aldri feil. Men etter å ha lest litt, så begynner jeg å lure på om jeg alltid har trodd feil? Jeg får stikkende følelse nederst på en side av magen, og det varer som oftest 1-2 dager. Så går det 1-2 dager, så får jeg mensen, og typiske mensen smerter. Men jeg leste at eggløsning er på dag 14, og jeg får jo ikke mensen før på dag 22. så kanskje jeg ikke merker eggløsningen, og smertene jeg føler er mensen murringer? Anonymkode: bc26c...32c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Leste dette nettopp «En eggløsning kommer normalt 12-16 dager før neste menstruasjon starter, og dette varierer også fra syklus til syklus.» Anonymkode: bc26c...32c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Nå driver jeg å svarer meg selv her, men det er kanskje bare mensen murringer da…? #bekreftelsesbehov-delux 😂 Anonymkode: bc26c...32c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Det du har funnet frem på nettet er helt riktig! 😊 når du har eggløsning avhenger jo litt av syklusen din og om du er regelmessig osv. Jeg f.eks har en 28 dagers syklus jeg nesten kan stille klokka etter, så for meg kommer eggløsningen så godt som alltid på syklusdag 14, altså 14 dager etter første dag i forrige mens og 14 dager før første dag i neste mens. Hvis du synes det er vanskelig å finne eggløsningen kan det jo være en ide å bruke eggløsningstester og/eller en app som kan hjelpe deg å beregne? 😊 Anonymkode: 21418...d2c
Laura80 Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Du tror nok feil, man har ikke eggløsning et par dager før mens. Isåfall ville du aldri kunne bli gravid. For ca 5-6-7 dager etter en eggløsning begynner egget å feste seg i livmoren og først da er man gravid. Så går det ytterligere noen dager før det kan måles på graviditetstest. stort sett er eggløsning 12-15 dager før mensen kommer, men har du feks veldig korte eller veldig lange sykluser kan de være uten eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå