Gå til innhold

Selger har ikke tatt seg fri på overtakelsesdag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt ei leilighet i Oslo, og skal ha overtakelse om kort tid på en hverdag.

Vi har leid flyttebil og alt, og tenkte at vi skulle inn så tidlig som mulig, helst før rushet starter.

Så skjønte vi fra megler nå, at selger vil være tilgjengelig først etter arbeidstid, og vi ble mildt sagt sjokkert.

Vi er bare dager unna, og det er vanskelig for oss å endre noe. Er det ikke vanlig at selger tar seg fri på overtakelsesdag?! Kan ikke vi kreve det?

Selger har vært kjempevanskelig, vi måtte til og med begynne og true med å tilbakeholde penger for å få lov til å komme og se leiligheten igjen etter kontrakten ble signert!

Hva kan vi gjøre for å få tilgang fra morgenen av? Holde tilbake betaling?

Anonymkode: d95bf...8d7

Skrevet

Har dere ikke blitt enige om en overtagelsesdato? Da får dere jo nøklene den dagen og tidl. eier må være ute av huset.

Anonymkode: b124c...34b

• Liker 27
Skrevet

Dere har allerede holdt tilbake betaling "ulovlig" en gang, det er ikke noe dere kan gjøre igjen nei, det blir kontraktsbrudd. 

Anonymkode: 012ae...f7d

• Liker 35
Skrevet

Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den.

Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår!

Skrevet

Og vi hadde heller ikke kontraktsmøte, alt ble gjort elektronisk, for de hadde visst flyttet et stykke unna. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har allerede holdt tilbake betaling "ulovlig" en gang, det er ikke noe dere kan gjøre igjen nei, det blir kontraktsbrudd. 

Anonymkode: 012ae...f7d

Kanskje du skal lese det  første innlegget engang til?.

Anonymkode: 55e70...088

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den.

Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår!

Det er jo ikke latterlig: dere kan overta torsdag ettermiddag og flytte fredag? Det er ikke heeeelt vanlig at flyttebilene møtes i innkjørselen. 

Da jeg kjøpte, fikk jeg nøkler på ettermiddag etter jobb, og jeg har også vært selgers representant for venninne som solgte huset sitt og selv allerede var flyttet utenbys. Også da var overlevering på ettermiddag. 

(Jeg spurte også pent og høflig om å få komme å ta noen mål på kjøkken og et soverom før selger var flyttet ut. Det er ingen selvfølge, og jeg var glad og takknemlig for at de var så greie)

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...