AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Vi har kjøpt ei leilighet i Oslo, og skal ha overtakelse om kort tid på en hverdag. Vi har leid flyttebil og alt, og tenkte at vi skulle inn så tidlig som mulig, helst før rushet starter. Så skjønte vi fra megler nå, at selger vil være tilgjengelig først etter arbeidstid, og vi ble mildt sagt sjokkert. Vi er bare dager unna, og det er vanskelig for oss å endre noe. Er det ikke vanlig at selger tar seg fri på overtakelsesdag?! Kan ikke vi kreve det? Selger har vært kjempevanskelig, vi måtte til og med begynne og true med å tilbakeholde penger for å få lov til å komme og se leiligheten igjen etter kontrakten ble signert! Hva kan vi gjøre for å få tilgang fra morgenen av? Holde tilbake betaling? Anonymkode: d95bf...8d7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Har dere ikke blitt enige om en overtagelsesdato? Da får dere jo nøklene den dagen og tidl. eier må være ute av huset. Anonymkode: b124c...34b 27
Populært innlegg onyx Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 27. september 2021 Helt ærlig, dette burde dere hatt vett nok til å klare å avtale for lenge siden i stede for å gå ut fra at alle danser etter deres pipe.... 128
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. september 2021 Står det ikke i kontrakten når overtakelse skal være? Det bruker å stå både dato og tidspunkt. Anonymkode: 45c66...cac 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 27. september 2021 Dette synes jeg var veldig spesielt av dere, å forvente at selger tar seg fri fra jobben 😂 Anonymkode: 11a01...7be 164
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 27. september 2021 Det er da helt vanlig å ha overtagelse på ettermiddag/kveld, tidspunkt skal stå sammen med dato i kontrakten. Det er ingen automatikk i at dere får overta fra morningen av og dere kan såklart ikke kreve at selger tar fri fra jobb. Dette må dere jo avtale FØR dere bestiller flyttebil osv, det forstår vel alle? Det er heller ikke vanlig å se leiligheten etter kontrakts-signering, det er ikke deres leilighet før etter overtagelsen og dere har ingen rett til det, så her var selger veldig grei med dere og dere var svært vanskelige. Anonymkode: 012ae...f7d 204
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Dere har allerede holdt tilbake betaling "ulovlig" en gang, det er ikke noe dere kan gjøre igjen nei, det blir kontraktsbrudd. Anonymkode: 012ae...f7d 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 27. september 2021 Helt vanlig at det er på ettermiddagen. Da er megler sikker på at pengene er overført som de skal før selger gir fra seg nøklene. Her er det dere som ikke har satt dere inn i hvordan ting fungerer, men fulgt det dere tror i eget hodet. Dere har heller ikke noe krav om å måtte komme inn igjen i leiligheten etter akseptert bud, så selger er ikke vanskelig bare fordi dere har fått nei til det. Tror nok dere må avfinne dere med å være de kranglevorne i denne situasjonen. Anonymkode: 2dcd0...8f6 73
Populært innlegg Luckie Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 27. september 2021 Det er vel ingen som tar seg fri fra jobb for å levere nøkler😆 59
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 27. september 2021 Man avtaler jo dette på kontraktsmøte... syns det er rart dere ikke har det? Å få tilgang til boligen etter salg før innflytting kan jeg skjønne folk misliker, man er gjerne opptatt og skal jo flytte selv. Anonymkode: 062c3...17e 58
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 27. september 2021 Stakkars selge som har med kjøpere som dere å gjøre. Tipper han gleder seg mer til overtagelsen enn dere gjør, for å slippe å forholde seg til prinssefakter. Men å ta seg fri fra jobb hadde de færreste giddet. Anonymkode: 4f3c5...497 88
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Og vi hadde heller ikke kontraktsmøte, alt ble gjort elektronisk, for de hadde visst flyttet et stykke unna. Anonymkode: d95bf...8d7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Du må roe deg helt ned. Det er ingenting selvsagt med å flytte på morgenen. Det er lite vanlig å starte på ettermiddagen. Ingenting er inneforstått med huskjøp, og det merker du nå. Har du ikke tidspunkt med megler til torsdag engang? Du kan ikke forvente at selger tar seg fri nei, og dette er helt og holdent din egen feil. Du antar, og nå får du dessverre svi for det. Anonymkode: 062c3...17e 74
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Du vet ikke hva som står i kontrakten?! Du har da vel ikke signert på noe du ikke har lest? Anonymkode: b124c...34b 126
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Men hvis dere må flytte på torsdag da dagen så skulle du jo ha sørget for at dere fikk nøklene på morgenen. De fleste flytter ikke inn samme dage som de får nøklene heller så det er ingen logikk i det du sier her. Anonymkode: 11a01...7be 67
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 27. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Det er jo passe idiotisk av dere å avtale overtagelse av eget hus samme dag.. altså, er det mulig. Og du må jo klare å finne frem til deres egen kontrakt, begynner å lure på om dette er tull. Om det var elektronisk har du vel fått den på mail eller annen digital plattform. Anonymkode: 012ae...f7d 59
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Dere kan ikke legge opp til en overtagelse med SÅ tighte tidsrammer. Dere MÅ ut av deres leilighet før rushet i dag? Her er det dere som er urimelige. Anonymkode: 4f75d...b18 58
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere har allerede holdt tilbake betaling "ulovlig" en gang, det er ikke noe dere kan gjøre igjen nei, det blir kontraktsbrudd. Anonymkode: 012ae...f7d Kanskje du skal lese det første innlegget engang til?. Anonymkode: 55e70...088 1
Eneri Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til alle som spør om kontrakten: jeg vet ikke hva som står i den, den var elektronisk og jeg vet ikke hvor jeg finner den. Men vi har muntlig avtalt nå på torsdag med megler, og da mener jeg at det var forstått som torsdag morgen. Noe annet er jo latterlig, for vi kan jo ikke flytte på natta! Vi har jo andre som skal inn i vår! Anonymkode: d95bf...8d7 Det er jo ikke latterlig: dere kan overta torsdag ettermiddag og flytte fredag? Det er ikke heeeelt vanlig at flyttebilene møtes i innkjørselen. Da jeg kjøpte, fikk jeg nøkler på ettermiddag etter jobb, og jeg har også vært selgers representant for venninne som solgte huset sitt og selv allerede var flyttet utenbys. Også da var overlevering på ettermiddag. (Jeg spurte også pent og høflig om å få komme å ta noen mål på kjøkken og et soverom før selger var flyttet ut. Det er ingen selvfølge, og jeg var glad og takknemlig for at de var så greie) 40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå