AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har en kollega, og han er litt av en karakter! Veldig spesiell, men ikke noe vondt i han. Jeg har bare aldri møtt den type menneske før og jeg blir like satt ut hver gang jeg snakker med han på jobb, for han har en så utrolig spesiell måte å være på og snakke på. (Obs, slitsomt å lese muligens) Hvis han f.eks skal ta rapport og skal si at han ikke rakk å tømme vaskemaskinen så kan han si: Ja, også rakk jeg ikke tømme vaske maskinen da..... (jeg: Det går helt fint).. ja, jeg fikk ikke tid til det jeg skjønner du......for det var så mye å gjøre her vettu...... (jeg:Ja nei jeg skjønner det, men jeg tar det, 0 stress) ja, jeg et bare et menneske og har ikke 10 hender....... nå har jeg heldigvis ferie da!!! (Jeg: åja! Skal du noe spesielt?) Ja jeg er så sliten vettu...... ser jo det her når jeg ikke rekker å ta vaskemaskinen engang........ (jeg: Ja.... men skal du noe spesielt i ferien eller?) Ja jeg skal "dit og dit" men det har vært helt ekstremt her idag....... blir helt svett.... Ja.. også fortsetter det sånn med hvert eneste punkt i rapporten, og han hører ikke hva jeg sier eller spør om, bare overkjører det med noe annet også hver eneste gang han går og sier hade bra osv så kommer han alltid tilbake for å forsvare et eller annet han har glemt eller noe på jobb, kan gå opp 3 trapper igjen bare for å si en gang til at alle kan få for mye å gjøre å gjøre, så det å glemme å tømme den maskinen kunne skjedd alle! Også må jeg stå og bare jaja, det er ikke noe problem, og han hører ikke! også når han går så reagerer han på at jeg ikke sier god ferie når jeg sier hade for 2 gang. Og bare: Ja, du må jo si god ferie da! Forresten, har du sånn stemme, eller du forkjøla? Syns alle har så rar stemme for tiden. ( Jeg hadde 20 min tidligere akkurat fortalt at jeg tok koronatest dagen før fordi jeg var forkjøla).. 🤨 Også har han en intens øyekontakt når han snakker. Og der jeg har skrevet de prikkene(...........) så sitter han å ser intenst på deg, litt forskrekket på en måte. Også f eks når han sier: Hun dama sa "ditt og datt". (Jeg: haha ja, herlighet hun sier mye rart Ja!) Han: Ja, du det vet jeg godt, kjenner disse veldig godt... jobba her lenge jeg vettu......... 😂 altså...jeg har aldri møtt en person med en sånn væremåte... hva slags diagnose kan det være da?? Det kan jo ikke bare være en vanlig personlighet. Jeg må jo le, det er jo bare morsomt og han er jo flink i jobben, men bare blir så nysgjerrig på hva dette er? Kjenner til personer med asbergers osv men syns ikke dette virker som det egentlig. Anonymkode: d4b35...aa8
Populært innlegg Lipyros Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2021 Folk kan være spesielle uten at det er en diagnose. 54
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Lipyros skrev (Akkurat nå): Folk kan være spesielle uten at det er en diagnose. Har du lest? Anonymkode: d4b35...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Han og de andre kollegaene kan kjenne ham igjen Anonymkode: 3e914...1cd 11
Lipyros Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest? Anonymkode: d4b35...aa8 Ja. Hele innlegget og står fast på at ikke alle har en diagnose. Mennesker er forskjellige. For meg høres det ut som en person med dårlig selvtillit og kanskje begrenset sosialt liv. Han er redd for å ikke bli trodd, for å bli mistolkes eller ikke være god nok. Men dessverre finnes det mange som alltid må analysere og utrede andre som ikke er A4 20
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han og de andre kollegaene kan kjenne ham igjen Anonymkode: 3e914...1cd Han er vel ikke den eneste i verden som er sånn vel. Anonymkode: d4b35...aa8 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Lipyros skrev (2 minutter siden): Ja. Hele innlegget og står fast på at ikke alle har en diagnose. Mennesker er forskjellige. For meg høres det ut som en person med dårlig selvtillit og kanskje begrenset sosialt liv. Han er redd for å ikke bli trodd, for å bli mistolkes eller ikke være god nok. Men dessverre finnes det mange som alltid må analysere og utrede andre som ikke er A4 Jeg er rar selv på andre måter, så jeg blir nok analysert jeg å, eller jeg vet jeg blir det. Alle blir analysert, selv kjedelige plane folk. Jeg tenker at folk bare får analysere meg. Anonymkode: d4b35...aa8 1
Medic.9009 Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Han har ingen diagnose og er veldig normalt.. stakkers han som ha deg som kollega... 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Jeg jobber i butikk og har flere kunder som er sånn. Jeg kunne like gjerne droppet å skyte inn noe som helst, for det er 90% monolog. Har ei som er veldig fæl med det der, og med henne har jeg blitt nødt til å være litt "care", hvis ikke hadde hun stått der i butikken helt til jeg stengte for kvelden. I begynnelsen prøvde jeg å delta i samtalen ved å virke nysgjerrig, stille spm osv. Men jeg fikk ikke begynt på setningen engang før hun avbrøt meg. Var en gang hun ble stående i kanskje 20 minutter å snakke, etter hun hadde betalt. Etter det forsto jeg at det lureste er å være blid og hyggelig helt til hun hadde betalt, ønsket henne en god dag og så gikk jeg vekk fra kassa og begynte å gjøre andre ting f.eks moppe gulvet eller hente ting fra lageret. Unngikk øyekontakt og smilte litt mindre. Når hun forsto at jeg ikke lenger var hennes psykolog så sluttet hun og fant seg sikkert noen nye ofte i andre butikker/tilfeldig forbipasserende. I ditt tilfelle, bare gå derifra. Du er vel ikke nødt til å stå der å jabbe med han? Det holder å bekrefte at du kan ta oppvaskmaskinen og så har du ikke mer å si til han. Plukk opp tlf og lat som du ringer noen eller noe slikt. Da går han fort lei Anonymkode: d088d...60a 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber i butikk og har flere kunder som er sånn. Jeg kunne like gjerne droppet å skyte inn noe som helst, for det er 90% monolog. Har ei som er veldig fæl med det der, og med henne har jeg blitt nødt til å være litt "care", hvis ikke hadde hun stått der i butikken helt til jeg stengte for kvelden. I begynnelsen prøvde jeg å delta i samtalen ved å virke nysgjerrig, stille spm osv. Men jeg fikk ikke begynt på setningen engang før hun avbrøt meg. Var en gang hun ble stående i kanskje 20 minutter å snakke, etter hun hadde betalt. Etter det forsto jeg at det lureste er å være blid og hyggelig helt til hun hadde betalt, ønsket henne en god dag og så gikk jeg vekk fra kassa og begynte å gjøre andre ting f.eks moppe gulvet eller hente ting fra lageret. Unngikk øyekontakt og smilte litt mindre. Når hun forsto at jeg ikke lenger var hennes psykolog så sluttet hun og fant seg sikkert noen nye ofte i andre butikker/tilfeldig forbipasserende. I ditt tilfelle, bare gå derifra. Du er vel ikke nødt til å stå der å jabbe med han? Det holder å bekrefte at du kan ta oppvaskmaskinen og så har du ikke mer å si til han. Plukk opp tlf og lat som du ringer noen eller noe slikt. Da går han fort lei Anonymkode: d088d...60a Nei, altså det plager meg ikke. Men jeg har reagert siden han liksom er litt angripende noen ganger. Sånn som at han sier at han vet veldig godt at den personen sier rare ting når jeg bare liksom sier en frase om at hehe ja, sier mye rart... eller kommenterer stemmen min sånn brått midt inni setningen og jeg hatet stemmen min, og litt sånne ting, men han mener nok ikke noe vondt med det. Men man vet aldri når man får en sånn kvass kommentar. Anonymkode: d4b35...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Høres ut som han har litt angst. Har et nært familiemedlem som oppfører seg lignende og har etterhvert skjønt at det bunner i usikkerhet og en voldsom angst. Angsten inkluderer gjøre noe feil. Anonymkode: 2016f...038 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Forstår godt han er nervøs om kollegaene skal analysere alt han sier og gjør på det detaljnivået du viser her. Du kan ikke skjule at du analyserer og finner alt rart ser du. Anonymkode: 6a3ad...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Så spesielt🙈 Og så irriterende at man kan si noe, så bare kommer det ikke gjennom i det hele tatt. Jeg kjenner ei dame som er litt sånn, hun kan snakke og snakke om sitt og uansett hva du sier så er det som om hun ikke registeret det - veldig vanskelig å nå gjennom. Hun er manisk depressiv, men sikkert bare tilfeldig at hun er sånn fordi det er vel ikke akkurat et symptom på diagnosen. Anonymkode: b5c92...55e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår godt han er nervøs om kollegaene skal analysere alt han sier og gjør på det detaljnivået du viser her. Du kan ikke skjule at du analyserer og finner alt rart ser du. Anonymkode: 6a3ad...e7f Det tror jeg ikke. Jeg føler heller at han analyserer meg siden han ser så intenst på meg. Jeg klarer jo ikke ha øyekontakt med sånt og blir usikker av det,så jeg ser ned å skriver bare. Anonymkode: d4b35...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Veldig dårlig gjort å henge han så gjenkjennelig ut på et nettforum! Anonymkode: 986ab...18b 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig dårlig gjort å henge han så gjenkjennelig ut på et nettforum! Anonymkode: 986ab...18b Njaa, så gjenkjennelig er det ikke. Alle trådene som skrives her kan være gjenkjennelige, men det meste jeg skriver er byttet om med f.eks kjønn, situasjon og hva slags jobb det er. Anonymkode: d4b35...aa8 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 jeg vet ikke om dette er riktig, men jeg kjenner to personer som høres veldig ut som kollegaen din. vet ikke hva diagnosen heter, men de virker litt mild "tilbakestående" eller nesten litt dume på en måte, (finner ikke en fin måte og si det på.) og litt merkelige og intense. De er begge født for tidlig, og har en slags ettervirkning av det. Tror det heter noe spesielt? Anonymkode: 4816d...0dc 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som han har litt angst. Har et nært familiemedlem som oppfører seg lignende og har etterhvert skjønt at det bunner i usikkerhet og en voldsom angst. Angsten inkluderer gjøre noe feil. Anonymkode: 2016f...038 Ja, og angst er jo en diagnose. Jeg har det selv, og har ofte følt at jeg ikke har forklart meg nok eller sagt noe dumt eller teit og kverner på det siden jeg ikke har fått rettet opp, men jeg hadde ikke gått opp 3 etasjer for å fortelle om noe så enkelt som en vaskemaskin... selvom jeg kunne følt meg dum for det jeg også. Føler også at jeg sier tydelig ifra at det ikke er et problem i det heletatt og det skjønner jeg veldig godt og alt sånt, så vet ikke hva jeg kan si jeg da, for å berolige han Anonymkode: d4b35...aa8 1
Sandie Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Høres ikke umiddelbart ut som noe diagnose, bare en veldig samvittighetsfull person som kanskje er redd for å få kritikk eller bli stemplet som lat? Det er ganske stor variasjon i personligheter uten at det trenger være snakk om noe diagnose. 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Sandie skrev (Akkurat nå): Høres ikke umiddelbart ut som noe diagnose, bare en veldig samvittighetsfull person som kanskje er redd for å få kritikk eller bli stemplet som lat? Det er ganske stor variasjon i personligheter uten at det trenger være snakk om noe diagnose. Ja, men det er jo også den litt angripende væremåten også inni dette... var en gang jeg skulle åpne en dør jeg trodde var åpen, så var den låst også ble han sur og bare: HERREegud, du trenger ikke dra i døra,! Jeg bare: ehm, eeh, nei, var ikke meningen, jeg trodde den var åpen.... og de andre tingene jeg har skrevet da Anonymkode: d4b35...aa8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå