AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 Jeg har en fem år gammel hannkatt som alltid har fått litt mørkt søvn i øyekroken. Han har aldri vist tegn til at det plager ham, ingen symptomer på øyebetennelse e.l. Kun dette brune tørre greiene i øyekroken. Jeg plukker det bort når det dukker opp. Burde jeg egentlig ha sjekket dette hos veterinær, eller er det normalt? Anonymkode: 2fd31...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 27. september 2021 #2 Del Skrevet 27. september 2021 Hvis øyet renner eller du ser antydning til hinne på selve øyet bør du får det sjekket. Det er normalt at katter og har litt søvn i øyene. Hvis katten virket plaget bør du og få det sjekket. Er du i tvil så ringer du Dyrlegen og snakker med de om det er nødvendig med en sjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. september 2021 #3 Del Skrevet 27. september 2021 Med mindre øyet væsker betydelig og du kan se antydning til at det er litt rødt og ikke lyserosa rundt øyelokkene, er det helt normalt. Du kan bruke en fuktig klut, bomullsdott, qtip eller bare fingrene om du er ren på hendene til å fjerne bøsset, men det er som regel ikke til plage for katten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå