AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 De sa til meg at jeg burde få tak i votter som er regntett før barnet begynte i barnehagen, og som er tynne. Jeg gjorde det. Har ikke en eneste gang sett at de har på barnet mitt votter. Barna er ute i all slags vær, og hver gang jeg henter barnet mitt er barnet iskald og rød på hendene. De har ikke på barna smekke når se spiser heller. Jeg har også kjøpt innetøfter, disse har aldri vært brukt. Anonymkode: 38f11...518
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Det er vanskelig for de minste å leke med votter, mange drar de også av seg. Tøfler inne er ikke anbefalt Anonymkode: ee0dd...1bf 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vanskelig for de minste å leke med votter, mange drar de også av seg. Tøfler inne er ikke anbefalt Anonymkode: ee0dd...1bf Min har ikke gjort det. Anonymkode: 38f11...518
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min har ikke gjort det. Anonymkode: 38f11...518 Hvordan vet du det? Anonymkode: ee0dd...1bf 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan vet du det? Anonymkode: ee0dd...1bf Fordi barnet har aldri gjort det sammen med meg når vi leker ute Anonymkode: 38f11...518
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De sa til meg at jeg burde få tak i votter som er regntett før barnet begynte i barnehagen, og som er tynne. Jeg gjorde det. Har ikke en eneste gang sett at de har på barnet mitt votter. Barna er ute i all slags vær, og hver gang jeg henter barnet mitt er barnet iskald og rød på hendene. De har ikke på barna smekke når se spiser heller. Jeg har også kjøpt innetøfter, disse har aldri vært brukt. Anonymkode: 38f11...518 Be dem om bruke det på barnet ditt da. Anonymkode: f9af4...267 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Finn 5 feil i barnehagen... Votter hemmer barnas lek, spesielt de minste barna. Anonymkode: 66784...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Dette er bagateller, og ikke noe å henge seg opp i. Vi er fortsatt i september, så om barnet går ute uten votter, skal det nok gå bra. Og selv om han ikke drar de av når han leker ute med deg, kan det jo godt hende han gjør det i barnehagen - han ser andre barn uten votter og andre barn som drar de av seg. Tøfler i barnehagen er det flere og flere barnehager som har gått bort i fra. Anonymkode: 62a72...470 11
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi barnet har aldri gjort det sammen med meg når vi leker ute Anonymkode: 38f11...518 Å nei, nei det er nok klisss likt hjemme som i barnehagen Anonymkode: ee0dd...1bf 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi barnet har aldri gjort det sammen med meg når vi leker ute Anonymkode: 38f11...518 😂😂😂 Anonymkode: c7052...bae 4
NeverMore Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi barnet har aldri gjort det sammen med meg når vi leker ute Anonymkode: 38f11...518 Som tidligere barnehageansatt skal jeg love deg at ungene gjør mye i barnehagen de ikke gjør hjemme. Hatt mange forundra foreldre som har lært at barnet oppfører seg ulikt hjemme og i barnehagen. Du må huske at det er noe helt annet i barnehagen, andre inntrykk, fler barn, fler voksne. Og barn hermer hverandre. 9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Finn 5 feil i barnehagen... Votter hemmer barnas lek, spesielt de minste barna. Anonymkode: 66784...5d1 Så det er bedre med frostskader? Vi tar ikke på lille Lise på to år votter tilfelle hun finner ut at det er vanskelig å leke med votter og tar de av seg... Utrolig tett tankegang Anonymkode: c77a7...421 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 NeverMore skrev (5 minutter siden): Som tidligere barnehageansatt skal jeg love deg at ungene gjør mye i barnehagen de ikke gjør hjemme. Hatt mange forundra foreldre som har lært at barnet oppfører seg ulikt hjemme og i barnehagen. Du må huske at det er noe helt annet i barnehagen, andre inntrykk, fler barn, fler voksne. Og barn hermer hverandre. Men er det riktig at dere ikke tar på plagg tilfelle de er i veien? Det blir veldig dumt Anonymkode: c77a7...421
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er bedre med frostskader? Vi tar ikke på lille Lise på to år votter tilfelle hun finner ut at det er vanskelig å leke med votter og tar de av seg... Utrolig tett tankegang Anonymkode: c77a7...421 De får ikke frostskader av å leke ute i en relativt varm september selvom de blir kalde på henda. Selvfølgelig skal barna ha på votter når det er kaldt, men det er ikke alltid synonymt med at det er farlig å bli litt kaldt på henda. Anonymkode: ad466...9ce 12
Gjest tranedatter Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det riktig at dere ikke tar på plagg tilfelle de er i veien? Det blir veldig dumt Anonymkode: c77a7...421 Barna drar av vottene selv. Visse dager, når det er skikkelig kaldt, kan vi ta på samme barn votter 10 ganger på samme uteøkt. Gang det med antall barn.. Og visse vegrer ha votter på, men når det blir kaldt nok så innser de fordelen med vottene alikavel.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så det er bedre med frostskader? Vi tar ikke på lille Lise på to år votter tilfelle hun finner ut at det er vanskelig å leke med votter og tar de av seg... Utrolig tett tankegang Anonymkode: c77a7...421 Frostskader i september…. Anonymkode: 132bb...815 11
Bacteria Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Dette er bagateller ja. Hvis de får frostskader av å være uten votter skulle alle mine fire hatt det. Svært sjelden de hadde på seg votter når jeg henta, selv om de selvfølgelig var utstyrt med både ett og fire par 🤣 Riktignok bor ikke vi i den kaldeste delen av landet men likevel… Skjønner ansatte godt at de ikke gidder å ta på Per vottene igjen etter at han har lagt de fra seg for tiende gang. De har vel ikke en til en heller. Tøfler har de slutta å bruke i barnehager virker det som. Bare min eldste født på nittitallet brukte det. Anbefaler sklisokker! Det med smekke er jeg derimot enig med deg i. Lite artig når genseren blir brukt som smekke. Har de ikke smekker i barnehagen? 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Dere som sier at tøfler er ut - er det ikke en del av reglene for brannvern hos dere at barna skal ha på innesko? Det var nettopp vært sånn brannvernuke nå og da var barnehagen veldig nøye på at de måtte ha på innesko. Vi bruker bare noen sandaler fra i sommer som innesko. For min del kunne de godt gå uten, skulle det brenne går man jo bare ut i sokkelesten uansett. Vår har på regnvotter i barnehagen innimellom, til min overraskelse da jeg var sikker på at de aldri ville bli brukt og at det var teit å kjøpe 😆 Ikke farlig å bli litt kald på henda, ihvertfall ikke nå i tidlig høst Smekke kommer vel kanskje an på barnets alder, men jeg har kun vært borti at de yngste på 1 år bruker smekke Anonymkode: 69c6b...423 1
Sirah Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Vi er i september... Her hos meg er det i skrivende stund 16 grader og klokken er ikke engang 10. Litt tidlig og begynne å bekymre seg for votter enda. Mest sannsynlig syntes ungen de bare er i veien. I desember derimot er saken en helt annen. 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Da jeg jobbet i barnehage var jo oppgaven nettopp å sørge for at barna var varme. Vi kunne ta på votter 10-20 ganger, barna dro de av seg likevel. Sånn er det jo bare. Barn er barn. Det er ikke sikkert barnet ditt har gått uten vott lenge før hen ble kald. Vedder på at en voksen var på vei til å ta de på. Så at du kom og tenkte at nå er det mamma som tar over. Anonymkode: 69571...38e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå