Sol12345 Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Barn under 12 år har ikke fått tilbud om vaksine enda. Barn 12-15 har bare fått tilbud om en dose. Også åpner samfunnet. er det kun voksne som skal få tilbud mellom å møte coronaviruset med eller uten vaskinebeskyttelse? Jeg syns dette er så dårlig at jeg ikke har ord!Hele befolkningen har ikke blitt tilbudt beskyttelse før alle skal eksponeres. For en skam Endret 27. september 2021 av Sol12345 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #2 Del Skrevet 27. september 2021 De åpner opp fordi covid ikke er farlig for friske barn og gir ingen eller lite symptomer. Noen barn får long covid, men de vet ikke om vaksinen beskytter mot long covid. Problemet er de som er ekstra utsatt for covid av barn som ikke får vaksinen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol12345 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2021 Friske barn har dødd av corona så den påstanden er ikke sann. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 27. september 2021 #4 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Sol12345 skrev (2 minutter siden): Friske barn har dødd av corona så den påstanden er ikke sann. Noen vil alltid dø av noe... Spørsmålet er om det er verdt risikoen å vaksinere. Endret 27. september 2021 av LeneXCII skrivefeil 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 27. september 2021 #5 Del Skrevet 27. september 2021 Sol12345 skrev (4 minutter siden): Friske barn har dødd av corona så den påstanden er ikke sann. Vi har aldri 0 dødsfall av nesten noen sykdommer! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. september 2021 #6 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Jeg er enig med deg trådstarter. Tenker det samme. Tenker spesiellt på barn som lider av sykdommer fra før. Men kjedelig med bekymring for de friske barn også. Mener at landet ikke burde åpnes med store festen heller, men heller med forsiktighet som fortsatt munnbindbruk når man kommer tett på andre mennesker osv. Men munnbind kan brukes uansett. Endret 27. september 2021 av Eloise12345 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #7 Del Skrevet 27. september 2021 Sol12345 skrev (11 minutter siden): Friske barn har dødd av corona så den påstanden er ikke sann. Kilde? Det dør langt fler i trafikken, av fedme, livsstilssykdommer, vold etc enn det noen gang kommer til å dø friske barn av corona. Men likevel forer vi ungene på dritt, fedme øker, vi kjører bil, lar voldsmenn gå fritt etc. Covid er farlig for eldre og de som er i risikosonen. Ellers hadde vi vaksinert barna før de åpnet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol12345 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 27. september 2021 Så bra at noen er enig. Mitt barn har astma og har ikke fått noen tilbud om vaksine. Og samfunnet er åpent. Ingen tilbud om beskyttelse mot corona. Men eksponeres skal man. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol12345 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Sirisiri10 skrev (13 minutter siden): Kilde? Det dør langt fler i trafikken, av fedme, livsstilssykdommer, vold etc enn det noen gang kommer til å dø friske barn av corona. Men likevel forer vi ungene på dritt, fedme øker, vi kjører bil, lar voldsmenn gå fritt etc. Covid er farlig for eldre og de som er i risikosonen. Ellers hadde vi vaksinert barna før de åpnet opp. Er jo bare å lese nyheter så ser du at barn uten underliggende sykdommer også dør. fedme, bilulykker osv er ikke smittsomt og kan ikke sammenliknes. De kommer med tilbud om livsstilsveiledning for å behandle/forebygge fedme. Det er alternativer til drittmat i butikkene. Ingen er tvunget til å spise det. Fartsgrenser, bilbelter, fortau, trafikkregler finnes for å forebygge trafikkuhell. Voldsmenn blir straffet Osv osv. alt får vi beskyttelse mot. Men barna får ikke muligheten til å bli beskyttet mot corona. tilbud om vaksine skulle blitt gitt før landet ble åpnet. Om man tenker at vaksine er farligere enn å møte corona uten beskyttelse så har man lov å takke nei. Men å bli tvunget til at samfunnet åpnes uten at de har fått tilbud om beskyttelse syns jeg ikke er ok i det heletatt Endret 27. september 2021 av Sol12345 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #10 Del Skrevet 27. september 2021 Sol12345 skrev (14 minutter siden): Er jo bare å lese nyheter så ser du at barn uten underliggende sykdommer også dør. fedme, bilulykker osv er ikke smittsomt og kan ikke sammenliknes. De kommer med tilbud om livsstilsveiledning for å behandle/forebygge fedme. Det er alternativer til drittmat i butikkene. Ingen er tvunget til å spise det. Fartsgrenser, bilbelter, fortau, trafikkregler finnes for å forebygge trafikkuhell. Voldsmenn blir straffet Osv osv. alt får vi beskyttelse mot. Men barna får ikke muligheten til å bli beskyttet mot corona. tilbud om vaksine skulle blitt gitt før landet ble åpnet. Om man tenker at vaksine er farligere enn å møte corona uten beskyttelse så har man lov å takke nei. Men å bli tvunget til at samfunnet åpnes uten at de har fått tilbud om beskyttelse syns jeg ikke er ok i det heletatt Så du kan ikke vise til noen kilder? Enn så lenge har de ikke vaksine til barn under 12. Samt corona ikke er farlig for barn. Her er litt mer info: https://www.fhi.no/nyheter/2021/lite-covid-sykdom-og-fa-senfolger-blant-barn/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 27. september 2021 #11 Del Skrevet 27. september 2021 Det er en trade-off mellom bivirkninger av vaksinen og viruset i seg selv. Tall fra CDC viser at barn har større risk for å bli innlagt for hjertebetennelse enn for COVID med alvorlig forløp. Så hvordan foreldre blindt skal vaksinere de små barna sine, er for meg naturens gang snudd på hodet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. september 2021 #12 Del Skrevet 27. september 2021 Sirisiri10 skrev (44 minutter siden): Kilde? Det dør langt fler i trafikken, av fedme, livsstilssykdommer, vold etc enn det noen gang kommer til å dø friske barn av corona. Men likevel forer vi ungene på dritt, fedme øker, vi kjører bil, lar voldsmenn gå fritt etc. Covid er farlig for eldre og de som er i risikosonen. Ellers hadde vi vaksinert barna før de åpnet opp. Det forekommer dødsfall blant barn, selv om det er det er veldig sjeldent I Sverige , har/er 90 ( barn 0-19 ) vært innlagt på intensiv avdeling. , 47 gutter, mortalitet 10% Jenter 43, mortalitet 2 % . Tallene viser også at flere av de innlagte ikke hadde underliggende sykdom/risikogruppe. https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #13 Del Skrevet 27. september 2021 Lana01 skrev (6 minutter siden): Det forekommer dødsfall blant barn, selv om det er det er veldig sjeldent I Sverige , har/er 90 ( barn 0-19 ) vært innlagt på intensiv avdeling. , 47 gutter, mortalitet 10% Jenter 43, mortalitet 2 % . Tallene viser også at flere av de innlagte ikke hadde underliggende sykdom/risikogruppe. https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Jeg finner ikke hvor det står at flere av de innlagte ikke er i risikogruppen (jeg leser ikke så bra svensk) ? Og hvor mange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matssats Skrevet 27. september 2021 #14 Del Skrevet 27. september 2021 2 hours ago, Sol12345 said: Barn under 12 år har ikke fått tilbud om vaksine enda. Barn 12-15 har bare fått tilbud om en dose. Også åpner samfunnet. er det kun voksne som skal få tilbud mellom å møte coronaviruset med eller uten vaskinebeskyttelse? Jeg syns dette er så dårlig at jeg ikke har ord!Hele befolkningen har ikke blitt tilbudt beskyttelse før alle skal eksponeres. For en skam Viruset er farligere for en fullvaksinert 50-åring enn en uvaksinert 12-åring. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. september 2021 #15 Del Skrevet 27. september 2021 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Jeg finner ikke hvor det står at flere av de innlagte ikke er i risikogruppen (jeg leser ikke så bra svensk) ? Og hvor mange? Legger man sammen prosentandelen for menn får man 61%, dvs at minst 39% ikke har noen av under nevnte sykdommer/risikofaktorer. Gitt at noe har flere en en underliggende faktor , er tallet noe høyere en 39% For kvinner er tallet noe lavere.,en for menn , de uten risikofaktorer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matssats Skrevet 27. september 2021 #16 Del Skrevet 27. september 2021 17 minutter siden, Lana01 said: Det forekommer dødsfall blant barn, selv om det er det er veldig sjeldent I Sverige , har/er 90 ( barn 0-19 ) vært innlagt på intensiv avdeling. , 47 gutter, mortalitet 10% Jenter 43, mortalitet 2 % . Tallene viser også at flere av de innlagte ikke hadde underliggende sykdom/risikogruppe. https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Hvor mange hadde ikke underliggende sykdom? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. september 2021 #17 Del Skrevet 27. september 2021 Matssats skrev (Akkurat nå): Hvor mange hadde ikke underliggende sykdom? Det ser man utifra å legge sammen prosentene, men gitt at noen har flere en en underliggende sykdom/risikogruppe, blir det ikke helt rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matssats Skrevet 27. september 2021 #18 Del Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, Lana01 said: Det ser man utifra å legge sammen prosentene, men gitt at noen har flere en en underliggende sykdom/risikogruppe, blir det ikke helt rett Og hvor mange er smittet totalt i den aldersgruppa? Forøvrig vil jeg ikke kalle 18-åringer for barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Waningmoon Skrevet 27. september 2021 #19 Del Skrevet 27. september 2021 Hadde vært dårlig gjort å bruke fellesskapet sine penger på å vaksinere friske barn som ikke trenger vaksine. Og ikke minst dårlig gjort mot barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 27. september 2021 #20 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) om du har sett mine innlegg har på corona forumet skjønner du hva jeg synes om covid osv. Men akkurat dette var slik at regjeringen kunne feste og nå gå til utlandet for høstferie. Ferdig snakka. og typisk norske befolkningen, det første de gjøre var å gå ut og bli dritings. Må være utrolig flaut å være norsk noen ganger. Endret 27. september 2021 av Outlander 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg