AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Spesielt her inne på Barn og familie sitter surleppa løst når man skal svare på tråder. Hva er årsaken til at folk svarer på tråder som om de har stått opp med feil fot fordi den andre foten er brekt av nydama til eksen, at det foten treffer i stedet for gulv er en hundebæsj i form av diarè og siden den andre foten er brekt så sklir man rett på ræv slik at man ligger der med hubdedritt langt opp etter ryggen? Jeg kan forstå at folk blir provosert i tråder som handler om korona og vaksinering eller ei, det er noe som folk flest kjenner mye på for tiden, eller i tråder om søvntrening av babyer eller tråder om amming vs MME, noe som også treffer enkelte ganske hardt. Men helt alminnelige tråder om hverdagssituasjoner som TS trenger råd eller synspunkt på, som bleieslutt eller søvn eller mateåd, men blir altså spyttet og dratt ned i gjørma, latterliggjort og til og med anklages for å være en dårlig mor. Hva faen er problemet deres? Dere vet garantert hvem dere er, og jeg tviler for alt jeg er verdt på at dere oppfører dere slik blandt venner og bekjente. Så hva er det som gjør at KG drar trollene frem fra eska? Og KG, hvorfor i GUDS HELLIGE NAVN er det en anonymknapp her, men ikke på Rampelys? VIRKELIG? Anonymkode: 9c37c...08a 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Enig.. for noen kommentarer folk skriver her inne. Blir helt satt ut noen ganger.. om man velger og ha barnet sitt i barnehagen så er man dårlig mor her inne.. glad jeg ikke har sånne mennesker rundt meg. Anonymkode: 6bb3d...0b8 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Enig med deg jeg får masse hat Fordi jeg er hjemmeværende og barna mine går ikke I bhg. Alle vet hva som er best for barna dems og jeg tror egenklig mange er missunelig Fordi de selv ikke orker å passe egene barn men Heller sender de I bhg. Har også fått masse hat og brukerdebatt paga jeg skrev at jeg måtte føde alene Fordi mannen min måtte være hjemme paga covidrestriksjoner. Anonymkode: 56d75...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Synes ikke det er så ille her ifht. resten av kg. Legger du ut noe på et diskusjonsforum, får man tåle at ikke alle er enig med deg. Såpass må en tåle. Anonymkode: 61c82...fbb 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Fordi enkle mennesker irriterer meg. Og det er godt å få uttrykk for irritasjonen anonymt på nettet. Anonymkode: 479ab...e81
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes ikke det er så ille her ifht. resten av kg. Legger du ut noe på et diskusjonsforum, får man tåle at ikke alle er enig med deg. Såpass må en tåle. Anonymkode: 61c82...fbb Alle trenger ikke og være enig, men altså. Og nesten kappe av hodet på folk fordi man er uenig er vel litt for drøyt? Syns du ikke? Anonymkode: 6bb3d...0b8 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi enkle mennesker irriterer meg. Og det er godt å få uttrykk for irritasjonen anonymt på nettet. Anonymkode: 479ab...e81 Da er du relativt feig i mine øyne. Og da skjønner jeg ikke hvorfor du er inne her hvis andre mennesker irriterer deg såpass mye at ikke klarer og holde deg saklig. Anonymkode: 6bb3d...0b8 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Jeg har på følelsen at folk tolker en del her veldig ulikt. Noen mener det er "hets" bare man sier meningen sin og er uenig, andre føler seg angrepet fordi man får et noe krast svar. Tror ikke dette forumet er noe verre enn resten av KG når det kommer til nedlatende kommentarer, og ser gode grunner til å ha en anonymknapp på et forum hvor man diskuterer familieproblematikk, noe som ikke er like åpenbart på et forum hvor man diskuterer kjendiser. Anonymkode: ce3e6...fb0 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har på følelsen at folk tolker en del her veldig ulikt. Noen mener det er "hets" bare man sier meningen sin og er uenig, andre føler seg angrepet fordi man får et noe krast svar. Tror ikke dette forumet er noe verre enn resten av KG når det kommer til nedlatende kommentarer, og ser gode grunner til å ha en anonymknapp på et forum hvor man diskuterer familieproblematikk, noe som ikke er like åpenbart på et forum hvor man diskuterer kjendiser. Anonymkode: ce3e6...fb0 Helt ok og være uenige i ting. Og helt greit at det blir diskusjoner. Men det handler litt om hvordan man blir svart her. Noen ting kan man faktisk la vær og skrive. Er bare mennesker her inne, så en fin tone hadde jo vært veldig greit. Anonymkode: 6bb3d...0b8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig med deg jeg får masse hat Fordi jeg er hjemmeværende og barna mine går ikke I bhg. Alle vet hva som er best for barna dems og jeg tror egenklig mange er missunelig Fordi de selv ikke orker å passe egene barn men Heller sender de I bhg. Har også fått masse hat og brukerdebatt paga jeg skrev at jeg måtte føde alene Fordi mannen min måtte være hjemme paga covidrestriksjoner. Anonymkode: 56d75...fb8 Ironien her er at du tråkker på andres valg 🙈 Men litt enig med TS, forundret mange ganger over hvor krasse folk er. Men har også prøvd å svare konstruktivt i tråder der TS har tatt det som kritikk siden jeg ikke er enig, så er ikke svart-hvitt. Det er sårt å føle en blir kritisert i foreldrerollen selv om det ikke var intensjonen til den som svarte. Anonymkode: 5f099...46b 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Jeg har blitt slik pgr av jeg får slike svar på tråder jeg har startet. KG har skapt et monster. Anonymkode: 073cc...5b2
Helene Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Må innrømme, jeg har brukt KG for å få ut frustrasjon med sambo. Men familie, jeg har en fantastisk datter. Er overhodet ikke frustrert over henne.
Helene Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 21.51): Skaff dere vaskehjelp. Enten privat, eller undersøk om du kan ha rett på noe hjelp via kommunen. For - like lite som han kan forvente og kreve at du som er syk skal stå for alt i hus og hjem, er det like urimelig at han som jobber skal være gratis assistent/pleier/hushjelp for deg i tillegg. Litt mental barrierer å komme over å søke om hjelp kanskje. Men en har rett på hjelp i hjemmet til halvparten av husarbeidet - den delen den syke skulle tatt. Nå varierer det hvor mye en må sloss med kommunen for å få et vedtak. Gratis er det heller ikke. Så for mange kan det være både enklere og billigere å skaffe seg privat hjelp. Det hjelper veldig på forholdet om husvask og sengeskift gjøres av andre, så er det daglige med middagslagingen og klesvask straks mer overkommelig. Anbefales Anonymkode: 5ec51...9d7 Jeg fikk vaskehjelp, gjennom kommunen. Hver 6 uke. De kom. Flink til å vaske bad og do. Resten var en masse vann på gulvet. Det tar jo livet av gulvet. Jeg har matter, det ville de ikke røre. De ville ikke støvsuge. Jeg avsluttet det hele. Tenker, privat vaskehjelp er bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Alle trenger ikke og være enig, men altså. Og nesten kappe av hodet på folk fordi man er uenig er vel litt for drøyt? Syns du ikke? Anonymkode: 6bb3d...0b8 Joda, enkelte kan roe seg litt, andre er litt høysentensive og tåler ikke noen form for kritikk. På den annen side, kvinner har en tendens til å være veldig stygge med hverandre, litt vanskelig å skjønne som mann. Anonymkode: 61c82...fbb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, enkelte kan roe seg litt, andre er litt høysentensive og tåler ikke noen form for kritikk. På den annen side, kvinner har en tendens til å være veldig stygge med hverandre, litt vanskelig å skjønne som mann. Anonymkode: 61c82...fbb Absolutt kvinner er kjent for og være stygge med hverandre. Men her inne er det til tider ekstremt. Bare fordi man sender barna i barnehagen så er man en dårlig mor her inne. Ganske harde ord og komme med. Anonymkode: 6bb3d...0b8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ironien her er at du tråkker på andres valg 🙈 Men litt enig med TS, forundret mange ganger over hvor krasse folk er. Men har også prøvd å svare konstruktivt i tråder der TS har tatt det som kritikk siden jeg ikke er enig, så er ikke svart-hvitt. Det er sårt å føle en blir kritisert i foreldrerollen selv om det ikke var intensjonen til den som svarte. Anonymkode: 5f099...46b Ja ser den men Fordi jeg blir irritert når jeg for så mye hets så begynner jeg og tro at det må ligge noe mer bak Annet enn at man velger forskjellig for barna sine.. det går ann og være uenig men likevel saklig.. men når jeg for høre at Barna mine kommer til og bli underutviklet paga de ikke går I bhg er det frustrerende. Anonymkode: 56d75...fb8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Absolutt kvinner er kjent for og være stygge med hverandre. Men her inne er det til tider ekstremt. Bare fordi man sender barna i barnehagen så er man en dårlig mor her inne. Ganske harde ord og komme med. Anonymkode: 6bb3d...0b8 Sikkert en kristenkonservativ tulling, eller en incel som troller. Ikke noe å bry seg om Anonymkode: 61c82...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikkert en kristenkonservativ tulling, eller en incel som troller. Ikke noe å bry seg om Anonymkode: 61c82...fbb Kan si deg at jeg ikke er en kristenservativ tulling. Det er sånne mennesker som deg man ikke skal bry seg om. Anonymkode: 6bb3d...0b8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ikke det er så ille her ifht. resten av kg. Legger du ut noe på et diskusjonsforum, får man tåle at ikke alle er enig med deg. Såpass må en tåle. Anonymkode: 61c82...fbb Det er absolutt ikke uenigheter jeg reagerer på, men folk som går inn i tråder med knivene ute, klar for å ta noen på noe pirk. Uenigheter ift temaer er å forvente, men her inne spør veldig mange om råd i vanlige hverdagssituasjoner, og folk går direkte inn for å latterliggjøre TS og å få de til å føle seg mindreverdige og som dårlige mødre etc. AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi enkle mennesker irriterer meg. Og det er godt å få uttrykk for irritasjonen anonymt på nettet. Anonymkode: 479ab...e81 Et ærlig svar, i det minste. Og grunnen til at anonymknappen burde fordufte. Helene skrev (57 minutter siden): Jeg fikk vaskehjelp, gjennom kommunen. Hver 6 uke. De kom. Flink til å vaske bad og do. Resten var en masse vann på gulvet. Det tar jo livet av gulvet. Jeg har matter, det ville de ikke røre. De ville ikke støvsuge. Jeg avsluttet det hele. Tenker, privat vaskehjelp er bedre. Ok. AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig.. for noen kommentarer folk skriver her inne. Blir helt satt ut noen ganger.. om man velger og ha barnet sitt i barnehagen så er man dårlig mor her inne.. glad jeg ikke har sånne mennesker rundt meg. Anonymkode: 6bb3d...0b8 Akkurat dette med barnehage/ikke barnehage etc kan jeg forstå at skaper engasjement. Det er et konkret tema, og der vil mennesker alltid ha forskjellige meninger og det er OK. Det handler naturligvis om hvordan man legger frem meningen sin, og jeg syns mange er ganske snever på empatien og forståelsen for andres situasjoner. Anonymkode: 9c37c...08a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan si deg at jeg ikke er en kristenservativ tulling. Det er sånne mennesker som deg man ikke skal bry seg om. Anonymkode: 6bb3d...0b8 Var ikke deg jeg siterte, men det er nå så. Men hvis det er du som i fullt alvor mener at de som har ungene i barnehage er dårlige mødre, da oppfører du deg som en tulling. Kristenkonservativ eller ikke. Anonymkode: 61c82...fbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå