AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har kontorjobb, men også ryggproblemer. Jeg har et medfødt ryggproblem i korsryggen (2 virvler som normalt skal vokse sammen, er ikke sammnvokst), og statisk sitting er det verste jeg kan gjøre, aktivitet er det beste jeg kan gjøre. Jeg går jevnlig til kiropraktor for dette, Jeg har fått vite der at dette er egentlig ikke noe mer å gjøre noe med, utenom å holde det i sjakk. Operasjon er mulig, men ofte blir denne type problem verre etter operasjon, så det er frarådet. Saken er den at jeg som sagt har kontorjobb. Dette gir meg mye smerter og slitenhet. Siste året har jeg kun hatt hjemmekontor, noe som har vært bedre for ryggen, siden jeg da kan variere med masse sittestillinger i masse forskjellige stoler og sofaer. Det beste er å ligge å jobbe, noe som selvsagt absolutt ikke er optimalt. På jobbkontoret har jeg både to forskjellige ergonomiske kontorstoler, sitteball, hev-senkpult og balansepute å stå på. Likevel fungerer det ikke. Jeg kan stå lenge, men man orker jo ikke å stå å jobb 8 timer pr dag. I 13-tiden er egentlig dagen over for ryggen min. Vi har også massasjestol på jobb som jeg bruker, men dette er bare kortvarig smertelindring. Nå vet jeg ikke hva skal gjøre snart lengre. Blir ganske fortvilet av det hele. Er det meninga at jeg skal trenge å ligge å jobbe resten av livet? Er 39 år. Egentlig trenger jeg å jobbe på to stasjonære skjermer, pga dette må jeg ligge å jobbe på laptop. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal henvende meg til. Sykemelding? Dette vil jo aldri gå over. Gå ned i stilling? Jeg il jo ikke egentlig jobbe deltid. Henvende meg til arbeidsgiver? Han har prøvd å tilrettelagt på alle mulige måter, ingenting fungerer. Lege? Hva kan han gjøre utenom sykemelding? Jeg skjønner ikke hvem jeg skal henvende meg til som kan "fikse" dette. Anonymkode: a3442...def
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Fortsatt hjemmekontor? Anonymkode: 4b813...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Omskolering. Anonymkode: 4a243...a3b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fortsatt hjemmekontor? Anonymkode: 4b813...9ee Ligge å jobbe til jeg blir pensjonist? ts Anonymkode: a3442...def
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Hva med omskolering, som nevnt? Butikkjobb hvor det er lite setting og jevnt med bevegelse? Anonymkode: 892a0...a98
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ligge å jobbe til jeg blir pensjonist? ts Anonymkode: a3442...def Er vel bedre det enn å være sykemeldt? Anonymkode: 3a4c6...a25 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ligge å jobbe til jeg blir pensjonist? ts Anonymkode: a3442...def Høres jo ikke ut som det med ryggen er fiksbart da. Er det vondt å løfte da? Hvis ikke kan du vel omskolere deg til en mer fysisk jobb, der du går og står. Anonymkode: 4b813...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Kan en liten tredemølle (walking pad eller hva det heter) under hevet pult være noe? Da kan du gå sakte mens du jobber Anonymkode: 6b4bb...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Hva med kombinert kontor/hjemmekontor. På kontoret frem til lunsj og så hjemmekontor etterpå hvor du kan variere enda mer, kanskje ligge på sofaen med laptopen på magen.. Legge opp dagen slik at arbeidsoppgaver som er «enkle» tas sent på dagen? Where there is a will there’s a way! Anonymkode: bcbd4...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Har du og arbeidsgiver vært i kontakt med hjelpemiddelsentralen i ditt fylke? Anonymkode: 8daed...479
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå