Gå til innhold

Helseeffekt av sæd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om flere vitenskapelige studier som tyder på at sæd hjelper mot depresjon og kan gi bedre humør på grunn av hormonene det inneholder.

Noen som har kunnskap eller erfaringer om dette?

Anonymkode: 01435...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader i hvert fall ikke.. :) 

Anonymkode: b6bb8...e90

• Liker 4
Skrevet

Hvordan da, at man spiser det? Det er nok sunnere for mannen å ha utløsningen enn det er for den andre å gjøre noe som helst med sæden.

Anonymkode: a5b3a...52c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan da, at man spiser det? Det er nok sunnere for mannen å ha utløsningen enn det er for den andre å gjøre noe som helst med sæden.

Først og fremst vaginalt og analt inntak.

Magesekken inneholder saltsyre som bryter ned mye av hormonene, så effekten oralt er liten.

Skrevet

"Ifølge en studie fra The State University of New York inneholder mannens sperm flere gunstige stoffer som blant annet får deg i bedre humør og som gjør at du sover bedre. Forskerne hevder også av kvinner som utfører oralsex regelmessig scorer bedre på kognitive tester og har mindre sjans for å bli deprimert, skriver Daily Mail.

293 kvinner deltok i studien der de fylte ut spørreskjemaer med spørsmål om deres sexliv.

En av de tydeligste forskjellene i studien var at kvinner som hadde sex med menn som ikke brukte kondom viste færre tegn og symptomer til depresjon sammenlignet med kvinner som normalt hadde samleie med menn som brukte kondom.

Ifølge en studie fra The State University of New York inneholder mannens sperm flere gunstige stoffer som blant annet får deg i bedre humør og som gjør at du sover bedre. Forskerne hevder også av kvinner som utfører oralsex regelmessig scorer bedre på kognitive tester og har mindre sjans for å bli deprimert, skriver Daily Mail.

293 kvinner deltok i studien der de fylte ut spørreskjemaer med spørsmål om deres sexliv.

En av de tydeligste forskjellene i studien var at kvinner som hadde sex med menn som ikke brukte kondom viste færre tegn og symptomer til depresjon sammenlignet med kvinner som normalt hadde samleie med menn som brukte kondom." 

Altså... 293 kvinner er ekstremt lite antall og veldig lett å villede underveis. Så dette fester jeg ikke lit til. Ikke overraskende var forskerne ansvarlig menn. 

Anonymkode: 0c0b2...dc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Ifølge en studie fra The State University of New York inneholder mannens sperm flere gunstige stoffer som blant annet får deg i bedre humør og som gjør at du sover bedre. Forskerne hevder også av kvinner som utfører oralsex regelmessig scorer bedre på kognitive tester og har mindre sjans for å bli deprimert, skriver Daily Mail.

En av de tydeligste forskjellene i studien var at kvinner som hadde sex med menn som ikke brukte kondom viste færre tegn og symptomer til depresjon sammenlignet med kvinner som normalt hadde samleie med menn som brukte kondom.

Ifølge en studie fra The State University of New York inneholder mannens sperm flere gunstige stoffer som blant annet får deg i bedre humør og som gjør at du sover bedre. Forskerne hevder også av kvinner som utfører oralsex regelmessig scorer bedre på kognitive tester og har mindre sjans for å bli deprimert, skriver Daily Mail.

En av de tydeligste forskjellene i studien var at kvinner som hadde sex med menn som ikke brukte kondom viste færre tegn og symptomer til depresjon sammenlignet med kvinner som normalt hadde samleie med menn som brukte kondom." 

Altså... 293 kvinner er ekstremt lite antall og veldig lett å villede underveis. Så dette fester jeg ikke lit til. Ikke overraskende var forskerne ansvarlig menn. 

Kanskje biiiiittelitt ønsketenkning med i tolkningen der ja😄

• Liker 1
Skrevet

Sæd er ikke mat. Det er mye sopp og bakterier og drit, jeg skjønner ikke at folk gidder det der. Blir det samme som å drikke mens. 

Anonymkode: cd222...e31

Skrevet

Det har jeg aldri hørt før. Vet bare at sex kan hjelpe litt på humøret, men ikke mye det hjelper for min del. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sæd er ikke mat. Det er mye sopp og bakterier og drit, jeg skjønner ikke at folk gidder det der. Blir det samme som å drikke mens. 

Folk gjør da som de vil. Noen svelger sæd og noen spytter ut. Kan ikke sammenlignes med mens. 

Skrevet
Warrior skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri hørt før. Vet bare at sex kan hjelpe litt på humøret, men ikke mye det hjelper for min del. 

Folk gjør da som de vil. Noen svelger sæd og noen spytter ut. Kan ikke sammenlignes med mens. 

Hvorfor kan det ikke sammenlignes med mens? Som bifil kan jeg ikke si at jeg foretrekker det ene over det andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er mye sopp og bakterier og drit

Tull, ren kroppsvæske! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull, ren kroppsvæske! 

Ja den er helt steril 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Warrior skrev (3 minutter siden):

Det er mye sopp og bakterier og drit

Fra ung.no: 

"Sæd inneholder ikke bakterier. Sæden består av sædvæske og sædceller. Den er steril og helt ren,...

Hilsen Helsesykepleier"

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Som mann synes jeg det kunne vært interessant å samle opp sæden og sprute den inn i rumpa, istedetfor å kaste den bort.

Interessant forsøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Feil! Sæd er helt rent! ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan det ikke sammenlignes med mens? Som bifil kan jeg ikke si at jeg foretrekker det ene over det andre. 

Mens er tross alt blod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mye rart som kalles forskning. Så hvem er de som har kjøpt og betalt for den forskningen...?

Anonymkode: 8ce1a...4eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fra ung.no: 

"Sæd inneholder ikke bakterier. Sæden består av sædvæske og sædceller. Den er steril og helt ren,...

Hilsen Helsesykepleier"

Jeg skrev ikke det at det er bakterier og sånt i sæd. Jeg vet at sæd er rent. 

Hvis det virkelig kan hjelpe mot depresjon så er jo det bare bra det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har lest om flere vitenskapelige studier som tyder på at sæd hjelper mot depresjon og kan gi bedre humør på grunn av hormonene det inneholder.

Noen som har kunnskap eller erfaringer om dette?

🙈😂..Ja det er jævlig godt å kvitte seg med den ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fra ung.no: 

Hilsen Helsesykepleier"

dummeste jeg har hørt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...