AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei. Barnehagen ringte meg idag pga en situasjon som oppstod mellom barnet mitt og den ansatte. Barnehagen har aldri hatt noen situasjoner med mitt barn, og de beskriver henne som enkel og grei, og litt sjenert, men blid hele tiden. Barnet mitt ville ikke bytte sko. De hadde blitt fylt med vann. Da de ringte, skvatt jeg litt, og tenkte med en gang at noe hadde skjedd, så satt ut som jeg var, glemte jeg å spørre om barnet mitt var oppskaket eller sint. Jeg var rett og slett litt skjelven pga tlf angst og at noe hadde skjedd med barnet mitt. Ihvertfall, de ringte og forklarte at barnet mitt vil ikke bytte sko, og at de har sagt at hun må, men at jeg skulle snakke med henne. Barnet mitt var helt rolig i telefonen og hørtes lei seg ut. Jeg forklarte henne at hun måtte bytte sko og ordnet det.. Uansett.. Jeg tenkte litt i ettertid at barn vil jo ingenting og de burde jo vite hvordan de fikser sånne situasjoner? Om et barn slår seg vrang, noe jeg tviler på er tilfellet, så bør de jo vite hva å gjøre? Jeg var uansett i bilen på vei hjem fra jobb, så hadde jo tid til å prate, og jeg var jo selvfølgelig hyggelig og imøtekommende og tok det med et smil, men jeg tenker litt sånn i ettertid.. Er det vanlig at barnehagen ringer for sånne små situasjoner? Eller kan det være at det var såpass uvanlig at datteren min protesterte at de ikke visste hva å gjøre? Jeg er veldig konfliktsky av meg og lurer likevel fælt på om dette er vanlig? Anonymkode: 007c1...09b 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2021 Nei, dette er ikke vanlig!! Anonymkode: 5414c...4f4 51
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg har aldri opplevd lignende. Syntes det hørtes veldig rart ut. Altså barn er uforutsigbare og gjør ikke alltid det de får beskjed om. Anonymkode: 11261...4b0 19
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Det er ikke vanlig nei. Faktisk aldri vært ute for det i det hele tatt, og noen av mine er veldig bestemte 😅 Jeg kan få beskjed når jeg henter hvis det er en spesiell situasjon som gjentar seg så vi kan snakke hjemme bare. Typ at barnet aldri ville forsøke å tisse før tur, men alltid måtte når de har gått 100 meter fra barnehagen.. Men telefoner hjem gjelder utelukket sykdom eller skade. Anonymkode: 22d43...42f 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Jeg skal jo innrømme at jeg ble såpass stresset at jeg spurte om jeg skulle skynde meg å hente henne. Tenkte jo at de satt fast hele gjengen, men neida, det var ikke nødvendig.. 😅 Jeg dro jo likevel å hentet siden jeg var på vei hjem, men da hørte jeg ikke et ord om hendelsen (det var en annen ansatt som møtte meg).. Får se i morgen om jeg ser henne jeg snakket med. Anonymkode: 007c1...09b 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skal jo innrømme at jeg ble såpass stresset at jeg spurte om jeg skulle skynde meg å hente henne. Tenkte jo at de satt fast hele gjengen, men neida, det var ikke nødvendig.. 😅 Jeg dro jo likevel å hentet siden jeg var på vei hjem, men da hørte jeg ikke et ord om hendelsen (det var en annen ansatt som møtte meg).. Får se i morgen om jeg ser henne jeg snakket med. Anonymkode: 007c1...09b Dette er ikke vanlig. Når jeg jobbet i barnehage, var det å lirke og lure og prate med barna for å få de med på påkledning eller dobesøk en stor del av jobben. Flere av årene barnet er i bhg er selvstendighetsalderen. Så dette må man som ansatt klare å håndtere. Evt får barnet gå med våte sko en liten stund. Det hadde mine egne barn måttet hvis de gikk helt i vranglås. Jeg hadde ALDRI ringt foreldrene for noe slikt! Det hadde vært flaut for meg som ansatt også. Anonymkode: 5a89e...c29 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Ikke vanlig. Dette vil jo bidra til at barna i barnehagen ikke opparbeider et tillitsforhold til de ansatte - når de ansatte ikke klarer å løse så enkle utfordringer som dette. . Anonymkode: 543d5...cba 7
Fotgjenger Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Idiotisk ting å ringe foreldre om😄 Slike situasjoner skal barnehagen kunne løse uten å ringe mor! Hva i alle dager skal det hjelpe for? Lære barnet at når det oppfører seg tulling så får det snakke med foreldrene? 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Ikke vanlig nei, men jeg hadde ikke brydd meg om det hadde vært meg de ringte til heller Anonymkode: 5fe3d...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Veldig snålt..... Var foranledningen trussel om at «gjør du ikke dette ringer vi mamma»? 🤷♀️ Hadde spurt leder om dette jeg. Hva i granskauen ringer de deg for ang noe så elementært - og er dette vanlig? Anonymkode: c6b73...cc2 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Veldig spesielt. Anonymkode: c7b26...3a6 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Det synes jeg var rart. Var det en ung vikar? Vil tro det er en stor del av jobben å få trassete unger til å kle på seg/rydde/gå på do. Anonymkode: a0aa3...0b1 4
Ulrikke Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Høres veldig rart ut.... Sånne episoder som det der skjer jo ørten ganger om dagen på en avdeling, og man står jo bare i det, det er en stor del av jobben... 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det synes jeg var rart. Var det en ung vikar? Vil tro det er en stor del av jobben å få trassete unger til å kle på seg/rydde/gå på do. Anonymkode: a0aa3...0b1 Nei, nettop det det ikke var. En av de faste ansatte som er superkoselig 😅 Ulrikke skrev (15 minutter siden): Høres veldig rart ut.... Sånne episoder som det der skjer jo ørten ganger om dagen på en avdeling, og man står jo bare i det, det er en stor del av jobben... Tenker jeg og 😂 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig snålt..... Var foranledningen trussel om at «gjør du ikke dette ringer vi mamma»? 🤷♀️ Hadde spurt leder om dette jeg. Hva i granskauen ringer de deg for ang noe så elementært - og er dette vanlig? Anonymkode: c6b73...cc2 Det er her jeg stusser, jeg veit ikke. Håper virkelig ikke det er tilfellet, for jeg bør jo ikke bli brukt som en trussel haha AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vanlig nei, men jeg hadde ikke brydd meg om det hadde vært meg de ringte til heller Anonymkode: 5fe3d...8f2 Nei altså, det er jo hyggelig at de ringer meg. Jeg liker jo å snakke med barnet mitt anytime, men hvis terskelen er så lav for å ringe meg, vil jo barnet mitt skjønne at man kan ringe meg for alt mulig. Fotgjenger skrev (1 time siden): Idiotisk ting å ringe foreldre om😄 Slike situasjoner skal barnehagen kunne løse uten å ringe mor! Hva i alle dager skal det hjelpe for? Lære barnet at når det oppfører seg tulling så får det snakke med foreldrene? Hehehe tror ikke de tenke så langt akkurat der nei. Jeg kommer nok bare til å la det fare med mindre den ansatte prater med meg om det. Hun er veldig snill og jeg liker henne godt, så kanskje hun bare tok litt lett på det. Anonymkode: 007c1...09b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Veldig spesielt - men om de ser at du er en engstelig mor som overfører angsten til barnet, er det kanskje riktig at de ringte deg. Seriøs fikk du telefon angst? Anonymkode: fbb88...14d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Barnehagen ringte meg idag pga en situasjon som oppstod mellom barnet mitt og den ansatte. Barnehagen har aldri hatt noen situasjoner med mitt barn, og de beskriver henne som enkel og grei, og litt sjenert, men blid hele tiden. Barnet mitt ville ikke bytte sko. De hadde blitt fylt med vann. Da de ringte, skvatt jeg litt, og tenkte med en gang at noe hadde skjedd, så satt ut som jeg var, glemte jeg å spørre om barnet mitt var oppskaket eller sint. Jeg var rett og slett litt skjelven pga tlf angst og at noe hadde skjedd med barnet mitt. Ihvertfall, de ringte og forklarte at barnet mitt vil ikke bytte sko, og at de har sagt at hun må, men at jeg skulle snakke med henne. Barnet mitt var helt rolig i telefonen og hørtes lei seg ut. Jeg forklarte henne at hun måtte bytte sko og ordnet det.. Uansett.. Jeg tenkte litt i ettertid at barn vil jo ingenting og de burde jo vite hvordan de fikser sånne situasjoner? Om et barn slår seg vrang, noe jeg tviler på er tilfellet, så bør de jo vite hva å gjøre? Jeg var uansett i bilen på vei hjem fra jobb, så hadde jo tid til å prate, og jeg var jo selvfølgelig hyggelig og imøtekommende og tok det med et smil, men jeg tenker litt sånn i ettertid.. Er det vanlig at barnehagen ringer for sånne små situasjoner? Eller kan det være at det var såpass uvanlig at datteren min protesterte at de ikke visste hva å gjøre? Jeg er veldig konfliktsky av meg og lurer likevel fælt på om dette er vanlig? Anonymkode: 007c1...09b Nei, det er ikke vanlig! Vi hadde ikke gjort annet enn å ringe foreldrene da, kommer jo opp i slike situasjoner mange ganger daglig🤣 Klarer da fint å håndtere det selv i barnehagen! Anonymkode: a2ed4...30f 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig spesielt - men om de ser at du er en engstelig mor som overfører angsten til barnet, er det kanskje riktig at de ringte deg. Seriøs fikk du telefon angst? Anonymkode: fbb88...14d Hehe jeg er ikke engstelig. Anonymkode: 007c1...09b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Jeg hadde tatt det opp med pedagogisk leder. Man tar jo alltid telefonen hvis barnehagen ringer, nettopp fordi de ikke ringer for bagateller. Hadde jeg måttet gå ut av et møte, eller stemple ut i 10 min, fordi mini ikke ville skifte sko hadde ikke sjefen blitt blid akkurat. Anonymkode: 22d43...42f 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Det var veldig spesielt ja. Har jobbet i ulike barnehager tidligere, men har aldri vært borti at ansatte ringer foreldre i slike situasjoner. Anonymkode: 0c721...dd9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Nei, har hatt to barn i i bhg og har aldri fått en eneste telefon tror jeg, og ikke angående slikt i allefall. Anonymkode: b7c64...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå