AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Så filmen og endte med å lese meg opp på teorier og liknende etter å ha sett den. Rimelig syk film som bare blir verre jo mer man graver i ting. Opprettet denne tråden slik at vi som har sett den kan dele meninger og teorier og diskutere ulike ting som har med filmen å gjøre. Anonymkode: 30581...c0a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Skjønte ikke noe som helst, har prøvd å lese meg opp, men blir egentlig ikke noe klokere..🤷♀️ Anonymkode: 9e43d...fd0 2
Sjokopuddingen Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg liker den kjempegodt! Ja den er veldig sær og spesiell, så jeg kan forstå at det er mange som ikke liker den. 1
Gjest tarantulla Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Jeg likte den også, syntes ikke den var så ekkel som noen mener. Men at det finnes teorier rundt den har gått meg hus forbi. Jeg elsket jo Blair Witch i sin tid, og der var det jo et enormt opplegg rundt filmen som løftet den til et helt annet nivå. Er det noe av det samme med Midsommar? Btw, jeg har girlcrush for Florence Pugh, hun er så nydelig!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Det er en helt ok film. Ikke noe nyskapende, minner jo veldig om feks The Wicker Man (1973) bare lagt til Sverige Anonymkode: 5d1f4...0a4 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Hvor kan man se den? Anonymkode: ddfc4...e1f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kan man se den? Anonymkode: ddfc4...e1f Netflix Anonymkode: 5d1f4...0a4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Jeg føler jeg er den eneste, men jeg synes den var fryktelig kjedelig og overvurdert. Fantes ikke skummel... Anonymkode: 36637...27e 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Den er basert rundt mytologi og torturmetoder som ikke er verifisert, bare spekulert. Mange av den internasjonale fansen til Ari Aster virker å tro at dette reflekterer gammel svensk tradisjon. Jeg hater Aster og hans filmer. Mest på grunn av teknikken han bruker: ALT for nye slow cuts og still camera. Blir for statisk og tregt for meg. Følte ingenting da jeg så denne filmer. Begynnelsen var litt spennende da, men det var det. Anonymkode: 336dd...2aa 2
Djungelvrål Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Syns den var bisarr og ekkel men ikke så skummel. Tror heller ikke den har noe dypere mening. 2
Blod Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Peonjenta skrev (29 minutter siden): Syns den var bisarr og ekkel men ikke så skummel. Tror heller ikke den har noe dypere mening. Hvorfor tror du det? Det er jo mange "skjulte" detaljer man ikke legger merke til første gang man ser den som gir en dypere forklaring. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg føler jeg er den eneste, men jeg synes den var fryktelig kjedelig og overvurdert. Fantes ikke skummel... Anonymkode: 36637...27e Nei skummel blir jo helt feil ord, den er CREEPY😵💫 Anonymkode: 349ef...7d0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 Blod skrev (6 minutter siden): Hvorfor tror du det? Det er jo mange "skjulte" detaljer man ikke legger merke til første gang man ser den som gir en dypere forklaring. Du kan ikke si det uten å legge ved en liten tolkning/kort analyse. Fra feks en scene fra filmen☺️ Anonymkode: 349ef...7d0
Djungelvrål Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 Det var om å gjøre å drepe alle turistene, er ikke dypere enn det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Hele filmen er jo en ren syretripp!🤣 Og bærer preg av at samtlige i filmsettet har erfaringer med ulike rusmidler og kanskje bruker det imens de lager filmen;) Selv elsker jeg scenen der Dani får stor blomsterkrans på hodet som en del av fruknarhetsrituale hun plutselig blir presset oppi…Og så oppdager man plutselig at blomstene i kransen beveger seg som fruktbare levende ‘vagina planter😍😅 Vet ikke om det kan kalles ‘dypere mening, men herlig syre-symbolikk ihvertfall🤗 Folken er uansett noe helt for seg selv og ikke minst vakker visuelt. Verdt å se den bare av det visuelle i seg selv. Litt treg start kanskje, men midtveis og slutten suger deg med. Og vi sitter igjen med en slags vemmelig «WOW følelse. HVA FAEN var dette?! Og så lurer vi på om filmen egentlig kan anbefales videre eller ikke😅 «Psykologisk sekt-thriller/grøsser» Uansett ikke mange filmer man kan plassere i den kategorien😄 Anonymkode: 349ef...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hele filmen er jo en ren syretripp!🤣 Og bærer preg av at samtlige i filmsettet har erfaringer med ulike rusmidler og kanskje bruker det imens de lager filmen;) Selv elsker jeg scenen der Dani får stor blomsterkrans på hodet som en del av fruknarhetsrituale hun plutselig blir presset oppi…Og så oppdager man plutselig at blomstene i kransen beveger seg som fruktbare levende ‘vagina planter😍😅 Vet ikke om det kan kalles ‘dypere mening, men herlig syre-symbolikk ihvertfall🤗 Folken er uansett noe helt for seg selv og ikke minst vakker visuelt. Verdt å se den bare av det visuelle i seg selv. Litt treg start kanskje, men midtveis og slutten suger deg med. Og vi sitter igjen med en slags vemmelig «WOW følelse. HVA FAEN var dette?! Og så lurer vi på om filmen egentlig kan anbefales videre eller ikke😅 «Psykologisk sekt-thriller/grøsser» Uansett ikke mange filmer man kan plassere i den kategorien😄 Anonymkode: 349ef...7d0 *fruktbarhetsrituale *FILMEN er noe helt for seg selv (taster med pølsefingre på altfor lite mobiltastatur og elendig autokorrektur Anonymkode: 349ef...7d0
Blod Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Peonjenta skrev (10 minutter siden): Det var om å gjøre å drepe alle turistene, er ikke dypere enn det. Men de drepte ikke alle turistene 1
Gjest Trøst Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 Jeg likte Midsommar utrolig godt. Bisarr og forstyrrende. Men hvilke teorier er det du har lest?
Gjest Alterego666 Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 (endret) Jeg likte filmen godt! Den er ubehagelig og den er god på å skape ubehag og undergangsstemning. Sektens tradisjoner er åpenbart basert på gamle tradisjoner om død (ættestupet) og fruktbarhet fra vikingeperioden. Endret 29. september 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #20 Skrevet 29. september 2021 Alterego666 skrev (6 timer siden): Jeg likte filmen godt! Den er ubehagelig og den er god på å skape ubehag og undergangsstemning. Sektens tradisjoner er åpenbart basert på gamle tradisjoner om død (ættestupet) og fruktbarhet fra vikingeperioden. Det er myter, ingenting er dokumentert. Anonymkode: 336dd...2aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå