AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei. Jeg er i starten av 20 årene og har en venn som er i starten av 50 årene. Vi har fått veldig god kontakt den siste tiden, noe jeg synes er super koselig. Jeg er ser kun på han som en venn, ingenting mer. Han har invitert meg på middag gjentatte ganger, filmkvelder osv. Han forteller ofte hvor pen jeg er og dem som får meg er heldige. Han sender meg en del meldinger om hvordan dagen hans er og oppdateringer, han spør hvordan min er, om jeg har planer og om jeg ikke har så må jeg bare komme til han. Har ikke vært borti noe slikt tidligere så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f843b...548 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Han vil nok ha deg som noe mere enn bare en venn. Ikke si ja til å bli med hjem til ham. Vanlig treff på steder hvor det er andre kan være greit og gjerne med andre folk tilstede i sosial setting rundt deres bord, men du er for ung for denne mannen. Han er for gammel og han vet det, men forsøker seg uansett, for du er for ung til å vite hva du skal gjøre med situasjonen. Jeg hadde sagt hade til den personen. Anonymkode: eb92b...9bc 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Ut i fra det du skriver er han ute etter en ting, sex. Anonymkode: 910bb...6b8 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Ikke la deg lure, please. Det er vanskelig når du aldri har fått den type oppmerksomhet før. Jeg var på din alder da jeg møtte en sånn fyr. Ikke en bra fyr! Han var i et samboerskap og levde en dobbeltliv og dreit langflat i mine følelser, men var flink til å manipulere. Anonymkode: c33fb...784 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke la deg lure, please. Det er vanskelig når du aldri har fått den type oppmerksomhet før. Jeg var på din alder da jeg møtte en sånn fyr. Ikke en bra fyr! Han var i et samboerskap og levde en dobbeltliv og dreit langflat i mine følelser, men var flink til å manipulere. Anonymkode: c33fb...784 Og jeg har opplevd det motsatte, hun var ung vakker og manipulerende, ville ha opplevelser, sa alle de rette tingene, osv...men kom frem hun var i forhold, alkoholisert og sex avhengig. Avsluttet tvert, det var 25 år forskjell på oss- Anonymkode: 4e372...6d4 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Han vil ha sex med deg for å føle seg ung igjen. Du får sende faren din på han, de burde være jevngamle, faren din kan snakke han til rette slik at han holder seg unna deg ❤️ Anonymkode: 2a7ef...6d6 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 M53 her. Aner ikke hvilke felles greier dere har, men du kan godt ta utgangspunkt i at han vil ligge med deg, og har det som bakgrunn for invitasjonen. Sex over generasjonsgrensene kan jo være spennende for begge parter, men ugreit hvis det er et makt/avhengighetsforhold ute å går. For alt vi vet er han homofil, aseksuell, eller bare ute etter litt selskap. Anonymkode: 4f3b4...344 7
AllahBallah Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Flere skriver han vil ha sex med deg.. altså, hva så? Du er i 20-åra, det er kun du selv som bestemmer om han er «for gammel» eller ikke. Du er ikke en 16-åring han utnytter mot eget velbefinnende liksom. Jeg tenker også at dere er for langt unna i alder mtp et langvarig seriøst forhold, men hvis dere har det hyggelig sammen, og dere etterhvert blir fysiske, så er vel det også fint så lenge det er greit for dere begge? Trenger jo ikke vare mer enn ett år eller to. Så kan dere «skilles som venner» når det føles rett å gå videre Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei. Jeg er i starten av 20 årene og har en venn som er i starten av 50 årene. Vi har fått veldig god kontakt den siste tiden, noe jeg synes er super koselig. Jeg er ser kun på han som en venn, ingenting mer. Han har invitert meg på middag gjentatte ganger, filmkvelder osv. Han forteller ofte hvor pen jeg er og dem som får meg er heldige. Han sender meg en del meldinger om hvordan dagen hans er og oppdateringer, han spør hvordan min er, om jeg har planer og om jeg ikke har så må jeg bare komme til han. Har ikke vært borti noe slikt tidligere så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f843b...548 Sikkert koselig å ha som en reservebestefar i første omgang, og etterhvert en du kan kjøre i rullestol, og besøke på gamlehjemmet. Gamle folk trenger støttekontakter. Anonymkode: 12b8f...833 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke la deg lure, please. I begynnelsen av 20-årene er man med på å bestemme hvem som skal styre oss, man har alle rettigheter som voksen. KG: Men i et forhold er du et barn når du er 22. Greit nok å mene det, men da MÅ dere også si at denne personen bør ikke få stemme, kan ikke tas alvorlig i diskusjoner, bør ikke få lån og så videre. Dere må være prinsipielle. Anonymkode: 03c36...c92 16
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei. Jeg er i starten av 20 årene og har en venn som er i starten av 50 årene. Vi har fått veldig god kontakt den siste tiden, noe jeg synes er super koselig. Jeg er ser kun på han som en venn, ingenting mer. Han har invitert meg på middag gjentatte ganger, filmkvelder osv. Han forteller ofte hvor pen jeg er og dem som får meg er heldige. Han sender meg en del meldinger om hvordan dagen hans er og oppdateringer, han spør hvordan min er, om jeg har planer og om jeg ikke har så må jeg bare komme til han. Har ikke vært borti noe slikt tidligere så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f843b...548 kjempe kjekt du har fått person i livet som du er trygg på. Samtidig regner jeg med du har dine mål i livet som du prioriterer. Du har ett karrieremål og en jobb du trives i, og ikke minst en stor omgangskrets. Så det er i seg selv du som prioriterer dine dager, og hva som er viktigst for deg og det du har lagt opp til i dagene dine. Anonymkode: 04346...ea6 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 Jeg ser ikke helt problemet? Hvis du ikke er interessert gir du jo bare beskjed om det, at du vil ha ham som venn, ikke annet. Dette gjelder jo alle slike situasjoner enten mannen er 22, 52 eller 102 år. Anonymkode: 12220...9fe 10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser ikke helt problemet? Hvis du ikke er interessert gir du jo bare beskjed om det, at du vil ha ham som venn, ikke annet. Dette gjelder jo alle slike situasjoner enten mannen er 22, 52 eller 102 år. Anonymkode: 12220...9fe Tviler virkelig på at en mann i femtiåra som oppfører seg som det ts beskriver er ute etter platonisk vennskap. Hvor naiv skal man være…. Anonymkode: c24eb...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tviler virkelig på at en mann i femtiåra som oppfører seg som det ts beskriver er ute etter platonisk vennskap. Hvor naiv skal man være…. Anonymkode: c24eb...5a0 Og jeg ser fremdeles ikke problemet. Om man har en venn som vil være kjæreste og som ikke klarer å oppføre seg som venn, da kutter man ham ut. Det gjelder også om han er 22, 52 eller 102 år. Anonymkode: 12220...9fe 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Kjør på. Eldre menn knuller som guder. Anonymkode: 7a9ba...97d 18
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tviler virkelig på at en mann i femtiåra som oppfører seg som det ts beskriver er ute etter platonisk vennskap. Hvor naiv skal man være…. Anonymkode: c24eb...5a0 Hvor fordømmende skal man være.? Da min søster var på Kil fergen med vær kreftsyke far, traff de på et ektepar rundt 40. De hørte tydelig de snakket om dem, slikt går ikke an, han kunne vert faren hennes osv. Far var dødende og dette var hans siste tur før han ble sengeliggende. De satt og holdt hender over bordet og snakket sammen og så på hverandre. Kelneren viste deres situasjon, fra dagen før. Min søster gikk bort til paret, sa rolig, vi er far og datter, far er dødssyk, dette er hans siste tur sannsynligvis, og dere gjør hva dere kan for at dette skal bli et vondt minne for meg, og en dårlig opplevelse for han. Kelneren hadde overhørt det min søster sa, hentet hovmester , og paret fikk beskjed om å forlate restauranten. Snakk om karma. Du er like dømmende uten å ane denne mannens intensjoner. Du har ikke noe med hvordan andre velger å leve sine liv, det er et valg de selv skal ta, uten ytre innblanding. Love is Love, uavhengig av religion, rase, hudfarge, opprinnelse, kjønn og legning. Og det sier mye om de som dømmer uten å vite, de mener de er bedre mennesker, som bestemmer hva som er best for andre. Tyskland hadde en slik leder på 30 tallet frem til slutten av april 45. Han ville bestemme hva som var best for alle andre. Skjulte at han selv hadde jødisk blod i sine årer. Eksempelet der kan brukes her og, de som dømmer og fordømmer har noe å skjule, så de gjør det for å få fokuset vekk fra seg selv! Anonymkode: 4e372...6d4 18
Gjest TheCatLady Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Tviler på at han her kun er ute etter å være venner. Er du ikke interessert i han så må du si det til han eller så kommer han sikkert bare til å fortsette å mase. Vær tydelig eller så kan det hende at han misforstår og tror at du trenger mer tid osv. Så får du se om dette er et vennskap som kan fortsette eller om det bare blir forstyrrelser av at han forventer og ønsker seg noe mer.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor fordømmende skal man være.? Da min søster var på Kil fergen med vær kreftsyke far, traff de på et ektepar rundt 40. De hørte tydelig de snakket om dem, slikt går ikke an, han kunne vert faren hennes osv. Far var dødende og dette var hans siste tur før han ble sengeliggende. De satt og holdt hender over bordet og snakket sammen og så på hverandre. Kelneren viste deres situasjon, fra dagen før. Min søster gikk bort til paret, sa rolig, vi er far og datter, far er dødssyk, dette er hans siste tur sannsynligvis, og dere gjør hva dere kan for at dette skal bli et vondt minne for meg, og en dårlig opplevelse for han. Kelneren hadde overhørt det min søster sa, hentet hovmester , og paret fikk beskjed om å forlate restauranten. Snakk om karma. Du er like dømmende uten å ane denne mannens intensjoner. Du har ikke noe med hvordan andre velger å leve sine liv, det er et valg de selv skal ta, uten ytre innblanding. Love is Love, uavhengig av religion, rase, hudfarge, opprinnelse, kjønn og legning. Og det sier mye om de som dømmer uten å vite, de mener de er bedre mennesker, som bestemmer hva som er best for andre. Tyskland hadde en slik leder på 30 tallet frem til slutten av april 45. Han ville bestemme hva som var best for alle andre. Skjulte at han selv hadde jødisk blod i sine årer. Eksempelet der kan brukes her og, de som dømmer og fordømmer har noe å skjule, så de gjør det for å få fokuset vekk fra seg selv! Anonymkode: 4e372...6d4 Du blander så mye hummer og kanari her at det er helt umulig å forholde seg til. Hvis du prøver å bruke Kielfergehistorien til vise at romantiske forhold mellom en ungjente og en bestefar er uproblematisk, er argumentasjonen i beste fall usammenhengende. Anonymkode: 12b8f...833 2
Gjest TheCatLady Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor fordømmende skal man være.? Da min søster var på Kil fergen med vær kreftsyke far, traff de på et ektepar rundt 40. De hørte tydelig de snakket om dem, slikt går ikke an, han kunne vert faren hennes osv. Far var dødende og dette var hans siste tur før han ble sengeliggende. De satt og holdt hender over bordet og snakket sammen og så på hverandre. Kelneren viste deres situasjon, fra dagen før. Min søster gikk bort til paret, sa rolig, vi er far og datter, far er dødssyk, dette er hans siste tur sannsynligvis, og dere gjør hva dere kan for at dette skal bli et vondt minne for meg, og en dårlig opplevelse for han. Kelneren hadde overhørt det min søster sa, hentet hovmester , og paret fikk beskjed om å forlate restauranten. Snakk om karma. Du er like dømmende uten å ane denne mannens intensjoner. Du har ikke noe med hvordan andre velger å leve sine liv, det er et valg de selv skal ta, uten ytre innblanding. Love is Love, uavhengig av religion, rase, hudfarge, opprinnelse, kjønn og legning. Og det sier mye om de som dømmer uten å vite, de mener de er bedre mennesker, som bestemmer hva som er best for andre. Tyskland hadde en slik leder på 30 tallet frem til slutten av april 45. Han ville bestemme hva som var best for alle andre. Skjulte at han selv hadde jødisk blod i sine årer. Eksempelet der kan brukes her og, de som dømmer og fordømmer har noe å skjule, så de gjør det for å få fokuset vekk fra seg selv! Anonymkode: 4e372...6d4 Hvor naiv skal man være? Selvfølgelig er han ikke interessert i å kun være venner og hvis hun er interessert i han så er det jo ikke noe problem, men ts skriver at hun bare vil være venner og lurer på hva hun skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor fordømmende skal man være.? Da min søster var på Kil fergen med vær kreftsyke far, traff de på et ektepar rundt 40. De hørte tydelig de snakket om dem, slikt går ikke an, han kunne vert faren hennes osv. Far var dødende og dette var hans siste tur før han ble sengeliggende. De satt og holdt hender over bordet og snakket sammen og så på hverandre. Kelneren viste deres situasjon, fra dagen før. Min søster gikk bort til paret, sa rolig, vi er far og datter, far er dødssyk, dette er hans siste tur sannsynligvis, og dere gjør hva dere kan for at dette skal bli et vondt minne for meg, og en dårlig opplevelse for han. Kelneren hadde overhørt det min søster sa, hentet hovmester , og paret fikk beskjed om å forlate restauranten. Snakk om karma. Du er like dømmende uten å ane denne mannens intensjoner. Du har ikke noe med hvordan andre velger å leve sine liv, det er et valg de selv skal ta, uten ytre innblanding. Love is Love, uavhengig av religion, rase, hudfarge, opprinnelse, kjønn og legning. Og det sier mye om de som dømmer uten å vite, de mener de er bedre mennesker, som bestemmer hva som er best for andre. Tyskland hadde en slik leder på 30 tallet frem til slutten av april 45. Han ville bestemme hva som var best for alle andre. Skjulte at han selv hadde jødisk blod i sine årer. Eksempelet der kan brukes her og, de som dømmer og fordømmer har noe å skjule, så de gjør det for å få fokuset vekk fra seg selv! Anonymkode: 4e372...6d4 ❤️ Anonymkode: d2bb3...662 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå