AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Til deg som søkte sent: Hvilken uke var du i når du hadde samtalen om keisersnitt, i hvilken uke fikk du svar? Ble ditt ønske innvilget og i såfall hvilken uke ble keisersnittet tatt? Anonymkode: ae94c...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Jeg hadde termin i slutten av Februar og begynte allerede i August, jeg måtte inn til flere samtaler hos lege, helsesøster m.m. Under en måned før terming sa jeg bare til legen: - ok, når blir det, det må jo bli 11 der før termin iallefall? Da forstå legen at det var ikke mer de kunne gjøre og jeg fikk keisersnitt. Fem dager før keisersnittet så kontaktet de meg og sa det ble utsatt to dager. Du MÅ IKKE GI DEG. Fødselsangst er ikke til å spøke med, men det er så nedprioritert. Er sjeleglad for at jeg ikke ga meg og fikk det, men det tok laaang tid og mange samtaler...samt skifte av lege. Værste jeg vet er arrogante, mannlige overleger som uttaler seg om kvinnens kropp..... MASSE LYKKE TIL...IKKE GI DET. Anonymkode: d8329...90b 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Det værste er at Helsesøter anbefalte meg å ha med en mann på de samtalene, det er jo galskap at en mann skal ha mer gjennomslags kraft på noe som gjelder utelukkende min kropp. STÅ PÅ Anonymkode: d8329...90b 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Til deg som søkte sent: Hvilken uke var du i når du hadde samtalen om keisersnitt, i hvilken uke fikk du svar? Ble ditt ønske innvilget og i såfall hvilken uke ble keisersnittet tatt? Anonymkode: ae94c...b3b Jeg var på samtale med jordmor på sykehuset i uke 33 og fikk det innvilget allerede et par dager etterpå. Jeg var heldig og trengte ikke samtale med lege heller, da det gikk rett gjennom. Min «grunn» er fødselsangst, men den var så sterk at to jordmørdre var «gått god» for meg og jeg slapp da samtale med lege. (Dette var på KK i Bergen). Før den var godkjent snakket jeg med min jordmor som sa hun skulle gjøre alt hun kunne for å få det gjennom. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å fått det gjennom og hvis ikke gått til statforvalter. Hørt flere har fått det gjennom da (på tross av nei fra sykehus). Slik jeg har forstått det er det få sykehus som tvinger en til å føde vaginalt, men at de gjør det de kan for at kvinner helst skal gjøre det. Anonymkode: 66e7a...023
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var på samtale med jordmor på sykehuset i uke 33 og fikk det innvilget allerede et par dager etterpå. Jeg var heldig og trengte ikke samtale med lege heller, da det gikk rett gjennom. Min «grunn» er fødselsangst, men den var så sterk at to jordmørdre var «gått god» for meg og jeg slapp da samtale med lege. (Dette var på KK i Bergen). Før den var godkjent snakket jeg med min jordmor som sa hun skulle gjøre alt hun kunne for å få det gjennom. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å fått det gjennom og hvis ikke gått til statforvalter. Hørt flere har fått det gjennom da (på tross av nei fra sykehus). Slik jeg har forstått det er det få sykehus som tvinger en til å føde vaginalt, men at de gjør det de kan for at kvinner helst skal gjøre det. Anonymkode: 66e7a...023 Jeg tilhører også KK i Bergen. Har inntrykk sav at de er svært strenge. Har et planlagt ks bak meg fra før. Da ble avgjørelsen tatt av de og jeg trengte ikke søke. Denne gang mener overlegen der at det blir på mors ønske om jeg søker ks. Men var hos en privat gynekolog i dag og hun mener det fortsatt er en medisinsk grunn. Jeg brøt helt sammen da jeg skulle fortelle min historie. Hun sa hun var enig i at planlagt keisersnitt er best i mitt tilfelle. Jordmor har også støttet meg i dette. Er i slutten av uke 33 nå og årsaken ligger i en grense mellom medisinsk og psykisk. Gynekologen jeg var hos i dag mente jeg kan vente til sykehuskontrollen i uke 36 med å ta dette opp. Jeg føler det blir sent, men vet ikke.. ts Anonymkode: ae94c...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde termin i slutten av Februar og begynte allerede i August, jeg måtte inn til flere samtaler hos lege, helsesøster m.m. Under en måned før terming sa jeg bare til legen: - ok, når blir det, det må jo bli 11 der før termin iallefall? Da forstå legen at det var ikke mer de kunne gjøre og jeg fikk keisersnitt. Fem dager før keisersnittet så kontaktet de meg og sa det ble utsatt to dager. Du MÅ IKKE GI DEG. Fødselsangst er ikke til å spøke med, men det er så nedprioritert. Er sjeleglad for at jeg ikke ga meg og fikk det, men det tok laaang tid og mange samtaler...samt skifte av lege. Værste jeg vet er arrogante, mannlige overleger som uttaler seg om kvinnens kropp..... MASSE LYKKE TIL...IKKE GI DET. Anonymkode: d8329...90b Veldig dårlig gjort å utsette keisersnittet. Følte du de gjorde det bevisst, for å øke sjansen for at fødselen skulle starte av seg selv? Ja arrogante leger er jeg redd for å møte. Jeg har desverre dårligst erfaring med unge kvinnelige gynekologer og lis-leger som er veldig bestemte i sine påstander, og så viser det seg at de tok feil. ts Anonymkode: ae94c...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig dårlig gjort å utsette keisersnittet. Følte du de gjorde det bevisst, for å øke sjansen for at fødselen skulle starte av seg selv? Ja arrogante leger er jeg redd for å møte. Jeg har desverre dårligst erfaring med unge kvinnelige gynekologer og lis-leger som er veldig bestemte i sine påstander, og så viser det seg at de tok feil. ts Anonymkode: ae94c...b3b Det var den følelsen jeg fikk og fikk jo da naturlig nok enda mere angst. Dette var Ullevål. Siden jeg ikke er av typen som gråter i møter etc men kan virke relativt rolig selv om jeg ikke er det innvendig tok det så mye tid. Lei meg for at jeg måtte bruke så store deler av min graviditet på dette. Jeg ble uplanlagt gravid og tenkte lenge på abort pgav angst. Masse lykke til iallfall. Mitt arr synes nesten ikke i dag, og jeg er sjeleglad for at jeg fikk det. Da jeg endelig fikk det bekreftet..da kom tårene. Anonymkode: d8329...90b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tilhører også KK i Bergen. Har inntrykk sav at de er svært strenge. Har et planlagt ks bak meg fra før. Da ble avgjørelsen tatt av de og jeg trengte ikke søke. Denne gang mener overlegen der at det blir på mors ønske om jeg søker ks. Men var hos en privat gynekolog i dag og hun mener det fortsatt er en medisinsk grunn. Jeg brøt helt sammen da jeg skulle fortelle min historie. Hun sa hun var enig i at planlagt keisersnitt er best i mitt tilfelle. Jordmor har også støttet meg i dette. Er i slutten av uke 33 nå og årsaken ligger i en grense mellom medisinsk og psykisk. Gynekologen jeg var hos i dag mente jeg kan vente til sykehuskontrollen i uke 36 med å ta dette opp. Jeg føler det blir sent, men vet ikke.. ts Anonymkode: ae94c...b3b Hørtes ikke noe greit ut… Jeg var livredd for å ta opp KS i det heletatt fordi jeg var redd for hva jeg de ville si og det store nederlaget hvis jeg fikk avslag. For meg gikk det da som sagt gjennom med engang. Jordmoren jeg møtte på KK (og som søkte for meg) vil jeg derimot aldri møte igjen.. Hun var direkte frekk på mye (bare så du er OBS), og bedre ble det ikke da jeg sa jeg ville ha KS. Fikk beskjed om at hun skulle søke, også følte jeg meg tvunget til å dra derfra. For min del hadde jeg med både psykolog og jordmor på laget. Det høres ut som at du har jordmor og gynekolog, så vil tro det teller for noe? Går også helt sikkert fint å vente til uke 36, men selv ville jeg kanskje hatt en time hos jordmor og sett om det var mulig å fremskynde noe bare for å være på den sikre siden (så jeg selv følte meg «trygg» I at det gikk i havn). Din jordmor skal også kunne søke om KS om det er helt nødvendig. Det kunne hvertfall min. Håper inderlig det går din vei, forstår så godt hvordan det der er.. Mange klemmer❤️ Anonymkode: 66e7a...023
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var den følelsen jeg fikk og fikk jo da naturlig nok enda mere angst. Dette var Ullevål. Siden jeg ikke er av typen som gråter i møter etc men kan virke relativt rolig selv om jeg ikke er det innvendig tok det så mye tid. Lei meg for at jeg måtte bruke så store deler av min graviditet på dette. Jeg ble uplanlagt gravid og tenkte lenge på abort pgav angst. Masse lykke til iallfall. Mitt arr synes nesten ikke i dag, og jeg er sjeleglad for at jeg fikk det. Da jeg endelig fikk det bekreftet..da kom tårene. Anonymkode: d8329...90b Tusen takk. Det må ha vært en enorm påkjenning å gå så lenge i uvisshet, så ikke rart tårene kom til slutt. Veldig bra du fikk det innvilget. ts Anonymkode: ae94c...b3b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hørtes ikke noe greit ut… Jeg var livredd for å ta opp KS i det heletatt fordi jeg var redd for hva jeg de ville si og det store nederlaget hvis jeg fikk avslag. For meg gikk det da som sagt gjennom med engang. Jordmoren jeg møtte på KK (og som søkte for meg) vil jeg derimot aldri møte igjen.. Hun var direkte frekk på mye (bare så du er OBS), og bedre ble det ikke da jeg sa jeg ville ha KS. Fikk beskjed om at hun skulle søke, også følte jeg meg tvunget til å dra derfra. For min del hadde jeg med både psykolog og jordmor på laget. Det høres ut som at du har jordmor og gynekolog, så vil tro det teller for noe? Går også helt sikkert fint å vente til uke 36, men selv ville jeg kanskje hatt en time hos jordmor og sett om det var mulig å fremskynde noe bare for å være på den sikre siden (så jeg selv følte meg «trygg» I at det gikk i havn). Din jordmor skal også kunne søke om KS om det er helt nødvendig. Det kunne hvertfall min. Håper inderlig det går din vei, forstår så godt hvordan det der er.. Mange klemmer❤️ Anonymkode: 66e7a...023 Tusen takk. Veldig bra det løste seg for deg. Jeg har hatt mye samme tankesett som du beskriver: våget ikke å ta opp temaet ks med overlegen i starten (gikk til kontroll der i begynnelsen av graviditeten for å sjekke om komplikasjonen fra forrige graviditet fortsatt var tilstede). Og veldig redd for å få avslag og måtte føle meg tvunget til vanlig fødsel. Jeg har neste jordmortime på fredag denne uken, så tenkte å spørre da om hun kan søke for meg. ts Anonymkode: ae94c...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde termin i slutten av Februar og begynte allerede i August, jeg måtte inn til flere samtaler hos lege, helsesøster m.m. Under en måned før terming sa jeg bare til legen: - ok, når blir det, det må jo bli 11 der før termin iallefall? Da forstå legen at det var ikke mer de kunne gjøre og jeg fikk keisersnitt. Fem dager før keisersnittet så kontaktet de meg og sa det ble utsatt to dager. Du MÅ IKKE GI DEG. Fødselsangst er ikke til å spøke med, men det er så nedprioritert. Er sjeleglad for at jeg ikke ga meg og fikk det, men det tok laaang tid og mange samtaler...samt skifte av lege. Værste jeg vet er arrogante, mannlige overleger som uttaler seg om kvinnens kropp..... MASSE LYKKE TIL...IKKE GI DET. Anonymkode: d8329...90b Arrogante mannlige leger som vet at kvinner kan føde bare man tar bort det mentale hinderet? OK Anonymkode: f8c25...802
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig dårlig gjort å utsette keisersnittet. Følte du de gjorde det bevisst, for å øke sjansen for at fødselen skulle starte av seg selv? Ja arrogante leger er jeg redd for å møte. Jeg har desverre dårligst erfaring med unge kvinnelige gynekologer og lis-leger som er veldig bestemte i sine påstander, og så viser det seg at de tok feil. ts Anonymkode: ae94c...b3b Bare så du er klar over det, men planlagt keisersnitt utsettes glatt om det kommer inn noe akutt som ikke kan vente og må prioriteres. Du dauer ikke av å vente et par dager ekstra, andre kan blø i hjel på den tiden. Anonymkode: 9a73d...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare så du er klar over det, men planlagt keisersnitt utsettes glatt om det kommer inn noe akutt som ikke kan vente og må prioriteres. Du dauer ikke av å vente et par dager ekstra, andre kan blø i hjel på den tiden. Anonymkode: 9a73d...7b2 Fyi så var det pgav Ferieavvikling…. og er det akutt går det foran uansett, men bare fordi som allerede har planlagt den dagen… Anonymkode: d8329...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå