Gå til innhold

Er "Max Manus" filmen den verste Norske filmen laget hittil

Anbefalte innlegg

1: Max Manus såg veldig maskulin ut i virkeligheten

Max Manus – Wikipedia

2: Filmen gir inntrykk at Andreverdenskrig ble vunnet, kun pga båt sabotører som er sykt arrogant melding til tilskuern. Det var et hjelpsomt bidrag derimot.

Liker Aksel Hennie derimot. Kul stemmeskuespiller generelt!

Endret av Bummelong

Fortsetter under...

Bummelong skrev (13 minutter siden):

Filmen gir inntrykk at Andreverdenskrig ble vunnet, kun pga båt sabotører som er sykt arrogant melding til tilskuern. Det var et hjelpsomt bidrag derimot.

Du er ganske historieløs når du skriver innlegget ditt. Tyskerne hadde 200.000 soldater stasjonert i Norge i krigen, noe som bant de opp og hindret at de ble brukt andre steder, blant annet østfronten. 

padawan skrev (2 minutter siden):

Du er ganske historieløs når du skriver innlegget ditt. Tyskerne hadde 200.000 soldater stasjonert i Norge i krigen, noe som bant de opp og hindret at de ble brukt andre steder, blant annet østfronten. 

Jeg bare mener at det var soldater som rykket inn som var hovedårsaken til seier bare. Jeg føler båt sabotasje blir litt å smøre litt for mye på flesket.

Norge ble jo tatt sykt lett over i nord Norge. Så tror det er litt overdrevet revisjonistisk film av at det liksom var de som vant krigen

Endret av Bummelong
  • Liker 3
Bummelong skrev (4 timer siden):

Max Manus – Wikipedia

2: Filmen gir inntrykk at Andreverdenskrig ble vunnet, kun pga båt sabotører som er sykt arrogant melding til tilskuern. Det var et hjelpsomt bidrag derimot.

Er det din definisjon av å se veldig maskulin ut? Vil påstå at Aksel Hennie er mer maskulin enn han der.. 

Jeg er egentlig ikke så interessert i historiske filmer. De blir vel aldri helt sånn som det var, om det er det du dømmer filmen på. Finnes bedre Norske filmer ja men det er ikke den verste. 

Anonymkode: b84c6...467

• Liker 8

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At han så veldig maskulin ut ? Hvordan? 

Anonymkode: 46762...fb2

Max Manus såg ut som en typisk familiefar ifra 1920 årene bare. Jeg fikk ikke den følelsen av Aksel Hennie sin portrering av ham. Tror dette også er mye problem av drama filmer som ikke kan prøve å få med seg mentaliteten til folka før i tida osv. Som er ren omfortelling av historie uansett

Et annet historisk bilde av ham

Utifra alder han var under andreverdenskrig så var han 26 år tror jeg.

800px-Donau._N%C3%85_nr._8_-_Fo301416022

https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Manus

Endret av Bummelong
2 minutter siden, Bummelong said:

Tror Commandos PC spillet ifra 1998 er mer historisk enn Max Manus filmen, er bare min mening.

Sammenligne et verdenskjent spill og en norsk film blir litt tullete, er i hvert fall min mening.

Men kan ellers være enig i at filmen er dårlig, men likevel god til å være norsk. Filmen blir flau sammenlignet med boken, og skuespilleren er så oppbrukt som det går an å bli. Tydeligvis har vi bare en håndfull skuespillere i Norge, og må ta til takke med samme hovedperson uansett hvor lite det måtte passe.

Anonymkode: f54b0...c62

• Liker 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sammenligne et verdenskjent spill og en norsk film blir litt tullete, er i hvert fall min mening.

Men kan ellers være enig i at filmen er dårlig, men likevel god til å være norsk. Filmen blir flau sammenlignet med boken, og skuespilleren er så oppbrukt som det går an å bli. Tydeligvis har vi bare en håndfull skuespillere i Norge, og må ta til takke med samme hovedperson uansett hvor lite det måtte passe.

Anonymkode: f54b0...c62

Tror filmen var meningen å være en etterligning av Hollywood produksjon av filmer. Men i det minste pleier Hollywood å få ting til å stemme med handlingen. Eksempel er Rambo Last Blood, som er tragiskt men bra laget film

Annonse

10 hours ago, Bummelong said:

Max Manus – Wikipedia

Får å svare på spørsmålet i emnefeltet, nei den er vel heller en av de bedre norske filmene som er laget (ikke at det sier så mye da men)

9 hours ago, Bummelong said:

Jeg bare mener at det var soldater som rykket inn som var hovedårsaken til seier bare. Jeg føler båt sabotasje blir litt å smøre litt for mye på flesket.

Norge ble jo tatt sykt lett over i nord Norge. Så tror det er litt overdrevet revisjonistisk film av at det liksom var de som vant krigen

En ting er jo at historien alltid blir skrevet av vinneren så den er jo ikke objektiv.

En annen sak er jo at krigen hverken ble vunnet eller tapt i Norge, sorry men hvis du tror det bør du lese deg litt opp

Anonymkode: a3874...b07

• Liker 7
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Får å svare på spørsmålet i emnefeltet, nei den er vel heller en av de bedre norske filmene som er laget (ikke at det sier så mye da men)

En ting er jo at historien alltid blir skrevet av vinneren så den er jo ikke objektiv.

En annen sak er jo at krigen hverken ble vunnet eller tapt i Norge, sorry men hvis du tror det bør du lese deg litt opp

Vi har opptak og skrevet ned ting av kultur, levemåte og væremåte. Er sykt lett. Her er en video av Arnulf Øverland fra 1961 intervju (Så ved det kan vi annta at han ikke snakker som en hippie eller punk ifra 70 eller 80 tallet.

Annonse

Orions Belte er for meg den dårligste.  Takler ikke "skuespillerne" Ousdal og Jordal.  Noe mer kunstig og oppstyltet lese-rett-fra-manus-"skuespill" enn de to finnes ikke. Filmen kunne vært grei med gode skuespillere.

Anonymkode: c06d3...885

• Liker 4
9 minutter siden, Bummelong said:

Vi har opptak og skrevet ned ting av kultur, levemåte og væremåte. Er sykt lett. Her er en video av Arnulf Øverland fra 1961 intervju (Så ved det kan vi annta at han ikke snakker som en hippie eller punk ifra 70 eller 80 tallet.

Hæ? Beklager men her aner jeg ikke hva du vil frem til?

• Liker 4
Bummelong skrev (13 timer siden):

2: Filmen gir inntrykk at Andreverdenskrig ble vunnet, kun pga båt sabotører som er sykt arrogant melding til tilskuern.

Det gjør da filmen vitterlig ikke.

Bummelong skrev (13 timer siden):

Det var et hjelpsomt bidrag derimot.

Hva er en stemmeskuespiller?

Anonymkode: e18f6...3e0

Bummelong skrev (8 timer siden):

Jeg likte Jakten på Nyresteinen. Synes det er en bra Norsk film ifra 1996. Design og slikt var kult i den filmen

Det var en kalkun.

Anonymkode: e18f6...3e0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...