AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hvordan gjør man dette? Jeg skal selge en bil til 220k, jeg har 180k igjen på lånet. Kjøperen skal ikke ta opp lån og betale dette fra sin egen konto. På hvilken måte bør man gjennomføre kjøpet, slik at både selger og kjøper er sikre? Anonymkode: 8899f...b12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Betale inn direkte til billånet, resten overføres til deg? Anonymkode: c464f...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Betale inn direkte til billånet, resten overføres til deg? Anonymkode: c464f...0f4 Men vedkommende kan jo stoppe betalingen i nettbanken etter at han har kjørt av gårdsplassen her. Har hørt om flere tilfeller der hvor folk har blitt lurt på denne måten Anonymkode: 8899f...b12
Loff77 Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vedkommende kan jo stoppe betalingen i nettbanken etter at han har kjørt av gårdsplassen her. Har hørt om flere tilfeller der hvor folk har blitt lurt på denne måten Anonymkode: 8899f...b12 Kan umulig være et stort problem. Hvis man aktiverer direkteoverføring i nettbank så får man ikke stoppet det, eller så kan jo lånet innfris noen dager før av kjøper
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men vedkommende kan jo stoppe betalingen i nettbanken etter at han har kjørt av gårdsplassen her. Har hørt om flere tilfeller der hvor folk har blitt lurt på denne måten Anonymkode: 8899f...b12 Det kommer an på om vedkommende har «belast umiddelbart» i banken sin. De fleste banker har det. Anonymkode: c464f...0f4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Få låneinstitusjonen/banken til å sende en mail til kjøper om hva som skal til for at lånet innfris (beløp, kontonr, kid). Dette betaler kjøper inn så tidlig at banken kan bekrefte at lånet slettes før overtagelse. (Typisk virkedagen før.) Evt innløser du selv lånet dagen før kjøper overtar, slik at du kan legge frem dokumentasjon på at lånet er slettet. Men det krever at du har disse pengene tilgjengelig, og at du er trygg på at kjøper ikke trekker seg. Anonymkode: 0e63f...436
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Jeg solgte bil her for et par mnd siden. Han som kjøpte bilen bare overførte det som gjensto på lånet direkte på lånet, og resterende til min konto. Gjorde dette et par dager i forveien. Jeg sendte en bekreftelse på at lånet/heftelsen sto i null. Men her var det full tillit begge veier da. Sendte inn salgsmelding/eierskifte så fort pengene var inn på min konto. Anonymkode: 7fb88...f25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå